Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzdělávánim ve sdružení základních škol Cirsium. Výsledkem této práce je kladné hodnocení škol z pohledu pedagogů i rodičů dětí se speciálními vzdělábvacími potřebami.
Anotace v angličtině
The thesis deals with inclusive education in the Cirsium primary school association. The result of this work is a positive evaluation of schools from the perspective of teachers and parents of children with special educational needs.
Klíčová slova
inkluze; inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, školská poradenská zařízení, speciální pedagog, vý-chovný poradce
Klíčová slova v angličtině
inclusion; inclusive education, pupil with special educational needs, individual educational plan, assistant teacher, school counseling facilities, special pedagogue, educational coun-selor
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzdělávánim ve sdružení základních škol Cirsium. Výsledkem této práce je kladné hodnocení škol z pohledu pedagogů i rodičů dětí se speciálními vzdělábvacími potřebami.
Anotace v angličtině
The thesis deals with inclusive education in the Cirsium primary school association. The result of this work is a positive evaluation of schools from the perspective of teachers and parents of children with special educational needs.
Klíčová slova
inkluze; inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, školská poradenská zařízení, speciální pedagog, vý-chovný poradce
Klíčová slova v angličtině
inclusion; inclusive education, pupil with special educational needs, individual educational plan, assistant teacher, school counseling facilities, special pedagogue, educational coun-selor
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, integrace a školního prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti inkluzivního vzdělávání, integrace a školního prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANÍK, Tomáš. Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
Seznam doporučené literatury
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANÍK, Tomáš. Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce prezentoval teoretická a metodologická východiska práce. Následně podrobněji hovořil o významných výzkumných zjištěních, komise se k nim vyjadřovala a student reagoval. Zkoušející se dotazovala, proč student nepoužil v rámci výzkumu dotazník, student se snažil vysvětlit své důvody. Dále student reagoval na námitky oponenta a vedoucího práce.