Bakalářská práce se zabývá aplikací prvků personálního řízení v managementu střední školy. Teoretická část práce se zabývá tématem lidských zdrojů jako nepostradatelným článkem školství. Další části jsou věnovány personálnímu a školskému managementu, zejména z důvodu logické návaznosti na personální práci vykonávané ve školství se zaměřením na vybrané personální činnosti prováděné vedoucími pedagogickými pracovníky školy. Cílem praktické části je popsat, jak management střední školy vnímá naplňování prvků personálního řízení a její aplikaci se zaměřením na hodnocení, odměňování a vzdělávání pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the application of elements of personnel management in secondary school management. The theoretical part deals with the human resources as an indispensable element of education. Other parts are devoted to personnel and school management, mainly because of the logical continuity of personnel work performed in education with a focus on selected personnel activities carried out by the senior teachers. The aim of the practical part is to map how the management of secondary school perceives the fulfillment of elements of personnel management and its application with a focus on the assessment, remuneration and education of pedagogical staff.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, personální management, školský management, personální práce, personální činnosti, kvalitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
human resources management, personnel management, school management, personnel work, personnel activities, qualitative research.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá aplikací prvků personálního řízení v managementu střední školy. Teoretická část práce se zabývá tématem lidských zdrojů jako nepostradatelným článkem školství. Další části jsou věnovány personálnímu a školskému managementu, zejména z důvodu logické návaznosti na personální práci vykonávané ve školství se zaměřením na vybrané personální činnosti prováděné vedoucími pedagogickými pracovníky školy. Cílem praktické části je popsat, jak management střední školy vnímá naplňování prvků personálního řízení a její aplikaci se zaměřením na hodnocení, odměňování a vzdělávání pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the application of elements of personnel management in secondary school management. The theoretical part deals with the human resources as an indispensable element of education. Other parts are devoted to personnel and school management, mainly because of the logical continuity of personnel work performed in education with a focus on selected personnel activities carried out by the senior teachers. The aim of the practical part is to map how the management of secondary school perceives the fulfillment of elements of personnel management and its application with a focus on the assessment, remuneration and education of pedagogical staff.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, personální management, školský management, personální práce, personální činnosti, kvalitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
human resources management, personnel management, school management, personnel work, personnel activities, qualitative research.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o kariérním rozvoji pracovníků.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti personálního řízení středních škol.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování, analýza a interpretace dat.
Prezentace výsledků šetření a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o kariérním rozvoji pracovníků.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti personálního řízení středních škol.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování, analýza a interpretace dat.
Prezentace výsledků šetření a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2016). Armstrong's handbook of strategic human resource management. London: Kogan Page.
Bělohlávek, F. (2016). Jak vybrat správného člověka na správné místo: úspěšný personální výběr. Praha: Grada.
Šikýř, M., Borovec, D., & Trojanová, I. (2016). Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer.
Trojanová, I., Trojan, V., & Kitzberger, J. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer.
Trojanová, I. (2014). Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2016). Armstrong's handbook of strategic human resource management. London: Kogan Page.
Bělohlávek, F. (2016). Jak vybrat správného člověka na správné místo: úspěšný personální výběr. Praha: Grada.
Šikýř, M., Borovec, D., & Trojanová, I. (2016). Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer.
Trojanová, I., Trojan, V., & Kitzberger, J. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer.
Trojanová, I. (2014). Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil adekvátně svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila ke kvalitnímu zpracování teoretické části práce a ke spolupráci se studentem, kterou hodnotí kladně. Vyjádřila se také k nedostatkům v empirické části práce. Položila otázky týkající se rozdílu mezi školním a školským managemantem. Student odpověděl s nedostatky. Oponentka se vyjádřila v posudku k aktuálnosti tématu, kterou hodnotí kladně. Upozornila na nedokonalé provázání s profilem absolventa a nedotažené formální náležitosti. Položila otázky týkající se realizace výzkumu. Student byl schopen adekvátně reagovat.