Cílem práce "Značka v online prostředí" je zkoumat možnosti využití sociálních sítí pro budování značek ze segmentu lihovin. Úvodní teoretická část je věnovaná značce a marketingové komunikaci realizované na sociálních sítích. Praktická část nejprve formou komparativní analýzy ověřuje využitelnost zvoleného teoretického rámce na komunikaci konkrétních značek na Facebooku a dotazníkové šetření realizované na segmentu fanoušků značky Jägermeister následně analyzuje, jak respondenti hodnotí komunikaci této značky na Facebooku a které z pilířů zvoleného teoretického rámce jsou pro ně nejdůležitější.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Brand in online environment is to explore the use of social media for brand building of premium spirits brands. The theoretical part is devoted to brand and social media marketing. The practical part is focused on proving usability of the selected theoretical framework; firstly by comparative analysis of Facebook commucation of five spirits brands, secondly by quantitative research, where preferences and evaluation of Facebook fans of Jägermeister were analysed.
Klíčová slova
lihoviny, Jägermeister, Tullamore D.E.W., Captain Morgan, Božkov, Česká whisky, sociální sítě, Facebook, Instragram, marketing na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
spirits, Jägermeister, Tullamore D.E.W., Captain Morgan, Božkov, Česká whisky, social media, Facebook, Instragram, social media marketing
Rozsah průvodní práce
54 s. (82 330 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce "Značka v online prostředí" je zkoumat možnosti využití sociálních sítí pro budování značek ze segmentu lihovin. Úvodní teoretická část je věnovaná značce a marketingové komunikaci realizované na sociálních sítích. Praktická část nejprve formou komparativní analýzy ověřuje využitelnost zvoleného teoretického rámce na komunikaci konkrétních značek na Facebooku a dotazníkové šetření realizované na segmentu fanoušků značky Jägermeister následně analyzuje, jak respondenti hodnotí komunikaci této značky na Facebooku a které z pilířů zvoleného teoretického rámce jsou pro ně nejdůležitější.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis Brand in online environment is to explore the use of social media for brand building of premium spirits brands. The theoretical part is devoted to brand and social media marketing. The practical part is focused on proving usability of the selected theoretical framework; firstly by comparative analysis of Facebook commucation of five spirits brands, secondly by quantitative research, where preferences and evaluation of Facebook fans of Jägermeister were analysed.
Klíčová slova
lihoviny, Jägermeister, Tullamore D.E.W., Captain Morgan, Božkov, Česká whisky, sociální sítě, Facebook, Instragram, marketing na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
spirits, Jägermeister, Tullamore D.E.W., Captain Morgan, Božkov, Česká whisky, social media, Facebook, Instragram, social media marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, sociálních sítích a marketingu na sociálních sítích.
2. Na základě vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a výzkumné otázky.
3. Popište stávající stav komunikace na sociálních sítích v daném segmentu a analyzujte, jak reflektuje potřeby cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte možná zlepšení strategie komunikace na sociálních sítích a zaujměte v závěru jasné stanovisko.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, sociálních sítích a marketingu na sociálních sítích.
2. Na základě vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a výzkumné otázky.
3. Popište stávající stav komunikace na sociálních sítích v daném segmentu a analyzujte, jak reflektuje potřeby cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte možná zlepšení strategie komunikace na sociálních sítích a zaujměte v závěru jasné stanovisko.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: Budování značky. Brno: Computer
Press. ISBN 80-722-6885-6
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding. 8. vydání. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vydání. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7
KELLER, L. Kevin, 2012. Strategic Brand Building, 2nd edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN: 978-0-273-73787-2
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PORTERFIELD, Amy, 2013. Facebook Marketing All in One for Dummies, 4th Edition. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc. ISBN 978-1-118-46678-0
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2790-5
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003. Brand building: Budování značky. Brno: Computer
Press. ISBN 80-722-6885-6
HEALEY, Matthew, 2008. Co je branding. 8. vydání. Praha: Slovart. ISBN 978-80-7391-167-6
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vydání. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7
KELLER, L. Kevin, 2012. Strategic Brand Building, 2nd edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN: 978-0-273-73787-2
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PORTERFIELD, Amy, 2013. Facebook Marketing All in One for Dummies, 4th Edition. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc. ISBN 978-1-118-46678-0
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2790-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Proč jste se ve své práci nezaměřila hlouběji pouze na jeden brand (např. Jagermeister) a komparovala jste pět (svým způsobem) nesourodých značek?
2. Jaké komunikační kanály jsou pro budování značky z oblasti lihovin nejúčinnější? A jak si v této "konkurenci" stojí FB?
3. Zkuste několika větami popsat specifika FB strategie značky Jagermeister a Captain Morgan. V čem se líší a proč?
Studentka připraveně odpověděla na položené otázky. Komise vytkla nejasně položenou otázku ve výzkumu, není uvedeno, z jakého základního souboru výzkum vychází. Hypotéza (správně mělo jít o výzkumnou otázku) nebyla ověřena, protože v práci nejsou uvedeny výsledky výzkumu.