- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Přechody mezi hranými a animovanými pasážemi v krátkometrážních filmech Jana Švankmajera
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Transitions Between Live Action and Animated Parts of Short Films by Jan Švankmajer.
2. Practical Part: Audiovisual Work, Running Time Min. 10 Mins, Film Editing.
Název dle studenta
Přechody mezi hranými a animovanými pasážemi v krátkometrážních filmech Jana Švankmajera
Název dle studenta v angličtině
Transitions between Live Action and Animated Parts of Short Films by Jan Švankmajer
Bakalářská práce se zabývá analýzou krátkometrážních filmů Jana Švankmajera mezi lety 1968 - 1983. Řeší přechody mezi animovanými a hranými pasážemi u tří vybraných filmů. V teoretické části zasazuje tvorbu Švankmajera do uměleckého kontextu. V části analytické zkoumá konkrétní filmy a jejich výstavbu s ohledem na kombinaci různých technik využívaných ve filmové tvorbě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of short films by Jan Svankmajer between 1968 and 1983. It solves the transitions between animated and fictional parts in three selected films. In the theoretical part, thesis presents Svankmajer in an artistic context. In the analytical part, it examines specific films and their construction with an aspect of combining verious techniques which are used in filmmaking.
Klíčová slova
Jan Švankmajer, krátkometrážní filmy, animace, střihová skladba, Byt, Leonarův deník 72, Do pivnice
Klíčová slova v angličtině
Jan Svankmajer, short films, animation, film editing, The Flat, Leonard's Diary 72, Down to the Cellar
Rozsah průvodní práce
37 (51 840 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou krátkometrážních filmů Jana Švankmajera mezi lety 1968 - 1983. Řeší přechody mezi animovanými a hranými pasážemi u tří vybraných filmů. V teoretické části zasazuje tvorbu Švankmajera do uměleckého kontextu. V části analytické zkoumá konkrétní filmy a jejich výstavbu s ohledem na kombinaci různých technik využívaných ve filmové tvorbě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of short films by Jan Svankmajer between 1968 and 1983. It solves the transitions between animated and fictional parts in three selected films. In the theoretical part, thesis presents Svankmajer in an artistic context. In the analytical part, it examines specific films and their construction with an aspect of combining verious techniques which are used in filmmaking.
Klíčová slova
Jan Švankmajer, krátkometrážní filmy, animace, střihová skladba, Byt, Leonarův deník 72, Do pivnice
Klíčová slova v angličtině
Jan Svankmajer, short films, animation, film editing, The Flat, Leonard's Diary 72, Down to the Cellar
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
- ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie: The subterranean river of cinema = La rivi?re submersible du cinéma = Der Schlundfluss der Kinematographie = Podzemnoe techenie kinematografii = Río cinematográfico subterráneo. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 8073312832.
- ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace: režisér o své filmové tvorbě. Praha: Dauphin, 2001. ISBN 80-204-0922-X.
Seznam doporučené literatury
- ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie: The subterranean river of cinema = La rivi?re submersible du cinéma = Der Schlundfluss der Kinematographie = Podzemnoe techenie kinematografii = Río cinematográfico subterráneo. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 8073312832.
- ŠVANKMAJER, Jan. Síla imaginace: režisér o své filmové tvorbě. Praha: Dauphin, 2001. ISBN 80-204-0922-X.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po přivítání studentky zahajuje předseda komise obhajobu bakalářské práce studentky. Ta představuje nejprve svoji teoretickou práci, jejímž vedoucím byl Doc. Nemeškal.
Studentka je seznámena s texty posudků.
Vedoucí práce zmiňuje základní svoje postoje a uvádí je do kontextu oponentského posudku, který vyracoval prof. Slivka.
Na otázky vedoucího práce není studentka příliš předem připravena, je upozorněna na vágní formulace textu, kdy tvrzení měla uvést dovětkem, že se jedná o její osobní názor.
Oponentský posudek prof. Slivky je rovněž čten nahlas před komisí. Posudek je velmi vstřícný a pochvalný, oceňující odvahu komparace snímků Jana Švankmajera, jejichž klasifikace je dost obtížná sama o sobě, natož ve srovnávání mezi sebou.
Prof. Labík polemizuje s oponentským posudkem a doporučuje studentce jisté postupy, které by byly práci ku prospěchu.
Na výzvu předsedy komise přikračuje komise k obhajobě praktické části práce.
Studentka představuje svoji praktickou část akalářské práce, a to hraný film Róóó.
Vedoucím praktické části práce byl Doc. Nemeškal a přes některé výhrady jinak dílo chválí.
Oponent David Lorenc se ve svém posudku shoduje s postoji vedoucího praktické bakalářské práce. Otázky studentka váhavě a nejistě odpovídá.
S vypršením časového limitu končí předseda komise obhajoby.