Předmětem bakalářské práce jsou komunikační nástroje titulu LUXURY s důrazem na efektivitu a zároveň postavení titulu na trhu. Teoretická část obsahuje charakteristiku komunikačních nástrojů, rozdělení cílových skupin dle výzkumu Sinus Sociovize, Semiometrického modelu TNS Infratestu a výzkumu trhu dle GIM, práce dále představuje zasazení magazínu do skupiny médií a teoretické zásady při návrhu komunikační kampaně. Analytická část je první částí praktické části a obsahuje představení vydavatelství a titulu LUXURY jak obsahově, tak redakčně. Společně s analýzou titulu byla zmapována i konkurenční síť dle interního výzkumu společnosti IPSOS. Druhá část praktické části obsahuje výsledky samotného dotazníkového šetření se zaměřením na výši povědomí titulu na českém trhu a zároveň hodnocení titulu z pohledu předplatitelů. Výsledky dotazníkového šetření a charakteristika cílové skupiny titulu byly použity k návrhu nízkonákladové komunikační kampaně, která je závěrečnou částí bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The subject of following thesis is a communication tools of LUXURY magazine with emphasis to efficacy and also position of magazine at publishing marketplace. Theoretical part includes characteristic of communication tools, division of target groups by studies of Sinus Sociovize, model TNS Insfratestu, marketplace research GIM and positioning magazine into group of media and theoretical principles of propose communication campaign. Analytical part as a first part of practical part includes introduction of publishing house and magazine LUXURY with its content, editor´s team, analysis of magazine and the rival companies on the basis of in-house research by company IPSOS. Second practical part contains results of author´s research with specialization on knowledge about magazine in czech marketplace and magazine´s evaluation from the side of subscribes. Results of author´s research and characteristic of target group were used for proposal of low-cost communication campaign, which is a final part of the bachelor´s thesis.
Klíčová slova
Komunikace, cílová skupina, magazín, luxury, komunikační kampaň, média, tisk, komunikační nástroje, vydavatelství, postavení značky na trhu
Klíčová slova v angličtině
Communication, target group, magazine, luxury, communication campaign, medium, press, communication tools, publishing house, position of brand
Rozsah průvodní práce
77 s. (103 174 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce jsou komunikační nástroje titulu LUXURY s důrazem na efektivitu a zároveň postavení titulu na trhu. Teoretická část obsahuje charakteristiku komunikačních nástrojů, rozdělení cílových skupin dle výzkumu Sinus Sociovize, Semiometrického modelu TNS Infratestu a výzkumu trhu dle GIM, práce dále představuje zasazení magazínu do skupiny médií a teoretické zásady při návrhu komunikační kampaně. Analytická část je první částí praktické části a obsahuje představení vydavatelství a titulu LUXURY jak obsahově, tak redakčně. Společně s analýzou titulu byla zmapována i konkurenční síť dle interního výzkumu společnosti IPSOS. Druhá část praktické části obsahuje výsledky samotného dotazníkového šetření se zaměřením na výši povědomí titulu na českém trhu a zároveň hodnocení titulu z pohledu předplatitelů. Výsledky dotazníkového šetření a charakteristika cílové skupiny titulu byly použity k návrhu nízkonákladové komunikační kampaně, která je závěrečnou částí bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The subject of following thesis is a communication tools of LUXURY magazine with emphasis to efficacy and also position of magazine at publishing marketplace. Theoretical part includes characteristic of communication tools, division of target groups by studies of Sinus Sociovize, model TNS Insfratestu, marketplace research GIM and positioning magazine into group of media and theoretical principles of propose communication campaign. Analytical part as a first part of practical part includes introduction of publishing house and magazine LUXURY with its content, editor´s team, analysis of magazine and the rival companies on the basis of in-house research by company IPSOS. Second practical part contains results of author´s research with specialization on knowledge about magazine in czech marketplace and magazine´s evaluation from the side of subscribes. Results of author´s research and characteristic of target group were used for proposal of low-cost communication campaign, which is a final part of the bachelor´s thesis.
