Téma disertační práce bylo zvoleno v souladu se záměrem Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zřídit tzv. Kreativní centrum, které by mělo sloužit jako zázemí pro začínající firmy a podnikatele věnující se oblasti designu, audiovizuální tvorbě či reklamě a marketingu. Práce řeší KC jako podnikatelský inkubátor a zaměřuje se na jeho marketingovou komunikaci. Cílem práce je navržení komunikační strategie KC tak, aby bylo dosaženo jeho úspěšnosti ? aby byl o jeho služby dostatečný zájem a aby byly z komunikačního hlediska uspokojeny všechny cílové skupiny a jejich členové se tak stali spokojenými a loajálními ?zákazníky?. Disertační práce začíná teoretickou částí věnující se oblasti podnikání, kreativity a marketingové komunikace. Teoretická východiska jsou použita jak v kapitole věnované metodice, tak v praktické části práce. Ta je koncipována jako marketingový výzkum skládající se z několika metodologických součástí, jako je průzkum trhu, analýza komunikace podnikatelských inkubátorů nebo analýza cílových skupin; hlavní částí výzkumu jsou hloubkové rozhovory s představiteli úspěšných evropských univerzitních podnikatelských inkubátorů doplněné o pozorování. V poslední, projektové části je navržena komunikační strategie potenciálního KC.
Annotation in English
The topic of the dissertation thesis has been chosen because of the goal of the Faculty of multimedia communications of Tomas Bata Universty in Zlin to establish so called Creative centre aimed at business support for start-ups and freelancers from the field of design, audiovisual arts or advertising and marketing. Thesis deals with the CC as a business incubator and focuses on its marketing communications. The aim of the thesis is to design a communication strategy that would lead to the success of the CC ? so that there would be sufficient demand for its services and that the needs of the target groups would be met, thus turning them into satisfied and loyal ?customers?. The dissertation starts with theoretical part dealing with the theme of entrepreneurship, creativity and marketing communication. The foundations are used in the methodology and also in experimental part, framed as a marketing research consisting of several methodology parts: the market survey, business incubators communication analysis or target group analysis; the main part contains in-depth interviews with the management of successful European university business incubators completed with observation. In the last, creative part the communication strategy for KC is outlined.
creative centre, business incubator, entrepreneurship, start-up, business support, communication strategy, marketing communications
Length of the covering note
221
Language
CZ
Annotation
Téma disertační práce bylo zvoleno v souladu se záměrem Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zřídit tzv. Kreativní centrum, které by mělo sloužit jako zázemí pro začínající firmy a podnikatele věnující se oblasti designu, audiovizuální tvorbě či reklamě a marketingu. Práce řeší KC jako podnikatelský inkubátor a zaměřuje se na jeho marketingovou komunikaci. Cílem práce je navržení komunikační strategie KC tak, aby bylo dosaženo jeho úspěšnosti ? aby byl o jeho služby dostatečný zájem a aby byly z komunikačního hlediska uspokojeny všechny cílové skupiny a jejich členové se tak stali spokojenými a loajálními ?zákazníky?. Disertační práce začíná teoretickou částí věnující se oblasti podnikání, kreativity a marketingové komunikace. Teoretická východiska jsou použita jak v kapitole věnované metodice, tak v praktické části práce. Ta je koncipována jako marketingový výzkum skládající se z několika metodologických součástí, jako je průzkum trhu, analýza komunikace podnikatelských inkubátorů nebo analýza cílových skupin; hlavní částí výzkumu jsou hloubkové rozhovory s představiteli úspěšných evropských univerzitních podnikatelských inkubátorů doplněné o pozorování. V poslední, projektové části je navržena komunikační strategie potenciálního KC.
Annotation in English
The topic of the dissertation thesis has been chosen because of the goal of the Faculty of multimedia communications of Tomas Bata Universty in Zlin to establish so called Creative centre aimed at business support for start-ups and freelancers from the field of design, audiovisual arts or advertising and marketing. Thesis deals with the CC as a business incubator and focuses on its marketing communications. The aim of the thesis is to design a communication strategy that would lead to the success of the CC ? so that there would be sufficient demand for its services and that the needs of the target groups would be met, thus turning them into satisfied and loyal ?customers?. The dissertation starts with theoretical part dealing with the theme of entrepreneurship, creativity and marketing communication. The foundations are used in the methodology and also in experimental part, framed as a marketing research consisting of several methodology parts: the market survey, business incubators communication analysis or target group analysis; the main part contains in-depth interviews with the management of successful European university business incubators completed with observation. In the last, creative part the communication strategy for KC is outlined.