Bakalářská práce řeší firemní identitu a image Českého rozhlasu. Práce se zaměřuje na vnímání této značky širokou veřejností. Teoretická část je zaměřena na rešerši odborných zdrojů, které se týkají zejména pojmům image a firemní identita. Praktická část je zaměřena na charakteristiku Českého rozhlasu a jeho firemní identitu. Následně analyzuje pomocí kvantitativního šetření vnímání této značky veřejností. Praktická část obsahuje i SWOT analýzu zkoumané značky. Závěr je věnován zjištěným faktům a návrhům na zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the corporate identity and image of Czech Radio. The thesis focuses on perception of this brand by general public. The theoretical part deals with the search of specialized sources, which concern especially the concepts of image and corporate identity. The practical part focuses on the characteristics of Czech Radio and its corporate identity. Subsequently the thesis analyzes perception of this brand by the public through a quantitative survey. The practical part includes also the SWOT analysis of surveyed brand. The conclusion is dedicated to discovered facts and suggestions for improvement.
Klíčová slova
Image, corporate identity, Český rozhlas, SWOT analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, Czech Radio, SWOT analysis, marketing research
Rozsah průvodní práce
73 s. (97 925 znaků). 16 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce řeší firemní identitu a image Českého rozhlasu. Práce se zaměřuje na vnímání této značky širokou veřejností. Teoretická část je zaměřena na rešerši odborných zdrojů, které se týkají zejména pojmům image a firemní identita. Praktická část je zaměřena na charakteristiku Českého rozhlasu a jeho firemní identitu. Následně analyzuje pomocí kvantitativního šetření vnímání této značky veřejností. Praktická část obsahuje i SWOT analýzu zkoumané značky. Závěr je věnován zjištěným faktům a návrhům na zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the corporate identity and image of Czech Radio. The thesis focuses on perception of this brand by general public. The theoretical part deals with the search of specialized sources, which concern especially the concepts of image and corporate identity. The practical part focuses on the characteristics of Czech Radio and its corporate identity. Subsequently the thesis analyzes perception of this brand by the public through a quantitative survey. The practical part includes also the SWOT analysis of surveyed brand. The conclusion is dedicated to discovered facts and suggestions for improvement.
Klíčová slova
Image, corporate identity, Český rozhlas, SWOT analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, Czech Radio, SWOT analysis, marketing research
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti image organizace a corporate identity.
2. Stanovte cíl bakalářské práce v souvislosti s vnímáním Českého rozhlasu veřejností, formulujte výzkumné otázky a zvolte odpovídající metodický postup k jejich zodpovězení.
3. Zpracujte analýzu corporate identity Českého rozhlasu. Využijte primární i sekundární informační zdroje, vyhodnoťte provedené výzkumné šetření a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti image organizace a corporate identity.
2. Stanovte cíl bakalářské práce v souvislosti s vnímáním Českého rozhlasu veřejností, formulujte výzkumné otázky a zvolte odpovídající metodický postup k jejich zodpovězení.
3. Zpracujte analýzu corporate identity Českého rozhlasu. Využijte primární i sekundární informační zdroje, vyhodnoťte provedené výzkumné šetření a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatel-ství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada, 2006, 240 s. Ex-pert. ISBN 80-247-0564-8
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Pra-ha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatel-ství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada, 2006, 240 s. Ex-pert. ISBN 80-247-0564-8
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Pra-ha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Káčeková ve svém posudku položila tuto otázku:
1. Role rozhlasových moderátorů je v tomto případě velmi specifická. Zařadila byste je z pohledu corporate identity spíše do skupiny firemní komunikace nebo produktu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
1. Navrhujete, aby se ČR zaměřil na emoce a zbavil se serióznosti. Není to ale doporučení proti pozitivně hodnocené kultivovanosti projevu moderátorů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak si představujete úpravu dramaturgie hudby zaměřené na mladé lidi v médiu, které poslouchá především střední a starší generace? Neznamenalo by to odliv stávajících posluchačů, kteří nechtějí poslouchat komerční rádia, jejichž hudební dramaturgie je víceméně stejná a "instatntní"?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Při dotazníkovém šetření jste zvolila elektronickou podobu. Respondenti starší 60 let mohli být touto formou diskriminováni a vzhledem k tomu, že jsou velmi důležitou součástí posluchačů ČR, mohla tato skutečnost ovlivnit výsledky šetření?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Proč by se měl ČR zaměřit na mladé lidi, když mladí posluchači poslouchají obecně rádio stále méně? Důkazem jsou ubývající posluchači sítě KISS a proti tomu nečekaná druhá pozice Radiožurnálu v poslechovosti za 1. čtvrtletí 2018. (RadioProjekt 2017 - 2018)
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.