Bakalářská práce aplikačního charakteru pojednává o využitelnosti komiksů jako prostředku dětského poznávání v podmínkách mateřských škol. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části věnujeme pozornost problematice dětského poznávání a zabýváme se vymezením komiksu a jeho charakteristik jako didaktického prostředku. V praktické části je představena sada komiksů, následovalo její ověření. Evaluace sady komiksů byla provedena učitelkou. Zjištěné údaje nám vytvořily nahlížení na oblast komiksu s přírodovědnou tématikou a jeho využitelnosti jako prostředku dětského poznávání v podmínkách mateřských škol.
Anotace v angličtině
The application-type bachelor thesis deals with the usability of comics as a medium of a child's cognition in kindergartens. The bachelor thesis is divided into two main sections, into a theoretical part and practical part. In the theoretical part we pay attention to the problematics of child's cognition and we define the definition of comics and its characteristics as a didactic tool. The practical part introduces set of comics, which was also verified. The set of comics was evaluated by a teacher. Collected data have given us an insight look into the utilization of the science comics as the medium of the child's cognition in kindergartens.
Klíčová slova
bádání, komiks
Klíčová slova v angličtině
Inquiry, Comics
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce aplikačního charakteru pojednává o využitelnosti komiksů jako prostředku dětského poznávání v podmínkách mateřských škol. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části věnujeme pozornost problematice dětského poznávání a zabýváme se vymezením komiksu a jeho charakteristik jako didaktického prostředku. V praktické části je představena sada komiksů, následovalo její ověření. Evaluace sady komiksů byla provedena učitelkou. Zjištěné údaje nám vytvořily nahlížení na oblast komiksu s přírodovědnou tématikou a jeho využitelnosti jako prostředku dětského poznávání v podmínkách mateřských škol.
Anotace v angličtině
The application-type bachelor thesis deals with the usability of comics as a medium of a child's cognition in kindergartens. The bachelor thesis is divided into two main sections, into a theoretical part and practical part. In the theoretical part we pay attention to the problematics of child's cognition and we define the definition of comics and its characteristics as a didactic tool. The practical part introduces set of comics, which was also verified. The set of comics was evaluated by a teacher. Collected data have given us an insight look into the utilization of the science comics as the medium of the child's cognition in kindergartens.
Klíčová slova
bádání, komiks
Klíčová slova v angličtině
Inquiry, Comics
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti komiksové tvorby.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na badatelské strategie vzdělávání a didaktické ztvárnění komiksů v mateřské škole.
Vypracování sady komiksů pro děti předškolního věku.
Realizace vytvořené sady komiksů ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady komiksů.
Prezentace závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti komiksové tvorby.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na badatelské strategie vzdělávání a didaktické ztvárnění komiksů v mateřské škole.
Vypracování sady komiksů pro děti předškolního věku.
Realizace vytvořené sady komiksů ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady komiksů.
Prezentace závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46(2), 26-29.
Groensteen, T. (2005). Stavba komiksu. Brno: Host.
Koutníková, M., & Wiegerová, A. (2017). Využití komiksů v podmínkách mateřských škol. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Papáček, M. (2010). Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa?
Scientia in educatione, 1(1), 33 - 49.
Stuchlíková, I., & Janík, T., et al. (2015). Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46(2), 26-29.
Groensteen, T. (2005). Stavba komiksu. Brno: Host.
Koutníková, M., & Wiegerová, A. (2017). Využití komiksů v podmínkách mateřských škol. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Papáček, M. (2010). Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa?
Scientia in educatione, 1(1), 33 - 49.
Stuchlíková, I., & Janík, T., et al. (2015). Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci samostatně a zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Studentka podrobně představila obsah jednotlivých činností a následně se dokázala adekvátně zapojit do diskuze. Závěrem přehledně popsala realizaci sady komixů a popsala evaluaci dané práce. Vedoucí práce vyzdvihla osobní zainteresovanost studentky.