Bakalářská práce Nástroje nacistické propagandy zkoumá, proč byla nacistická propaganda natolik účinná a jakým způsobem se z ní lze poučit a využít poznatky v moderním marketingu. Práce se zaměřuje na film jakožto jeden z hlavních prostředků politické propagandy NSDAP, a na příkladu trilogie filmů o sjezdu NSDAP od režisérky Leni Riefenstahlové ukazuje manipulační techniky v audiovizuální tvorbě. Seznamuje čtenáře se socio-ekonomickou situací v Německu před 2. sv. válkou a psychologickými předpoklady manipulace pro pochopení účinku manipulace a souvislostí. Dále představuje manipulační techniky v audiovizuální tvorbě a poté reprezentuje teorii na praktickém příkladu analýzou filmů Vítězství víry, Triumf vůle a Den svobody.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis Nazi Propaganda Tools explores why the Nazi propaganda was so effective, and how it is possible to take a knowledge from it, and use it in modern market-ing. The thesis aims to film as one of the main tools of political propaganda of NSDAP, and it shows manipulative techniques in audiovisual creation at an example of movies about NSDAP rally from director Leni Riefenstahl. It introduces a socio-economic situation in Germany before 2nd world war and psychological assumptions of manipulation for understanding to an effect of a manipulation and a context. Then introduces manipulative techniques in audiovisual creation and represents the theory at an example with analysis of movies The Victory of Faith, The Triumph of Will and The Day of Freedom.
Klíčová slova
psychologie médií, manipulativní techniky v audiovizuální tvorbě, manipulace ve filmu, filmová propaganda
Klíčová slova v angličtině
psychology of media, manipulative techniques in audiovisual creation, manipulation in film, film propaganda
Rozsah průvodní práce
63 s + 12 s přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Nástroje nacistické propagandy zkoumá, proč byla nacistická propaganda natolik účinná a jakým způsobem se z ní lze poučit a využít poznatky v moderním marketingu. Práce se zaměřuje na film jakožto jeden z hlavních prostředků politické propagandy NSDAP, a na příkladu trilogie filmů o sjezdu NSDAP od režisérky Leni Riefenstahlové ukazuje manipulační techniky v audiovizuální tvorbě. Seznamuje čtenáře se socio-ekonomickou situací v Německu před 2. sv. válkou a psychologickými předpoklady manipulace pro pochopení účinku manipulace a souvislostí. Dále představuje manipulační techniky v audiovizuální tvorbě a poté reprezentuje teorii na praktickém příkladu analýzou filmů Vítězství víry, Triumf vůle a Den svobody.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis Nazi Propaganda Tools explores why the Nazi propaganda was so effective, and how it is possible to take a knowledge from it, and use it in modern market-ing. The thesis aims to film as one of the main tools of political propaganda of NSDAP, and it shows manipulative techniques in audiovisual creation at an example of movies about NSDAP rally from director Leni Riefenstahl. It introduces a socio-economic situation in Germany before 2nd world war and psychological assumptions of manipulation for understanding to an effect of a manipulation and a context. Then introduces manipulative techniques in audiovisual creation and represents the theory at an example with analysis of movies The Victory of Faith, The Triumph of Will and The Day of Freedom.
Klíčová slova
psychologie médií, manipulativní techniky v audiovizuální tvorbě, manipulace ve filmu, filmová propaganda
Klíčová slova v angličtině
psychology of media, manipulative techniques in audiovisual creation, manipulation in film, film propaganda
Zásady pro vypracování
1. Definujte propagandu a uveďte přehled nástrojů nacistické propagandy
2. Popište manipulační techniky, které mohou být využity ve filmové propagandě
3. Analyzujte vybraný filmový vzorek
4. Interpretujte a vyhodnoťte výsledky
Zásady pro vypracování
1. Definujte propagandu a uveďte přehled nástrojů nacistické propagandy
2. Popište manipulační techniky, které mohou být využity ve filmové propagandě
3. Analyzujte vybraný filmový vzorek
4. Interpretujte a vyhodnoťte výsledky
Seznam doporučené literatury
VERNER, Pavel, 2011, Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-7452-015-0.
TAYLOR, Richard, 2016, Filmová propaganda: Sovětské Rusko a nacistické Německo. Praha: Academia. ISBN 978-80-200-2534-0.
FTOREK, Jozef, 2009, Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2678-6.
BALÍK, Stanislav a Michal, KUBÁT, 2004, Teorie a praxe totalitních a autoritativních režimů. Praha: Dokořán. ISBN 80-86569-89-6.
MCNAB, Chris, 2010, Třetí říše 1933-1945: skutečnosti a statistické údaje o Hitlerově Německu. Praha: Svojtka. ISBN 978-80-256-0375-8.
Seznam doporučené literatury
VERNER, Pavel, 2011, Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-7452-015-0.
TAYLOR, Richard, 2016, Filmová propaganda: Sovětské Rusko a nacistické Německo. Praha: Academia. ISBN 978-80-200-2534-0.
FTOREK, Jozef, 2009, Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2678-6.
BALÍK, Stanislav a Michal, KUBÁT, 2004, Teorie a praxe totalitních a autoritativních režimů. Praha: Dokořán. ISBN 80-86569-89-6.
MCNAB, Chris, 2010, Třetí říše 1933-1945: skutečnosti a statistické údaje o Hitlerově Německu. Praha: Svojtka. ISBN 978-80-256-0375-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Môžete zodpovedať Vami vytýčené výskumné otázky?
V závere píšete, že "Poznatky, které tato práce předkládá, jsou využitelné v televizní reklamě, v zábavních pořadech, ve videích na sociálních sítích apod." Môžete to prosím konkretizovať?
Studentka zodpověděla položené dotazy. Výtka komise - výrazové prostředky, které manipulaci nesou jsou v "jazyku filmu", ktery zde nebyl nalezen. Zmiňujete pojem obsahová analýza - ale nebyla zacílena ve vztahu k filmu - chybí zde teoretický a metodologický rámec.