Tato diplomová práce se zabývá firemním vzděláváním z pohledu zaměstnanců. Vymezuje vztah mezi firemním vzděláváním a sociální pedagogikou. Definuje klíčové pojmy problematiky a čtyřfázový cyklus systematického vzdělávání (identifikace potřeb, plánování, realizace, hodnocení). V rámci práce proběhl kvantitativní výzkum, který vyhodnocoval kvalitu vzdělávacích aktivit z pohledu zaměstnanců společnosti. Výstupem výzkumu je doporučení, co by společnost měla zlepšit, aby se zvýšila spokojenost zaměstnanců a efektivita vzdělávacího procesu.
Anotace v angličtině
This thesis studies corporate training from the perspective of employees. It defines the relationship between corporate training and social pedagogy. It defines key concepts of the problematics and a four-phase cycle of systematic education (identification of needs, planning, realization, evaluation). Part of the thesis is a quantitative research that evaluates the quality of educational activities from the perspective of the company's employees. The outcome of the research is a recommendation on what the company should focus to improve employee satisfaction and the efficiency of the learning process.
Klíčová slova
Vzdělávání, rozvoj, firemní vzdělávání, lidské zdroje, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Education, development, corporate training, human resources, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá firemním vzděláváním z pohledu zaměstnanců. Vymezuje vztah mezi firemním vzděláváním a sociální pedagogikou. Definuje klíčové pojmy problematiky a čtyřfázový cyklus systematického vzdělávání (identifikace potřeb, plánování, realizace, hodnocení). V rámci práce proběhl kvantitativní výzkum, který vyhodnocoval kvalitu vzdělávacích aktivit z pohledu zaměstnanců společnosti. Výstupem výzkumu je doporučení, co by společnost měla zlepšit, aby se zvýšila spokojenost zaměstnanců a efektivita vzdělávacího procesu.
Anotace v angličtině
This thesis studies corporate training from the perspective of employees. It defines the relationship between corporate training and social pedagogy. It defines key concepts of the problematics and a four-phase cycle of systematic education (identification of needs, planning, realization, evaluation). Part of the thesis is a quantitative research that evaluates the quality of educational activities from the perspective of the company's employees. The outcome of the research is a recommendation on what the company should focus to improve employee satisfaction and the efficiency of the learning process.
Klíčová slova
Vzdělávání, rozvoj, firemní vzdělávání, lidské zdroje, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Education, development, corporate training, human resources, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti lidských zdrojů, personalistiky a firemního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti lidských zdrojů, personalistiky a firemního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
TURECKIOVÁ, Michaela. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
TURECKIOVÁ, Michaela. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila cíl své práce, teoretická a metodologická východiska. Podrobněji hovořila o jednotlivých oblastech výsledcích svého výzkumu. Na podněty zkoušející reagovala vhodně a svá tvrzení blíže dovysvětlovala a uváděla konkrétní příklady z praxe organizace, ve které byl výzkum realizován. Krátce osvětlila limity své práce, hovořila o ochotě respondentů vypovídat i jejich časové vytíženosti.
Studentka vhodně odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce. Nicméně studentce byl vytknut malý přesah tématu do oblasti sociální pedagogiky.