Tématem této bakalářské práce je hudební průmysl. Konkrétně se práce zabývá vinylovými nosiči na českém hudebním trhu a zaměřuje se zejména na spotřebitelské chování, výrobu nosičů, hudební vydavatelství a prodejny. Podstatnou částí této práce je také zpracování vývoje prodeje vinylových nosičů v České republice a jeho srovnání s prodejem ostatních nosičů. Prvním cílem praktické části je zjistit, zda zvyšující se meziroční prodeje vinylových nosičů jsou nebo nejsou pouze momentálním trendem mezi spotřebiteli a druhým cílem je analyzovat jaké vinylové nosiče si spotřebitelé kupují. Výzkum bude prováděn pomocí dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the music industry. Specifically, it deals with the vinyl records at the Czech music market and focuses mainly on the consumption behaviour, manufacturing of the records, record companies and shops. Substantial part of this thesis is also the analysis of the sales development of the vinyl records in the Czech Republic and its comparison to the sales of the other types of the records. The first aim of the practical part of the thesis is to ascertain if the increasing interannual sales of the vinyl records are or are not only a current trend among the consumers and the second aim is to analyse which vinyl records consumers buy. The research will be carried out by a questionnaire survey.
Klíčová slova
vinylový nosič, vinyl, hudba, hudební průmysl, marketing
Klíčová slova v angličtině
vinyl records, vinyl, music, music industry, marketing
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je hudební průmysl. Konkrétně se práce zabývá vinylovými nosiči na českém hudebním trhu a zaměřuje se zejména na spotřebitelské chování, výrobu nosičů, hudební vydavatelství a prodejny. Podstatnou částí této práce je také zpracování vývoje prodeje vinylových nosičů v České republice a jeho srovnání s prodejem ostatních nosičů. Prvním cílem praktické části je zjistit, zda zvyšující se meziroční prodeje vinylových nosičů jsou nebo nejsou pouze momentálním trendem mezi spotřebiteli a druhým cílem je analyzovat jaké vinylové nosiče si spotřebitelé kupují. Výzkum bude prováděn pomocí dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the music industry. Specifically, it deals with the vinyl records at the Czech music market and focuses mainly on the consumption behaviour, manufacturing of the records, record companies and shops. Substantial part of this thesis is also the analysis of the sales development of the vinyl records in the Czech Republic and its comparison to the sales of the other types of the records. The first aim of the practical part of the thesis is to ascertain if the increasing interannual sales of the vinyl records are or are not only a current trend among the consumers and the second aim is to analyse which vinyl records consumers buy. The research will be carried out by a questionnaire survey.
Klíčová slova
vinylový nosič, vinyl, hudba, hudební průmysl, marketing
Klíčová slova v angličtině
vinyl records, vinyl, music, music industry, marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na hudební průmysl.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte, zda je nákup vinylových nosičů pouze momentálním trendem pro spotřebitele.
4. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte, jaké vinylové nosiče nakupují spotřebitelé na českém trhu.
5. Vypracujte analýzu zjištěných dat.
6. Odpovězte na výzkumné otázky.
7. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na hudební průmysl.
2. Stanovte výzkumné otázky.
3. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte, zda je nákup vinylových nosičů pouze momentálním trendem pro spotřebitele.
4. Pomocí kvantitativního výzkumu zjistěte, jaké vinylové nosiče nakupují spotřebitelé na českém trhu.
5. Vypracujte analýzu zjištěných dat.
6. Odpovězte na výzkumné otázky.
7. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
TSCHMUCK, Peter. Creativity and Innovation in the Music Industry. 2.vyd. Berlín, New York: Springer, 2012, 281 s. ISBN 978-3-642-28429-8.
VOGEL, Harold L., Entertainment Industry Economics. 8. vyd. New York: Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-1-107-00309-5.
ŽÁKOVÁ, Eva. Kulturní a kreativní průmysl v České republice. Praha: Institut umění Divadelní ústav, 2011, 33 s. ISBN 978-80-7008-009-2.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
TSCHMUCK, Peter. Creativity and Innovation in the Music Industry. 2.vyd. Berlín, New York: Springer, 2012, 281 s. ISBN 978-3-642-28429-8.
VOGEL, Harold L., Entertainment Industry Economics. 8. vyd. New York: Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-1-107-00309-5.
ŽÁKOVÁ, Eva. Kulturní a kreativní průmysl v České republice. Praha: Institut umění Divadelní ústav, 2011, 33 s. ISBN 978-80-7008-009-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak se vyvíjel positioning vinylových nosičů v průběhu posledních 30 let a proč?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké jsou překážky zvyšování tržního podílu streamingu hudby?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak (pokud vůbec) by se měla lišit komunikace prodejců vinylů směrem k mladým (do 30 let) a starším (více než 50 let) zákazníkům?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.