Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se využití prvků muzikotera-pie v hudebně pohybových činnostech. Teoretická část bakalářské práce definuje pojmy hudebně pohybové činnosti a muzikoterapie. V praktické části je zpracován projekt, který tvoří hudebně pohybové činnosti s prvky muzikoterapie. Tento projekt byl realizován a evaluován ve vybrané mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has a theoretical-practical nature and deals with the use of the elements of muzikotera-pie in musical movement activities. The theoretical part of the thesis defines the concepts of musical motion activity and music therapy. In the practical part is processed by the project, which consists of musical motion activity with elements of music therapy. This project was implemented and evaluated in selected nursery school.
Klíčová slova
hudebně pohybová výchova, muzikoterapie
Klíčová slova v angličtině
musically motional education, music therapy
Rozsah průvodní práce
62 s. (63 023 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se využití prvků muzikotera-pie v hudebně pohybových činnostech. Teoretická část bakalářské práce definuje pojmy hudebně pohybové činnosti a muzikoterapie. V praktické části je zpracován projekt, který tvoří hudebně pohybové činnosti s prvky muzikoterapie. Tento projekt byl realizován a evaluován ve vybrané mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has a theoretical-practical nature and deals with the use of the elements of muzikotera-pie in musical movement activities. The theoretical part of the thesis defines the concepts of musical motion activity and music therapy. In the practical part is processed by the project, which consists of musical motion activity with elements of music therapy. This project was implemented and evaluated in selected nursery school.
Klíčová slova
hudebně pohybová výchova, muzikoterapie
Klíčová slova v angličtině
musically motional education, music therapy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o muzikoterapii v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu hudebně pohybových činností v mateřské škole.
Zpracování projektu hudebně pohybových činností s využitím prvků muzikoterapie.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučené pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o muzikoterapii v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na analýzu hudebně pohybových činností v mateřské škole.
Zpracování projektu hudebně pohybových činností s využitím prvků muzikoterapie.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučené pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Eschen. J, (2002). Analytical Music Therapy. Londyn: Jessica Kingsley Publishers.
Kantor, J., Lipský, M., Weber. J., a kol. (2009). Základy muzikoterapie. Havlíčkův Brod: Grada Publishing.
Kulhánková, E. (2000). Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál.
Kulhánková, E. (2015). Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál.
Lišková, M. (2006). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Šimanovský, Z. (2007). Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Eschen. J, (2002). Analytical Music Therapy. Londyn: Jessica Kingsley Publishers.
Kantor, J., Lipský, M., Weber. J., a kol. (2009). Základy muzikoterapie. Havlíčkův Brod: Grada Publishing.
Kulhánková, E. (2000). Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál.
Kulhánková, E. (2015). Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál.
Lišková, M. (2006). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Šimanovský, Z. (2007). Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
14 tabulek, 1 seznam zkratek, 2 pohádky, 1 báseň
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji bakalářskou práci. Vedoucí práce se v posudku vyjádřila k nevhodné použití odborné terminologie. Položila otázky týkající se propojení prvků muzikoterapie v hudebně pohybových činnostech v podmínkách mateřské školy a požádala o vyjmenování prvků, které byly využity při realizaci. Studentka nedokázala přesně odpovědět. Oponentka práce se v posudku vyjádřila také k nevhodné práci s terminologií. Položila otázky k praktické části práce. Studentka nedokázala odpovědět. Doc. Wiegerová upozorňuje na obsah bakalářské práce, který je problematický vzhledem k profilu absolventa. Studentka se pokusila argumentovat vhodnost tématu k profilu absolventa. Nedokázala obhájit bakalářskou práci.
Komise hlasovala v poměru 5 : 0 pro hodnocení F.
Studentce byla komisí navržena volba jiného tématu bakalářské práce.