Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se dítětem na rodinné fotografii. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkajících se fotografie. Dále se se teoretická část zaměřuje na dětství a jeho proměnu v historii. Empirická část popisuje kvalitativní výzkumný design, který byl prováděný formou obsahové analýzy fotografie a polostrukturovaného interview s participanty výzkumu. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis has a theoretical-empirical character. The main theme of this thesis is a child in a family photography. The theoretical part defines basis concepts related to photography. The theoretical part also focuses on childhood and its transformation in history. The empirical part describes qualitative research design, which was carried out in the form of content analysis of photography and semi-structured interview with participants. At the end of the thesis the research are interpreted.
Klíčová slova
rodinná fotografie, Nová sociologie dětství
Klíčová slova v angličtině
family photography, New Sociology of Childhood
Rozsah průvodní práce
67. s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se dítětem na rodinné fotografii. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkajících se fotografie. Dále se se teoretická část zaměřuje na dětství a jeho proměnu v historii. Empirická část popisuje kvalitativní výzkumný design, který byl prováděný formou obsahové analýzy fotografie a polostrukturovaného interview s participanty výzkumu. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis has a theoretical-empirical character. The main theme of this thesis is a child in a family photography. The theoretical part defines basis concepts related to photography. The theoretical part also focuses on childhood and its transformation in history. The empirical part describes qualitative research design, which was carried out in the form of content analysis of photography and semi-structured interview with participants. At the end of the thesis the research are interpreted.
Klíčová slova
rodinná fotografie, Nová sociologie dětství
Klíčová slova v angličtině
family photography, New Sociology of Childhood
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o dětství a významu rodinných fotografií.
Sumarizace teoretických východisek o dětství a rodinné fotografii.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím obsahové analýzy fotografie a interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o dětství a významu rodinných fotografií.
Sumarizace teoretických východisek o dětství a rodinné fotografii.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím obsahové analýzy fotografie a interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
Anděl, J. (2012). Myšlení o fotografii. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
Gavora, P., & Wiegerová, A. (2015). Conceptualisation of the Child and Childhood by Future Pre-School Teachers. Pedagogika, (5), 502-515.
Hejlová, H., Opravilová, E., Uhlířová, J., & Bravená, N. (2013). Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
James, A., & Prout, A.(Eds.). (2001). Constructing and Reconstructing Childhood: Contemporary Issues in the Sociological Study of Childhood. 2nd ed. London: Routledge.
Sztompka, P. (2007). Vizuální sociologie: fotografie jako výzkumná metoda. Praha: Sociologické nakladatelství.
Seznam doporučené literatury
Anděl, J. (2012). Myšlení o fotografii. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
Gavora, P., & Wiegerová, A. (2015). Conceptualisation of the Child and Childhood by Future Pre-School Teachers. Pedagogika, (5), 502-515.
Hejlová, H., Opravilová, E., Uhlířová, J., & Bravená, N. (2013). Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
James, A., & Prout, A.(Eds.). (2001). Constructing and Reconstructing Childhood: Contemporary Issues in the Sociological Study of Childhood. 2nd ed. London: Routledge.
Sztompka, P. (2007). Vizuální sociologie: fotografie jako výzkumná metoda. Praha: Sociologické nakladatelství.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou diplomovou práci. Vedoucí práce vyzdvihl snahu studentky vzhledem ke specifikům tématu, metodologickému přístupu. Oponent práce v posudku popisuje přístupy k fotografii v teoretické části. Dále se vyjádřila k interpretaci dat, kterou považuje vhledem k náročnému tématu jako zvládnutou. Studentka odpovídala na otázky z posudků práce. Proběhla diskuse s komisí k výběru participantů do výzkumu studentky a následně ke vztahu výzkumných zjištění a pedagogiky předškolního věku. Komise se shodla na potenciálu tématu pro další výzkumné bádání.