- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Akustika sakrálních staveb
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Acoustic of Religious Buildings 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lengh at Least 10 Mins, Sound.
Tato bakalářská práce se zabývá akustikou sakrálních staveb a zároveň vzájemným působením a vývojem akustiky a hudby v průběhu věků. Ze začátku jsou rozpracována jednotlivá kritéria akustické kvality a základní akustické charakteristiky. Poté jsou představeny typické znaky architektury a hudby pro jednotlivé umělecké slohy a nakonec se přechází k samotnému akustickému měření tří zlínských kostelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the acoustics of sacral buildings and at at the same time interacting and developing acoustics and music over the ages. From the beginning, individual criteria of acoustic quality and basic acoustic characteristics are developed. After that, the typical features of architecture and music for the individual artistic styles are introduced, and finally the three acoustic measurements of the three Zlin churches are presented.
Klíčová slova
akustika, sakrální stavby, doba dozvuku, akustická kvalita, akustická charakteristika
Klíčová slova v angličtině
acoustics, sacral buildings, reverberation time, acoustic quality, acoustic characteristics
Rozsah průvodní práce
54 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá akustikou sakrálních staveb a zároveň vzájemným působením a vývojem akustiky a hudby v průběhu věků. Ze začátku jsou rozpracována jednotlivá kritéria akustické kvality a základní akustické charakteristiky. Poté jsou představeny typické znaky architektury a hudby pro jednotlivé umělecké slohy a nakonec se přechází k samotnému akustickému měření tří zlínských kostelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the acoustics of sacral buildings and at at the same time interacting and developing acoustics and music over the ages. From the beginning, individual criteria of acoustic quality and basic acoustic characteristics are developed. After that, the typical features of architecture and music for the individual artistic styles are introduced, and finally the three acoustic measurements of the three Zlin churches are presented.
Klíčová slova
akustika, sakrální stavby, doba dozvuku, akustická kvalita, akustická charakteristika
Klíčová slova v angličtině
acoustics, sacral buildings, reverberation time, acoustic quality, acoustic characteristics
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1) Rossing T.D. ed. : Springer Handbook of Acoustic, Springer 2007
2) EN ISO 3382-2, Acoustics Measurement of room acoustic parameters Part 2: Reverberation time in ordinary rooms, European Committee for Standardization, Brusel, 2009
3) Prato, A., Casassa, F., Schiavi, A.: Reverberation time measurements in non-diffuse acoustic field by the modal reverberation time, Applied Acoustics, pp. 160-169, 2016
4) Baumann, D., Niederstätter C.: Acoustics in Sacred Buildings, In Sacred Buildings, ISSN 978-3-7643-6683-4, Springer, pp. 54-59, 2013
Seznam doporučené literatury
1) Rossing T.D. ed. : Springer Handbook of Acoustic, Springer 2007
2) EN ISO 3382-2, Acoustics Measurement of room acoustic parameters Part 2: Reverberation time in ordinary rooms, European Committee for Standardization, Brusel, 2009
3) Prato, A., Casassa, F., Schiavi, A.: Reverberation time measurements in non-diffuse acoustic field by the modal reverberation time, Applied Acoustics, pp. 160-169, 2016
4) Baumann, D., Niederstätter C.: Acoustics in Sacred Buildings, In Sacred Buildings, ISSN 978-3-7643-6683-4, Springer, pp. 54-59, 2013
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 9:29. Předseda vysvětlil studentce průběh obhajoby a ta přikývnutím potvrzuje souhlas.
Teoretická část:
Studentka krátce představila svou práci. Následně odpovídá na otázky oponenta práce a doplňující otázky předsedy komise prof. Jana Grečnára.
Praktická část:
Předseda požádal studentku o krátký úvod její praktické práce. Studentka se soustředí zejména na kladné a záporné realizační fáze výroby jejího filmu a následné postprodukční řešení. Vedoucí práce prof. Grečnár krátce shrne klady i zápory studentčina přístupu a následně jí vytýká zkreslený zvuk rozhlasu v její práci. Následně jí pokládá otázky z posudku. Oponent Pavel Vrtěl ze svého posudku podotýká stejně jako vedoucí práce problematiku práce s rozhlasem a následně pokládá otázku na práci s dozvukovými efekty v tomto konkrétním případě - studentka odpovídá střídmě na otázku a po položení několika dalších otázek od členů komise je její obhajoba v 10:00 ukončena.