Cílem mé práce je objasnit význam marketingu a především marketingových komunikací v neziskovém sektoru. Zaměřuji se na nejužívanější a nejvhodnější formy a prostředky marketingové komunikace v neziskové organizaci. Zmiňuji se také o typech marketingové spolupráce neziskových organizací s komerčními firmami. V praktické části analyzuji stávající marketingovou komunikaci TyfloCentra Zlín, o.p.s. a navrhuji, jak ji zefektivnit a rozšířit o další formy a prostředky.
Anotace v angličtině
The purpose of my survey is to describe functionality of marketing communications on the field of nonprofit organizations. I aimed at finding the most used and the most suitable ways and means of marketing communications for a nonprofit organization . I also mentioned types of marketing communications between nonprofit organizations and commercial companies. In practical part of my survey I analyzed the present marketing communication of the local company TyfloCentra Zlin and I suggested some new notions how to work in more effective ways with use of appropriate means.
Klíčová slova
marketing, marketingové komunikace, neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
communication, marketing, nonprofit organizations
Rozsah průvodní práce
72 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce je objasnit význam marketingu a především marketingových komunikací v neziskovém sektoru. Zaměřuji se na nejužívanější a nejvhodnější formy a prostředky marketingové komunikace v neziskové organizaci. Zmiňuji se také o typech marketingové spolupráce neziskových organizací s komerčními firmami. V praktické části analyzuji stávající marketingovou komunikaci TyfloCentra Zlín, o.p.s. a navrhuji, jak ji zefektivnit a rozšířit o další formy a prostředky.
Anotace v angličtině
The purpose of my survey is to describe functionality of marketing communications on the field of nonprofit organizations. I aimed at finding the most used and the most suitable ways and means of marketing communications for a nonprofit organization . I also mentioned types of marketing communications between nonprofit organizations and commercial companies. In practical part of my survey I analyzed the present marketing communication of the local company TyfloCentra Zlin and I suggested some new notions how to work in more effective ways with use of appropriate means.
Klíčová slova
marketing, marketingové komunikace, neziskové organizace
Klíčová slova v angličtině
communication, marketing, nonprofit organizations
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskových organizací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Charakterizujte zvolenou neziskovou organizaci (TyfloCentrum Zlín, o.p.s.), její poslání, cíle a aktivity.
3. Zpracujte analýzu marketingových komunikací organizace z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, posuďte zpětnou vazbu a účinnost jednotlivých forem marketingových komunikací.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskových organizací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Charakterizujte zvolenou neziskovou organizaci (TyfloCentrum Zlín, o.p.s.), její poslání, cíle a aktivity.
3. Zpracujte analýzu marketingových komunikací organizace z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, posuďte zpětnou vazbu a účinnost jednotlivých forem marketingových komunikací.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. : Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru - Vyd. 1. - Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
Foret, M. : Marketingová komunikace. 1.vydání Computer Press, Brno 2003,. .275 s. ISBN 80-7226-811-2
Hannagan, T. : Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management Press, 1996
Kotler, P. : Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. : Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2002. 264 s. ISBN 80-86119-60-2
Rektořík, J. a kol. : Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Smith, P.: Moderní marketing. 1.vyd. Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Světlík, J., Soukalová R. : Marketingová komunikace Zlín 1999
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. : Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru - Vyd. 1. - Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
Foret, M. : Marketingová komunikace. 1.vydání Computer Press, Brno 2003,. .275 s. ISBN 80-7226-811-2
Hannagan, T. : Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management Press, 1996
Kotler, P. : Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. : Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2002. 264 s. ISBN 80-86119-60-2
Rektořík, J. a kol. : Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Smith, P.: Moderní marketing. 1.vyd. Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Světlík, J., Soukalová R. : Marketingová komunikace Zlín 1999