- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Epizoda 11 - kreslený animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research
2. Practical Part: Episode 11 (Hand-drawn Animated Film)
V teoretické části diplomové práce se zaobírám přípravnou a realizační fází výroby magisterského filmu Epizoda 11. Přibližuje vývoj námětu, práci s inspiračními zdroji a rešerši. Následuje samotná výroba filmu od výtvarného řešení přes animatik až po animaci.
Anotace v angličtině
In theoretical part of the thesis I write about preparation and production phase of my mas-ter's film Episode 11. Description consists of theme development, list of inspiration re-sources and research. Followed by explication of the work process behind production, art direction and animation.
series, sci-fi, father, boy, son, adolescence, robot, space
Rozsah průvodní práce
54 s. (65 951 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části diplomové práce se zaobírám přípravnou a realizační fází výroby magisterského filmu Epizoda 11. Přibližuje vývoj námětu, práci s inspiračními zdroji a rešerši. Následuje samotná výroba filmu od výtvarného řešení přes animatik až po animaci.
Anotace v angličtině
In theoretical part of the thesis I write about preparation and production phase of my mas-ter's film Episode 11. Description consists of theme development, list of inspiration re-sources and research. Followed by explication of the work process behind production, art direction and animation.
series, sci-fi, father, boy, son, adolescence, robot, space
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001, s. 57-60. ISBN 0571212689.
THOMAS, Frank, Ollie JOHNSTON a Frank THOMAS. The illusion of life: Disney animation. 1st Hyperion ed. New York: Hyperion, 1995, s. 63. ISBN 0786860707.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: ReganBooks, c1997. ISBN 00-603-9168-5.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed ink: drawing and composition for visual storytellers. 1st ed. Culver City, CA: Design Studio Press, 2010, 127 p. ISBN 19-334-9295-3.
MANNING, Russ, Robert SCHAEFER, Eric FREIWALD, Herbert D KASTLE, Don CHRISTENSEN, Mike ROYER, Victor PREZIO a George WILSON. Magnus, Robot Fighter: 4000 A.D. First edition. Milwaukie, Oregon: Dark Horse Books, 2010-, 3 volumes. ISBN 97816165532273.
SVOBODA, Viktor. Dobrou: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše. 2014. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Mgr. Lukáš Gregor, Ph.D.
Seznam doporučené literatury
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001, s. 57-60. ISBN 0571212689.
THOMAS, Frank, Ollie JOHNSTON a Frank THOMAS. The illusion of life: Disney animation. 1st Hyperion ed. New York: Hyperion, 1995, s. 63. ISBN 0786860707.
MCKEE, Robert. Story: substance, structure, style and the principles of screenwriting. New York: ReganBooks, c1997. ISBN 00-603-9168-5.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed ink: drawing and composition for visual storytellers. 1st ed. Culver City, CA: Design Studio Press, 2010, 127 p. ISBN 19-334-9295-3.
MANNING, Russ, Robert SCHAEFER, Eric FREIWALD, Herbert D KASTLE, Don CHRISTENSEN, Mike ROYER, Victor PREZIO a George WILSON. Magnus, Robot Fighter: 4000 A.D. First edition. Milwaukie, Oregon: Dark Horse Books, 2010-, 3 volumes. ISBN 97816165532273.
SVOBODA, Viktor. Dobrou: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše. 2014. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Mgr. Lukáš Gregor, Ph.D.
Přílohy volně vložené
1 dvd
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B - velmi dobře
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Text splňuje všechny předpoklady bez výhrad členů komise.
Film se setkal s drobnými kritickými připomínkami směrem k řemeslné a dramaturgické stránce.