O potřebnosti neziskových organizací se vědělo už v dávných dobách. U vzniku prvních neziskových organizací stály církve, které pomáhaly materiálně, např. sbírkou oblečení pro potřebné, nebo při zájmových činnostech. Pomáhaly a zprostředkovávaly pomoc při stav-bách domovů, sdružovaly dobrovolníky z celého světa. Fungovaly tam, kde to stát ještě neuměl, nebo neměl možnost. V dalších letech neziskové organizace přibývaly a rozšiřovaly se oblasti jejich působení, např. ochrana přírody, zdravotnictví, školství, kultura, sport apod. Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně povědomí mládeže ve věku 14 let o působení neziskových organizací ve zvoleném regionu, znalost jejich poslání a aktivit. Současně zda některé neziskové organizace sama navštěvuje a případně, jestli, kdyby věděla o takové možnosti, se také sama zapojila.
Anotace v angličtině
The need for non-profit organizations was known a long time ago. The first non-profit or-ganizations were founded by churches that helped materially, for example: a collection of clothing for poor people or interesting activities. They helped and mediated help in building homes, associating volunteers from the whole world. They worked where the state had not yet been able to, or where had no option. In next years non-profit organizations have increased and expanded their areas of activity, for example nature protection, health care, education, culture, sports, etc. The aim of this bachelor thesis is to determine the level of awareness of 14 years old children, about the activities of non-profit organizations in the chosen region and their missions and activities. At the same time, the goal is to find out, if they are attending some nonprofit organizations, and if they also would like to join them in helping, if there would be such a possibility.
Klíčová slova
neziskové organizace, dobrovolnictví, společenská zodpovědnost firem, studenti gymnázií, žáci základních škol
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, volunteering, corporate social responsibility, grammar school students, elementary school pupils
Rozsah průvodní práce
58 s. (71 455 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
O potřebnosti neziskových organizací se vědělo už v dávných dobách. U vzniku prvních neziskových organizací stály církve, které pomáhaly materiálně, např. sbírkou oblečení pro potřebné, nebo při zájmových činnostech. Pomáhaly a zprostředkovávaly pomoc při stav-bách domovů, sdružovaly dobrovolníky z celého světa. Fungovaly tam, kde to stát ještě neuměl, nebo neměl možnost. V dalších letech neziskové organizace přibývaly a rozšiřovaly se oblasti jejich působení, např. ochrana přírody, zdravotnictví, školství, kultura, sport apod. Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně povědomí mládeže ve věku 14 let o působení neziskových organizací ve zvoleném regionu, znalost jejich poslání a aktivit. Současně zda některé neziskové organizace sama navštěvuje a případně, jestli, kdyby věděla o takové možnosti, se také sama zapojila.
Anotace v angličtině
The need for non-profit organizations was known a long time ago. The first non-profit or-ganizations were founded by churches that helped materially, for example: a collection of clothing for poor people or interesting activities. They helped and mediated help in building homes, associating volunteers from the whole world. They worked where the state had not yet been able to, or where had no option. In next years non-profit organizations have increased and expanded their areas of activity, for example nature protection, health care, education, culture, sports, etc. The aim of this bachelor thesis is to determine the level of awareness of 14 years old children, about the activities of non-profit organizations in the chosen region and their missions and activities. At the same time, the goal is to find out, if they are attending some nonprofit organizations, and if they also would like to join them in helping, if there would be such a possibility.
Klíčová slova
neziskové organizace, dobrovolnictví, společenská zodpovědnost firem, studenti gymnázií, žáci základních škol
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, volunteering, corporate social responsibility, grammar school students, elementary school pupils
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru s orientací na nestátní neziskové organizace v českém prostředí, specifikujte charakteristické znaky zvolené cílové skupiny.
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte marketingový výzkum formou on-line dotazníkového šetření u cílové skupiny na základě zvolené metodiky.
4. Na základě získaných výsledků šetření zodpovězte stanovené výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru s orientací na nestátní neziskové organizace v českém prostředí, specifikujte charakteristické znaky zvolené cílové skupiny.
2. V návaznosti na teoretické poznatky vytyčte cíl práce, metodický postup a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte marketingový výzkum formou on-line dotazníkového šetření u cílové skupiny na základě zvolené metodiky.
4. Na základě získaných výsledků šetření zodpovězte stanovené výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cíle práce.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, Oldřich. 2003. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Liberec: Omega, ISBN 80-902-3763-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, Milan. 2014. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton. ISBN 978-807-3878-306.
NENADÁL, Jaroslav. 2016. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, ISBN 9788072614264.
REKTOŘÍK, Jaroslav. 2010. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 978-808-6929-545.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, Oldřich. 2003. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Liberec: Omega, ISBN 80-902-3763-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, Milan. 2014. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton. ISBN 978-807-3878-306.
NENADÁL, Jaroslav. 2016. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, ISBN 9788072614264.
REKTOŘÍK, Jaroslav. 2010. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 978-808-6929-545.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Göttlichová ve svém posudku položila tuto otázku:
1. Zkuste blíže specifikovat doporučení vedoucí k oslovení Vámi zvolené cílové skupiny.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Podľa akých kritérií ste vyberali otázky do dotazníka, ako bol konštruovaný dotazník?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Aké postupy odporúčate pre zvýšenie povedomia o neziskových organizáciách u mládeže?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.