Bakalářská práce teoreticko - aplikačního charakteru se zabývá osvojování psané podoby řeči u dětí předškolního věku. Teoretická část bakalářské práce sumarizuje poznatky o mluvené a psané řeči. Dále se práce zaměřuje na přístupy jazykového vzdělávání u dětí předškolního věku. Praktická část obsahuje návrh, realizace a evaluaci projektu na osvo-jování psané podoby řeči u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is of theoretical - application character deals with acquisition of written form of speech in preschool children. The aim of the theoretical part of the thesis is to summarize the theoretical knowledge about the support of spoken and written speech in preschool children. The practical part contains a project proposal, realisation and eva-luation result of the project for the acquisition of written speech in preschool children.
Klíčová slova
psaná podoba řeči, pregramotnost, jazykové vzdělávání, přirozené přístupy k rozvoji gramotnosti
Klíčová slova v angličtině
written form of speech, preliteracy, language learning, natural approaches to literacy de-velopment
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce teoreticko - aplikačního charakteru se zabývá osvojování psané podoby řeči u dětí předškolního věku. Teoretická část bakalářské práce sumarizuje poznatky o mluvené a psané řeči. Dále se práce zaměřuje na přístupy jazykového vzdělávání u dětí předškolního věku. Praktická část obsahuje návrh, realizace a evaluaci projektu na osvo-jování psané podoby řeči u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is of theoretical - application character deals with acquisition of written form of speech in preschool children. The aim of the theoretical part of the thesis is to summarize the theoretical knowledge about the support of spoken and written speech in preschool children. The practical part contains a project proposal, realisation and eva-luation result of the project for the acquisition of written speech in preschool children.
Klíčová slova
psaná podoba řeči, pregramotnost, jazykové vzdělávání, přirozené přístupy k rozvoji gramotnosti
Klíčová slova v angličtině
written form of speech, preliteracy, language learning, natural approaches to literacy de-velopment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o čtenářské pregramotnosti.
Vymezení teoretických východisek o podpoře mluvené a psané řeči v předškolním období.
Zpracování projektu zaměřeného na osvojování psané podoby řeči u dětí předškolního věku v mateřské škole.
Ověřování a evaluace projektu.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o čtenářské pregramotnosti.
Vymezení teoretických východisek o podpoře mluvené a psané řeči v předškolním období.
Zpracování projektu zaměřeného na osvojování psané podoby řeči u dětí předškolního věku v mateřské škole.
Ověřování a evaluace projektu.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Otto, B. (2018). Language development in early childhood education (Fifth edition). New York: Pearson
Tomášková, I. (2015). Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál
Petrová, Z. (2014). Prirodzený prístup k rozvíjaniu počiatočnej gramotnosti detí v MŠ [Online]. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum.
Zajitzová, E. (2011). Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. Praha: Hnutí R.
Zápotočná, O., & Petrová, Z. (2016). Jazyk a komunikácia [Online]. Bratislava: Štátný pedagogický ústav.
Seznam doporučené literatury
Otto, B. (2018). Language development in early childhood education (Fifth edition). New York: Pearson
Tomášková, I. (2015). Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál
Petrová, Z. (2014). Prirodzený prístup k rozvíjaniu počiatočnej gramotnosti detí v MŠ [Online]. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum.
Zajitzová, E. (2011). Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. Praha: Hnutí R.
Zápotočná, O., & Petrová, Z. (2016). Jazyk a komunikácia [Online]. Bratislava: Štátný pedagogický ústav.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Podrobně představila evaluaci projektu. Vedoucí práce položila otázky týkající se aplikace projektu v prostředí mateřské školy. Oponent práci vytýkala obecně laděnou evaluaci projektu. Proběhla diskuze k teoretickým východiskům prezentované bakalářské práce. Studentka neporozuměla otázkám v posudcích práce. Na otázku prof. Lukášové studentka nedokázala odpovědět.