Tato bakalářská práce pojednává o aktuálním stavu využívání blogu jako nástroje marke-tingové komunikace značky Converse i s výhledem do budoucna. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako je blog, módní bloger a značka. Teo-retické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní analýzy vybraných módních blogů s cílem určit, který z nich dosahuje vyšších kvalit, dle předem stanove-ných hodnotících kritérií. Pozornost je věnována také tomu, jak spolupráci se značkou vnímají blogeři. Důležitou součástí je i pohled, zda je blog stále efektivním nástrojem marketingové komunikace značky Converse z pohledu marketingového zástupce značky. Postoje všech účastníků byly zjišťovány za pomoci osobních rozhovorů. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky, spolu s návrhy na zlepšení vzájemné spolupráce ze strany blo-gerů spolu a popis plánované strategie využívání blogů jako nástroje marketingové ko-munikace značky v blízké budoucnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the actual state of blogging as a communications marke-ting tool for the Converse brand today and also in the future. It summarises theoretical basis and definitions about blogs, fashion bloggers and the Converse brand. Theoretical knowledge is transformed into practice by using an own analysis of chosen fashion blogs. The aim of the practice is to determine which of the blogs are higher quality based on our evaluation criteria established well in advance. Special attention is also given based on cooperation with the brand perceived by the bloggers. An important part of the thesis cre-ates an insight to actually use blogs as a tool for the marketing communication of the Converse brand. The attitude of all the participants will be surveyed by the personal in-terviews. Thus the conclusion summarises that, all knowledge with the suggestion for potential improvement of communication between bloggers, the brand and the descripti-on of planned strategy for using blogs as a tool of marketing communication of the Con-verse brand in the nearest future.
Tato bakalářská práce pojednává o aktuálním stavu využívání blogu jako nástroje marke-tingové komunikace značky Converse i s výhledem do budoucna. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako je blog, módní bloger a značka. Teo-retické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní analýzy vybraných módních blogů s cílem určit, který z nich dosahuje vyšších kvalit, dle předem stanove-ných hodnotících kritérií. Pozornost je věnována také tomu, jak spolupráci se značkou vnímají blogeři. Důležitou součástí je i pohled, zda je blog stále efektivním nástrojem marketingové komunikace značky Converse z pohledu marketingového zástupce značky. Postoje všech účastníků byly zjišťovány za pomoci osobních rozhovorů. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky, spolu s návrhy na zlepšení vzájemné spolupráce ze strany blo-gerů spolu a popis plánované strategie využívání blogů jako nástroje marketingové ko-munikace značky v blízké budoucnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the actual state of blogging as a communications marke-ting tool for the Converse brand today and also in the future. It summarises theoretical basis and definitions about blogs, fashion bloggers and the Converse brand. Theoretical knowledge is transformed into practice by using an own analysis of chosen fashion blogs. The aim of the practice is to determine which of the blogs are higher quality based on our evaluation criteria established well in advance. Special attention is also given based on cooperation with the brand perceived by the bloggers. An important part of the thesis cre-ates an insight to actually use blogs as a tool for the marketing communication of the Converse brand. The attitude of all the participants will be surveyed by the personal in-terviews. Thus the conclusion summarises that, all knowledge with the suggestion for potential improvement of communication between bloggers, the brand and the descripti-on of planned strategy for using blogs as a tool of marketing communication of the Con-verse brand in the nearest future.
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů vztahujících se k blogům jako marketingovému nástroji používaného značkami v rámci marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Popište vybranou společnost a analyzujte její současný stav komunikace v rámci blogů.
4. Současně proveďte vlastní analýzu módních blogů na lokálním trhu.
5. Definujte výzkumné otázky (okruhy) a proveďte kvalitativní průzkumná šetření.
6. Shrňte a interpretujte získané informace, případně navrhněte doporučení do budoucnosti.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů vztahujících se k blogům jako marketingovému nástroji používaného značkami v rámci marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Popište vybranou společnost a analyzujte její současný stav komunikace v rámci blogů.
4. Současně proveďte vlastní analýzu módních blogů na lokálním trhu.
5. Definujte výzkumné otázky (okruhy) a proveďte kvalitativní průzkumná šetření.
6. Shrňte a interpretujte získané informace, případně navrhněte doporučení do budoucnosti.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
COURTENAY-SMITH, Natasha. The Million Dollar Blog. Little, Brown Look Book, 2016. ISBN 9780349414065.
HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-907-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
LINDSTRÖM, Martin. Vyluxusované mozky: triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-191-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
COURTENAY-SMITH, Natasha. The Million Dollar Blog. Little, Brown Look Book, 2016. ISBN 9780349414065.
HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-907-6.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
LINDSTRÖM, Martin. Vyluxusované mozky: triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-191-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
1 USB disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím, uveďte konkrétní návrhy, jak byste v případě značky Converse postupovala nadále, co se týče spolupráce s módními blogery.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.