Bakalářská práce je věnována interní komunikaci společnosti Zálesí a.s. Teoretická část se zabývá různými přístupy k problematice a definováním základních pojmů s ohledem na potřeby výzkumu. V praktické části je popsána charakteristika, současný stav interní komunikace společnosti a následně analýza, výsledky výzkumu a návrhy na zlepšení. Hlavním zdrojem dat je primární marketingový kvantitativní výzkum realizovaný formou papírových dotazníků napříč celou společností. Cílem práce je zjistit nedostatky komunikačních nástrojů, úroveň spokojenosti zaměstnanců, názory na jednotlivé faktory a následně s využitím teoretických znalostí navrhnout praktické doporučení na zlepšení současného stavu.
Annotation in English
Bachelor's thesis studies the internal communication within the company Zálesí a.s. The theoretical part introduces various approaches to the present subject and identifies core terminology related to the research requirements. The practical part describes the company internal communication characteristics, current situation following the analysis, research results and recommendations for improvement. The main data source is primary marketing quantitative research in form of paper questionnaires distributed within the whole company. The aim of the thesis is to identify weak points of communication tools, employee satisfaction level and feedbacks on the individual factors. Finally, the thesis aims at outlining the recommendations for practice to improve the current situation using the theoretical knowledge provided.
Keywords
interní komunikace, komunikace, zaměstnanec, Zálesí a.s., komunikační strategie, marketingový výzkum
Keywords in English
internal communication, communication, employee, Zálesí a.s., communication strategy, marketing research
Length of the covering note
86 s. (142 452 znakov)
Language
SK
Annotation
Bakalářská práce je věnována interní komunikaci společnosti Zálesí a.s. Teoretická část se zabývá různými přístupy k problematice a definováním základních pojmů s ohledem na potřeby výzkumu. V praktické části je popsána charakteristika, současný stav interní komunikace společnosti a následně analýza, výsledky výzkumu a návrhy na zlepšení. Hlavním zdrojem dat je primární marketingový kvantitativní výzkum realizovaný formou papírových dotazníků napříč celou společností. Cílem práce je zjistit nedostatky komunikačních nástrojů, úroveň spokojenosti zaměstnanců, názory na jednotlivé faktory a následně s využitím teoretických znalostí navrhnout praktické doporučení na zlepšení současného stavu.
Annotation in English
Bachelor's thesis studies the internal communication within the company Zálesí a.s. The theoretical part introduces various approaches to the present subject and identifies core terminology related to the research requirements. The practical part describes the company internal communication characteristics, current situation following the analysis, research results and recommendations for improvement. The main data source is primary marketing quantitative research in form of paper questionnaires distributed within the whole company. The aim of the thesis is to identify weak points of communication tools, employee satisfaction level and feedbacks on the individual factors. Finally, the thesis aims at outlining the recommendations for practice to improve the current situation using the theoretical knowledge provided.
Keywords
interní komunikace, komunikace, zaměstnanec, Zálesí a.s., komunikační strategie, marketingový výzkum
Keywords in English
internal communication, communication, employee, Zálesí a.s., communication strategy, marketing research
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl a metodický postup práce
3. Analyzujte interní komunikaci zvolené firmy, realizujte marktetingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte definované výzkumné otázky a navrhněte doproručení ralizovatelná v praxi.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl a metodický postup práce
3. Analyzujte interní komunikaci zvolené firmy, realizujte marktetingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte definované výzkumné otázky a navrhněte doproručení ralizovatelná v praxi.
Recommended resources
HALADA, Jan, ed., 2015. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3075-5.
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga, 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-63-7.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka, 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha: Siria. ISBN 978-80-906367-0-5.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN, 1999. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce. SCAN. ISBN 80-85834-60-x.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Recommended resources
HALADA, Jan, ed., 2015. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3075-5.
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga, 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-63-7.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka, 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha: Siria. ISBN 978-80-906367-0-5.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN, 1999. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce. SCAN. ISBN 80-85834-60-x.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
- Zjišťovala jste ekonomické ukazatele jednotlivých závodů, nebo si to společnost z nějakých důvodů nepřála?
-Sama uvádíte na str. 55, že jen 55 zaměstnanců z 395 by uvítalo benefity formou Cafeeteria systému a uvádíte domněnku, že asi ne všichni respondenti věděli, co to je. Nezkoušela jste navrhnout společnosti např. prostřednictvím firemního časopisu tuto věc zaměstnancům vysvětlit?
- Uvádíte, že ve společnosti takovýto průzkum se dělal v její historii poprvé. Uvažuje společnost s odstupem času (i několika let) tento průzkum zopakovat a porovnat výsledky?
Studentka připraveně zodpověděla všechny položené dotazy.