Bakalářská práce se zabývá analýzou ohrožení vybraného měkkého cíle - mateřská škola. V práci je uvedena analýza zabezpečení budovy před útokem na měkký cíl. Při vypracování byla použita analýza What - if, která vychází se strukturovaného rozhovoru v návaznosti na analýzu kontrolního seznamu. Pro zhodnocení rizika byla použita matice rizika.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the threat of selected soft target - kindergar-ten. The thesis analyzes the security of the building against the attack on the soft target. What - if analysis was used in the elaboration of the structured interview following the analysis of the checklist. A risk matrix was used to assess the risk.
Bakalářská práce se zabývá analýzou ohrožení vybraného měkkého cíle - mateřská škola. V práci je uvedena analýza zabezpečení budovy před útokem na měkký cíl. Při vypracování byla použita analýza What - if, která vychází se strukturovaného rozhovoru v návaznosti na analýzu kontrolního seznamu. Pro zhodnocení rizika byla použita matice rizika.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the threat of selected soft target - kindergar-ten. The thesis analyzes the security of the building against the attack on the soft target. What - if analysis was used in the elaboration of the structured interview following the analysis of the checklist. A risk matrix was used to assess the risk.
Zpracujte průzkum literárních pramenů a zpracujte poznatky týkající se rizik měkkých cílů.
Analyzujte a zhodnoťte možná rizika měkkého cíle.
Navrhněte a formulujte doporučení ke zlepšení ochrany měkkého cíle.
Zásady pro vypracování
Zpracujte průzkum literárních pramenů a zpracujte poznatky týkající se rizik měkkých cílů.
Analyzujte a zhodnoťte možná rizika měkkého cíle.
Navrhněte a formulujte doporučení ke zlepšení ochrany měkkého cíle.
Seznam doporučené literatury
[1] KALVACH, Zdeněk, Soft Targets Protection Institute, z.ú., Základy ochrany měkkých cílů metodika (1.verze), MV ČR, Praha 2016. \vsp{1,5mm}
[2] Koncepce ochrany měkkých cílů pro roky 2017 - 2020. Ministerstvo vnitra České republiky. Praha, 2017. Dostupné z: www.mvcr.cz/soubor/koncepce-ochrany-mekkych-cilu-pro-2017-2020-pdf.aspx. \vsp{1,5mm}
[3] ZEMAN, Petr, ed. Česká bezpečnostní terminologie: výklad základních pojmů. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2002. ISBN 80-210-3037-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KALVACH, Zdeněk, Soft Targets Protection Institute, z.ú., Základy ochrany měkkých cílů metodika (1.verze), MV ČR, Praha 2016. \vsp{1,5mm}
[2] Koncepce ochrany měkkých cílů pro roky 2017 - 2020. Ministerstvo vnitra České republiky. Praha, 2017. Dostupné z: www.mvcr.cz/soubor/koncepce-ochrany-mekkych-cilu-pro-2017-2020-pdf.aspx. \vsp{1,5mm}
[3] ZEMAN, Petr, ed. Česká bezpečnostní terminologie: výklad základních pojmů. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2002. ISBN 80-210-3037-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Slavomíra Vargová, PhD.
Oponent práce: Ing. Robert Pekaj
Otázky vedoucího práce: Bez otázek.
Otázky oponenta práce: 1) V práci uvádíte prvek kritické infrastruktury ve spojení s měkkými cíli. Vysvětlete jejich vztah, legislativní ukotvení a rozdílnost v zabezpečení. Zodpovězeno zcela. 2) V práci uvádíte, že krizové plány vypracovávají mimo ministerstev, krajů nebo obcí i soukromé subjekty, jako jsou například mateřské školy. Upřesněte, z jakých legislativních aktů vycházíte při tvrzení, že mateřská škola vypracovává krizový plán. Zodpovězeno zcela. 3) Identifikovala jste při studiu dostupných zdrojů k tematice bakalářské práce i existenci české technické normy ČSN 73 4400 Prevence kriminality - řízení bezpečnosti při plánování, realizaci a užívání škol a školských zařízení?
Další otázky: prof. Ing. Dagmar Janáčová, CSc., Zpracovávala jste otázky v dotazníkovém šetření sama nebo ve spolupráci s vedoucí práce či jinou osobou? Zodpovězeno zcela. Jak probíhá nácvik na krizovou situaci? Zodpovězeno zcela. doc. Ing. Jaromír Novák, CSc., Konzultovala jste řešenou problematiku s personálem dané mateřské školy? Zodpovězeno zcela. Vypracovává mateřská škola krizový plán nebo plán krizové připravenosti? Zodpovězeno zcela. Ing. Eva Hoke, Ph.D., Jak v současné době funguje legitimizace cizích osob při vstupu do budovy dané mateřské školy? Zodpovězeno zcela.