Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Zaměření je na prarodiče jako aktéry socializace dítěte předškolního věku. Teoretická část se přibližuje rodinu, prarodiče a také socializaci. Praktická část se orientuje na kvalitativní výzkum.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis has a theoretical-empirical character. It focuses on the grandparents as child socialization agents. The theoretical part outlines the family, grandparents a also socia-lization. The practical part focuses on qualitative research.
Klíčová slova
Socializace, aktér, prarodiče
Klíčová slova v angličtině
socialization, agent, grandparents
Rozsah průvodní práce
41 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Zaměření je na prarodiče jako aktéry socializace dítěte předškolního věku. Teoretická část se přibližuje rodinu, prarodiče a také socializaci. Praktická část se orientuje na kvalitativní výzkum.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis has a theoretical-empirical character. It focuses on the grandparents as child socialization agents. The theoretical part outlines the family, grandparents a also socia-lization. The practical part focuses on qualitative research.
Klíčová slova
Socializace, aktér, prarodiče
Klíčová slova v angličtině
socialization, agent, grandparents
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o socializaci dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na prarodiče jako aktéry socializace dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím interview s prarodiči.
Zpracování a analýza získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o socializaci dětí předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na prarodiče jako aktéry socializace dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím interview s prarodiči.
Zpracování a analýza získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Hamplová, D. (2014). Hlídání vnoučat českými prarodiči v mezinárodním srovnání. Data a výzkum SDA Info, 8(1), 25-40. Dostupné z http://dx.doi.org/10.13060/23362391.2014.8.1.111.
Majerčíková, J. (2012). Rodina s predškolákom: výskum rodín s det'mi predškolského veku. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Man, G.M., & Turliuc, N. M. (2015). Grandparents and Parents: Their Educational Roles and the Future Time Perspective. Psychology Series. Annals of the AI. I. Cuza University, 24(2), 39-52. Dostupné z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3462462/
Matějček, Z. (2008). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
Musil, J. V. (2005). Sociální psychologie. Zlín: Univezita Tomáše Bati.
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Hamplová, D. (2014). Hlídání vnoučat českými prarodiči v mezinárodním srovnání. Data a výzkum SDA Info, 8(1), 25-40. Dostupné z http://dx.doi.org/10.13060/23362391.2014.8.1.111.
Majerčíková, J. (2012). Rodina s predškolákom: výskum rodín s det'mi predškolského veku. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Man, G.M., & Turliuc, N. M. (2015). Grandparents and Parents: Their Educational Roles and the Future Time Perspective. Psychology Series. Annals of the AI. I. Cuza University, 24(2), 39-52. Dostupné z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3462462/
Matějček, Z. (2008). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
Musil, J. V. (2005). Sociální psychologie. Zlín: Univezita Tomáše Bati.
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Samostatně zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Studentka podrobně představila výzkumná zjištění. Následně se nedokázala adekvátně zapojit do diskuze. Závěrem nepřehledně popsala věcnou významnost získaných dat. Studentka nedokázala odpovědět na otázky komise. Komise hlasovala pro hodnocení F v poměru 5:0. Bylo navrženo přepracování práce.