Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se podporou prelogického myšlení u dětí předškolního věku. V teoretické části sumarizuje poznatky o prelogickém myšlení dětí předškolního věku. Záměrem praktické části je připravit, realizovat a evaluovat projekt na podporu prelogického myšlení u dětí předškolního věku a následně zpracovat doporučení pro učitele v další praxi.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis has a theoretical-applicaiton character and deals with the support of the prelogical thinking in preschoolers. The theoretical part summarizes the knowledge about prelogical thinking in preschoolers. The main aim of the practical part is to prepare, imple-ment and evaluate a project to support of the prelogical thinking in preschoolers and sub-sequently to make recommendations for teachers in further practice.
Klíčová slova
Prelogické myšlení, uvažování, usuzování
Klíčová slova v angličtině
Prelogical thinking, reasoning, concluding
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se podporou prelogického myšlení u dětí předškolního věku. V teoretické části sumarizuje poznatky o prelogickém myšlení dětí předškolního věku. Záměrem praktické části je připravit, realizovat a evaluovat projekt na podporu prelogického myšlení u dětí předškolního věku a následně zpracovat doporučení pro učitele v další praxi.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis has a theoretical-applicaiton character and deals with the support of the prelogical thinking in preschoolers. The theoretical part summarizes the knowledge about prelogical thinking in preschoolers. The main aim of the practical part is to prepare, imple-ment and evaluate a project to support of the prelogical thinking in preschoolers and sub-sequently to make recommendations for teachers in further practice.
Klíčová slova
Prelogické myšlení, uvažování, usuzování
Klíčová slova v angličtině
Prelogical thinking, reasoning, concluding
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o vývoji poznávacích procesů dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti rozvoje prelogického myšlení dětí předškolního věku.
Příprava projektu zaměřeného na prelogické myšlení dětí předškolního věku.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o vývoji poznávacích procesů dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti rozvoje prelogického myšlení dětí předškolního věku.
Příprava projektu zaměřeného na prelogické myšlení dětí předškolního věku.
Ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2015). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Edika
Goswami, U. C. (2014). The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development (Second edition). Chichester: Wiley Blackwell.
Kaslová, M. (c2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada
Nádvorníková, H. (c2011). Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2015). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Edika
Goswami, U. C. (2014). The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development (Second edition). Chichester: Wiley Blackwell.
Kaslová, M. (c2010). Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2008). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada
Nádvorníková, H. (c2011). Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci samostatně a zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Prezentovala část projektu, který realizovala. Vedoucí práce vyzdvihla logickou strukturu práce. Oponet práce se zaměřuje na jednotlivé části aplikační práce a jejich vhodnost pro edukaci preprimárního vzdělávání. Doc. Wiegerová se dotazovala na základní pojmy uvedené v práci. Studentka dokázala adekvátně odpovědět na otázky komise.