Bakalářská práce se zaměřuje na možnost podpory správné anglické výslovnosti v podmínkách mateřské školy. Teoretická část objasňuje důvody, proč v předškolním vzdělávání upřednostňovat podporování anglické výslovnosti před výukou anglického jazyka a přináší nástin vhodných metod. V rámci praktické části byl zpracován, ověřen a evaluován projekt se sadou aktivit uplatňujících tyto metody v praxi mateřské školy. Výsledky evaluace jsou zpracovány jako doporučení pro praxi předškolního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the possibilities supporting the correct English pronunciation within a kindergarten environment. The theoretical part of the text explains the reasons supporting such approach and its benefits compared to the early learning of the English language. It also suggests the possible ways of such learning. The practical section describes a project containing a set of activities deploying these methods in the preschool environment. Based on the evaluation of the project processes and outcomes, the text finaly brings a set of suggestions for the preschool practice.
Klíčová slova
výslovnost anglického jazyka v rané výuce, fonematické uvědomování
Klíčová slova v angličtině
pronunciation in the EFL learning environment, fonematic awareness
Rozsah průvodní práce
78, přílohy: 10 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na možnost podpory správné anglické výslovnosti v podmínkách mateřské školy. Teoretická část objasňuje důvody, proč v předškolním vzdělávání upřednostňovat podporování anglické výslovnosti před výukou anglického jazyka a přináší nástin vhodných metod. V rámci praktické části byl zpracován, ověřen a evaluován projekt se sadou aktivit uplatňujících tyto metody v praxi mateřské školy. Výsledky evaluace jsou zpracovány jako doporučení pro praxi předškolního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the possibilities supporting the correct English pronunciation within a kindergarten environment. The theoretical part of the text explains the reasons supporting such approach and its benefits compared to the early learning of the English language. It also suggests the possible ways of such learning. The practical section describes a project containing a set of activities deploying these methods in the preschool environment. Based on the evaluation of the project processes and outcomes, the text finaly brings a set of suggestions for the preschool practice.
Klíčová slova
výslovnost anglického jazyka v rané výuce, fonematické uvědomování
Klíčová slova v angličtině
pronunciation in the EFL learning environment, fonematic awareness
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se výuky výslovnosti anglického jazyka v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek metody Jolly Phonics pro výuku anglického jazyka v mateřské škole.
Vytvoření sady aktivit respektující principy metody Jolly Phonics zaměřené na správnou anglickou výslovnost.
Ověření výukového projektu zaměřeného na správnou anglickou výslovnost.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se výuky výslovnosti anglického jazyka v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek metody Jolly Phonics pro výuku anglického jazyka v mateřské škole.
Vytvoření sady aktivit respektující principy metody Jolly Phonics zaměřené na správnou anglickou výslovnost.
Ověření výukového projektu zaměřeného na správnou anglickou výslovnost.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Mertin, V., & Gillernová, I. (Eds.). (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Mourao, S., & Lourenco, M. (2015). Early years second language education: international perspectives on theory and practice. New York: Routledge.
Nunan, D. (2011). Teaching English to young learners. Anaheim University Press.
Otto, B. (2018). Language development in early childhood education. New York: Pearson.
Pokrivčáková, S. (2013). Teaching techniques for modern teachers of English. S.l.: ASPA.
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Mertin, V., & Gillernová, I. (Eds.). (2010). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Mourao, S., & Lourenco, M. (2015). Early years second language education: international perspectives on theory and practice. New York: Routledge.
Nunan, D. (2011). Teaching English to young learners. Anaheim University Press.
Otto, B. (2018). Language development in early childhood education. New York: Pearson.
Pokrivčáková, S. (2013). Teaching techniques for modern teachers of English. S.l.: ASPA.
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci s problémy. Studentka dokázala reagovat na otázky z posudku vedoucího práce s velkými nedostatky. Proběhla diskuse k pojmovému ukotvení stěžejních pojmů v práci. Na otázky oponenta studentka nedokázala adekvátně odpovědět. Předsedkyně komise upozornila na téma práce, které je problematické vzhledem k profilu absolventa.