Tato bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace českých herních a videoherních crowdfundingových kampaní na platfromě Kickstarter.com. V teoretické části představuje práce crowdfunding samotný, stanovuje jeho definici a popisuje modely a varianty crowdfundingu. Dále definuje základní typy marketingové komunikace v oblasti crowdfundingu. V praktické části se věnuje analýze vybraných herních kampaní, které rozebírá jak na základě sekundárních dat z portálu, tak na základě kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s autory kampaní. Práce si klade za cíl stanovit nejvhodnější formy komunikace crowdfundingové kampaně a stanovit doporučení pro autory kampaní nových.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication of Czech game and video game crowdfunding campaigns at Kickstarter.com. In the theoretical part, thesis describes crowdfunding itself, defines its definition and describes models and variants of crowdfunding. It also defines the basic types of marketing communications in crowdfunding. In the practical part, thesis analyzes selected game campaigns, from both secondary data view from the portal and from qualitative research in the form of semistructured interviews with the authors of the campaigns. Thesis aims to determine the most suitable forms of marketing communication of the crowdfunding campaign and to set recommendations for authors of new campaigns.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace českých herních a videoherních crowdfundingových kampaní na platfromě Kickstarter.com. V teoretické části představuje práce crowdfunding samotný, stanovuje jeho definici a popisuje modely a varianty crowdfundingu. Dále definuje základní typy marketingové komunikace v oblasti crowdfundingu. V praktické části se věnuje analýze vybraných herních kampaní, které rozebírá jak na základě sekundárních dat z portálu, tak na základě kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s autory kampaní. Práce si klade za cíl stanovit nejvhodnější formy komunikace crowdfundingové kampaně a stanovit doporučení pro autory kampaní nových.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication of Czech game and video game crowdfunding campaigns at Kickstarter.com. In the theoretical part, thesis describes crowdfunding itself, defines its definition and describes models and variants of crowdfunding. It also defines the basic types of marketing communications in crowdfunding. In the practical part, thesis analyzes selected game campaigns, from both secondary data view from the portal and from qualitative research in the form of semistructured interviews with the authors of the campaigns. Thesis aims to determine the most suitable forms of marketing communication of the crowdfunding campaign and to set recommendations for authors of new campaigns.
1. Zpracujte rešerši literatury a vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce
3. Představte platformu Kickstarter.com a české projekty v oblasti her a videoher na této platformě působící
4. Analyzujte data získána z platformy Kickstarter.com a dalších online zdrojů použitých pro komunikaci projektů
5. Zpracujte a analyzujte kvalitativní šetření formou polostrukturovaného rozhovoru s autory projektů
6. Na základě analyzovaných dat a kvalitativního šetření odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte doporučení pro komunikaci dalších herních projektů na platformě Kickstarter.com
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce
3. Představte platformu Kickstarter.com a české projekty v oblasti her a videoher na této platformě působící
4. Analyzujte data získána z platformy Kickstarter.com a dalších online zdrojů použitých pro komunikaci projektů
5. Zpracujte a analyzujte kvalitativní šetření formou polostrukturovaného rozhovoru s autory projektů
6. Na základě analyzovaných dat a kvalitativního šetření odpovězte na výzkumné otázky a vypracujte doporučení pro komunikaci dalších herních projektů na platformě Kickstarter.com
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615. ISBN 978-0-273-77322-1.
KURTZ, David L. a Louis E. BOONE. Boone & Kurtz contemporary marketing. 2015 update edition. Stamford: Cengage Learning, 2015, xxxiii, 670 stran, 77 různě číslovaných. ISBN 978-1-285-18762-4.
MICIC, Igor, 2015. Crowdfunding: Overview of the Industry, regulation and role of crowdfunding in the venture startup. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 108 s. ISBN 978-3-95489-363-8.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017. ISBN 9780749478438.
KOCH, Jascha-Alexander a Michael SIERING, 2015. Crowdfunding Success Factors: The Characteristics of Successfully Funded Projects on Crowdfunding Platforms. Proceedings of the 23rd European Conference in Information Systmes [online], Muenster, Nemecko, [cit. 2018-01-26]. Dostupné z: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2808424
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, xxi, 615. ISBN 978-0-273-77322-1.
KURTZ, David L. a Louis E. BOONE. Boone & Kurtz contemporary marketing. 2015 update edition. Stamford: Cengage Learning, 2015, xxxiii, 670 stran, 77 různě číslovaných. ISBN 978-1-285-18762-4.
MICIC, Igor, 2015. Crowdfunding: Overview of the Industry, regulation and role of crowdfunding in the venture startup. Hamburg: Anchor Academic Publishing. 108 s. ISBN 978-3-95489-363-8.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017. ISBN 9780749478438.
KOCH, Jascha-Alexander a Michael SIERING, 2015. Crowdfunding Success Factors: The Characteristics of Successfully Funded Projects on Crowdfunding Platforms. Proceedings of the 23rd European Conference in Information Systmes [online], Muenster, Nemecko, [cit. 2018-01-26]. Dostupné z: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2808424
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Co považujete za příčinu nízké úspěšnosti (20%) kampaní z kategorie technologie?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Existují specializované agentury, které na klíč připravují pro klienta crowdfundingové kampaně?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jaký je profil typického přispěvatele na kickstarteru z hlediska věku, vzdělání, příjmů...?
Student plně odpověděl na položenou otázku.