2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
The Topic of Shooting With the Most Modern Digital Cameras Equipped With Classical Analog Lenses 2.Practical Part:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Running Time 20 Mins, Camera.
Název dle studenta
Problematika snímání nejmodernějšími digitálními kamerami s klasickými analogovými objektivy
Název dle studenta v angličtině
The Topic of Shooting With the Most Modern Digital Cameras Equipped With Classical Analog Lenses
Tato diplomova praca sa zameriava na moznost vyuzivania starych analogovych objektivov v spojeni s modernymi digitalnymi kamerami. Vacsinou ide o objektivy vyrabane do konca osemdesiatych rokov dvadsiateho storocia. Je dolezite poukazat na fakt, ze pri vybere objektivov pre konkretny projekt, nie su dolezite iba technicke parametre optik, ale aj vizualna charakteristika obrazu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focusing on the possibility of using old analog lenses in combination with modern digital cameras. These are usually the lenses manufactured up to 1980s. It is important to point out the fact that not only the technical parameters of optics, but also the visual characteristics of the image are important when selecting the lenses for a particular project.
lens, digital camera, analog lens, spherical lens, anamorph lens
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
SK
Anotace
Tato diplomova praca sa zameriava na moznost vyuzivania starych analogovych objektivov v spojeni s modernymi digitalnymi kamerami. Vacsinou ide o objektivy vyrabane do konca osemdesiatych rokov dvadsiateho storocia. Je dolezite poukazat na fakt, ze pri vybere objektivov pre konkretny projekt, nie su dolezite iba technicke parametre optik, ale aj vizualna charakteristika obrazu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focusing on the possibility of using old analog lenses in combination with modern digital cameras. These are usually the lenses manufactured up to 1980s. It is important to point out the fact that not only the technical parameters of optics, but also the visual characteristics of the image are important when selecting the lenses for a particular project.
lens, digital camera, analog lens, spherical lens, anamorph lens
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1) American Cinematographer Manual: The ASC Press. VOLUME I ISBN 978-1-4675-6831-9, VOLUME II ISBN 978-1-4675-6832-6.
2) American Cinematographer Magazine: The ASC Press.
3) Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie, David Bordwell, Kristin Thompson: 2007, Akademie múzických umění (AMU), NLN - Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 978-80-7106-898-3.
4) Optika, Petr Malý: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2246-0.
5) Handbook of Optics, Third Edition Volume II: Design, Fabrication and Testing, Sources and Detectors, Radiometry and Photometry: by Michael Bass, Casimer DeCusatis, Jay M. Enoch, Vasudevan Lakshminarayanan, Guifang Li, Carolyn MacDonald , Virendra N. Mahajan, Eric Van Stryland: McGraw-Hill Education 2009. ISBN 978-0071498906
6) FOTOLEXIKON, György Morvay: 1988, Alfa. MDT 302.05.113.
7) Holst, G.: CMOS/CCD sensors and camera systems, SPIE Press 2011. ISBN 978-0819486530.
Seznam doporučené literatury
1) American Cinematographer Manual: The ASC Press. VOLUME I ISBN 978-1-4675-6831-9, VOLUME II ISBN 978-1-4675-6832-6.
2) American Cinematographer Magazine: The ASC Press.
3) Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie, David Bordwell, Kristin Thompson: 2007, Akademie múzických umění (AMU), NLN - Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 978-80-7106-898-3.
4) Optika, Petr Malý: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2246-0.
5) Handbook of Optics, Third Edition Volume II: Design, Fabrication and Testing, Sources and Detectors, Radiometry and Photometry: by Michael Bass, Casimer DeCusatis, Jay M. Enoch, Vasudevan Lakshminarayanan, Guifang Li, Carolyn MacDonald , Virendra N. Mahajan, Eric Van Stryland: McGraw-Hill Education 2009. ISBN 978-0071498906
6) FOTOLEXIKON, György Morvay: 1988, Alfa. MDT 302.05.113.
7) Holst, G.: CMOS/CCD sensors and camera systems, SPIE Press 2011. ISBN 978-0819486530.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje ve 14:21 obhajobu diplomové práce studenta. Vysvětluje mu, jak bude obhajoba probíhat - nejprve proběhne obhajoba teoretické práce, poté praktické.
Student nejprve představuje svou teoretickou práci, rekapituluje svoje postupy v teoretické diplomové práci uplatněné, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně komise Doc. Janíková přikračuje ke čtení posudků; jako první je čten posudek vedoucího teoretické absolventské práce MgA. Martina Štěpánka. Vedoucí navrhuje hodnocení A. Student odpovídá na otázky vedoucího předem připravenými argumenty.
Pokračuje se čtením oponentského posudku Martina Šáchy, který navrhuje hodnocení A. Student na otázku oponenta ihned reaguje, ačkoli i podle oponenta je odpověď na jeho otázku obtížná.
Předsedkyně komise Doc. Janíková ve 14:27 přesouvá pozornost k praktické části absolventské práce, a to filmu A tak sálá láska ta.
Student nejprve objasňuje svůj koncept a přístup k námětu, obhajuje volbu tvůrčích postupů. Pokračuje se čtením posudku vedoucího praktické části diplomové práce MgA Martina Štěpánka, který navrhuje hodnocení B. Student odpovídá na otázku, kterou mu vedoucí práce ve svém posudku pokládá, obhajuje svoje rozhodnutí a volbu výrazových prostředků.
Následuje čtení oponentského posudku Martina Šáchy, který navrhuje hodnocení B a nepokládá žádnou otázku ve svém posudku.
Komise se studentem diskutuje o posunech ve sdělení filmu, způsobených proměnami verzí scénářů.
Protože čas vymezený obhajobě byl vyčerpán, končí předsedkyně komise Doc. Janíková ve 14:55 tuto část SZZ.