Cílem bakalářské práce bylo zaměřit se na pracovní spokojenost středoškolských učitelů v rámci Zlínského kraje a také zjistit souvislost pracovní spokojenosti s pohlavím, délkou praxe a druhem školy, na které pedagog působí. Teoretická část zahrnuje poznatky z oblasti pracovní spokojenosti, spojitost pracovní motivace s pracovní spokojeností a také poznatky z oblasti učitelské profese. V návaznosti na teoretickou část obsahuje bakalářská práce i část praktickou, ve které jsou uvedeny, mj. i výsledky kvantitativního výzkumu. Nástrojem sběru dat byl standardizovaný dotazník dle Paul E. Spectora s názvem Job Satisfaction Survey (JSS).
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to focus on the job satisfaction of secondary school teachers within the Zlín Region and also to find out the connection of job satisfaction with the gender, the length of practice and the type of school the teacher operates on. The theoretical part includes knowledge of work satisfaction, work motivation and its connection with work satisfaction and also knowledge from the teaching profession. In connection with the theoretical part, the bachelor thesis contains also the practical part, in which are included, among others, the results of quantitative research. The data collection tool was a standardized Paul E. Spector questionnaire called Job Satisfaction Survey (JSS).
Klíčová slova
pracovní spokojenost, práce, pracovní motivace, učitelská profese, kvantitativní výzkum, dotazník JSS
Cílem bakalářské práce bylo zaměřit se na pracovní spokojenost středoškolských učitelů v rámci Zlínského kraje a také zjistit souvislost pracovní spokojenosti s pohlavím, délkou praxe a druhem školy, na které pedagog působí. Teoretická část zahrnuje poznatky z oblasti pracovní spokojenosti, spojitost pracovní motivace s pracovní spokojeností a také poznatky z oblasti učitelské profese. V návaznosti na teoretickou část obsahuje bakalářská práce i část praktickou, ve které jsou uvedeny, mj. i výsledky kvantitativního výzkumu. Nástrojem sběru dat byl standardizovaný dotazník dle Paul E. Spectora s názvem Job Satisfaction Survey (JSS).
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis was to focus on the job satisfaction of secondary school teachers within the Zlín Region and also to find out the connection of job satisfaction with the gender, the length of practice and the type of school the teacher operates on. The theoretical part includes knowledge of work satisfaction, work motivation and its connection with work satisfaction and also knowledge from the teaching profession. In connection with the theoretical part, the bachelor thesis contains also the practical part, in which are included, among others, the results of quantitative research. The data collection tool was a standardized Paul E. Spector questionnaire called Job Satisfaction Survey (JSS).
Klíčová slova
pracovní spokojenost, práce, pracovní motivace, učitelská profese, kvantitativní výzkum, dotazník JSS
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace, pracovní spokojenosti a učitelské profese.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou převzatého dotazníku pro učitele středních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace a návrhů doporučení pro středoškolskou praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace, pracovní spokojenosti a učitelské profese.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou převzatého dotazníku pro učitele středních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace a návrhů doporučení pro středoškolskou praxi.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, Clare. Teacher subject identity in professional practice: teaching with a professional compass. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. Foundations and futures of education. ISBN 978-1-138-02591-2.
CHRISTENSEN, Clayton M., James ALLWORTH a Karen DILLON. How will you measure your life?. New York: Harper Business, 2012. ISBN 978-0-06-210241-6.
KRÁSNA, Slávka, Viola TAMÁŠOVÁ a Zuzana GERŠICOVÁ. Pracovná spokojnosť učiteľov stredných odborných škôl v Slovenskej republike. Praha: Wolters Kluver, 2017. ISBN 978-80-7552-743-1.
OČENÁŠKOVÁ, Veronika. Ženy v akademických povoláních: osobní a profesní spokojenost. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4793-3.
VRÁNOVÁ, Šárka a Josef KUBÍK. Motivace učitelů - vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v neřídících pozicích. Žilina: Georg, 2014. ISBN 978-80-8154-099-8.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, Clare. Teacher subject identity in professional practice: teaching with a professional compass. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. Foundations and futures of education. ISBN 978-1-138-02591-2.
CHRISTENSEN, Clayton M., James ALLWORTH a Karen DILLON. How will you measure your life?. New York: Harper Business, 2012. ISBN 978-0-06-210241-6.
KRÁSNA, Slávka, Viola TAMÁŠOVÁ a Zuzana GERŠICOVÁ. Pracovná spokojnosť učiteľov stredných odborných škôl v Slovenskej republike. Praha: Wolters Kluver, 2017. ISBN 978-80-7552-743-1.
OČENÁŠKOVÁ, Veronika. Ženy v akademických povoláních: osobní a profesní spokojenost. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4793-3.
VRÁNOVÁ, Šárka a Josef KUBÍK. Motivace učitelů - vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v neřídících pozicích. Žilina: Georg, 2014. ISBN 978-80-8154-099-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci s problémy. Studentka dokázala reagovat na otázky z posudků s nedostatky. Oponentka vytkla v rozsáhlém posudku nedostatečné zpracování dat. Taktéž hodnotila nepřesné a různorodé citování literatury. Tento aspekt shledává jako zásadní pochybení při zprcovávání práce.Vedoucí práce vytýklala povrchnost zpracování dat. Taktéž vedoucí práce konstatovala zásadní nedodržení citační normy, a to na základě kontroly plagiátorství v systému Theses.cz. Na základě této kontroly, byla zjištěna podobnost s jinými dokumenty v rozsahu až 11%. Vedoucí na základě směrnice raktora č. 6/2013 navrhla hodnocení práce F a informovala vedení FHS UTB ve Zlíně. Vedení rozhodlo o připuštění práce k obhajobě. Následně vedoucí práce vyzvala studentku k vyjádření se k dané situaci. Studentka krátce reagovala s odůvodněním, že se chyba stala údajně v počátcích psaní závěrečné práce. Předsedkyně upozorňila na zásadní problém související s již zmíněným možným plagiátorstvím. Doc. Pata se dotazoval na vztahy a míru ambivalence v prezentovaných datech. Studentka nedokázala reagovat na otázky doc. Paty.
Komise se shodla na hodnocení F v poměru 5 hlasů pro hodnocení F. Jeden člen komise se zdržel hlasování.