Klíčová slova
Komunikace, cílová skupina, magazín, luxury, komunikační kampaň, média, tisk, komunikační nástroje, vydavatelství, postavení značky na trhu
Klíčová slova v angličtině
Communication, target group, magazine, luxury, communication campaign, medium, press, communication tools, publishing house, position of brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury s důrazem na marketingovou komunikaci, podporu prodeje a kreativitu.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Proveďte charakteristiku podpory prodeje a vybraných firem.
4. Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou analýzy.
5. Analyzujte zjištěné údaje, interpretujte a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Na základě získaných dat a vyhodnocení analyzovaných subjektů navrhněte kroky ke zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury s důrazem na marketingovou komunikaci, podporu prodeje a kreativitu.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Proveďte charakteristiku podpory prodeje a vybraných firem.
4. Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou analýzy.
5. Analyzujte zjištěné údaje, interpretujte a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Na základě získaných dat a vyhodnocení analyzovaných subjektů navrhněte kroky ke zlepšení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. VeRBuM 2014. 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1
JAHODOVÁ, Jana, PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2010. Moderní marketingová komunikace. Pra-ha : Grada Publishing a.s. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2016. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha : Grada Publishing a.s. 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KONIGOVÁ, Marie, 2007. Tvořivost : Techniky a cvičení. Praha : Grada Publishing, a.s. 188 s. ISBN 978-80-247-1652-7
KONIGOVÁ, Marie, 2006. Jak myslet kreativně. Praha : Grada Publishing, a.s. 128 s. ISBN 80-247-1626-7
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary, 2004. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s. 864 s. ISBN 978-80-247-0513-2
KUČEROVÁ, Thea, 2019. Fantaskní svět za sklem. In. Proč NE?!. Vyd. Prosinec 2018. s. 16-20. ISSN 1213-7693
MARUANI, Laurent, 1995. Abeceda marketingu. Management Press, a.s. ISBN 80-85603-95-0
PETROVÁ, Alexandra, 1999. Tvořivost v teorii a praxi. Nakladatelství Vodnář. ISBN 80-86226-05-0
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, a.s. 602 s. ISBN 80-7169-997-7
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. VeRBuM 2014. 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1
JAHODOVÁ, Jana, PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2010. Moderní marketingová komunikace. Pra-ha : Grada Publishing a.s. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2016. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha : Grada Publishing a.s. 224 s. ISBN 978-80-247-5769-8
KONIGOVÁ, Marie, 2007. Tvořivost : Techniky a cvičení. Praha : Grada Publishing, a.s. 188 s. ISBN 978-80-247-1652-7
KONIGOVÁ, Marie, 2006. Jak myslet kreativně. Praha : Grada Publishing, a.s. 128 s. ISBN 80-247-1626-7
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary, 2004. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s. 864 s. ISBN 978-80-247-0513-2
KUČEROVÁ, Thea, 2019. Fantaskní svět za sklem. In. Proč NE?!. Vyd. Prosinec 2018. s. 16-20. ISSN 1213-7693
MARUANI, Laurent, 1995. Abeceda marketingu. Management Press, a.s. ISBN 80-85603-95-0
PETROVÁ, Alexandra, 1999. Tvořivost v teorii a praxi. Nakladatelství Vodnář. ISBN 80-86226-05-0
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, a.s. 602 s. ISBN 80-7169-997-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci, ovšem nedodržela předepsanou strukturu. Studentka si nepřipravila povinnou prezentaci bakalářské práce v předepsané formě. Vše bylo prezentováno pouze ústní formou, což komise vyhodnotila jako vážné pochybení.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké jsou stěžejní závěry ze srovnávací analýzy konkurenčních titulů?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Mohla by autorka v rámci obhajoby objasnit, jak a proč zvolila cílovou skupinu pro dotazníkové šetření. Jde mi hlavně o relevanci oslovené cílové skupiny ve vztahu k titulu LUXURY.
Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. V práci se nachází celá řada grafů, které měly být součástí přílohy a navíc zcela chybí relevantní závěry z dotazníkového šetření. Mohla by je autorka stručně představit v rámci obhajoby?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Vzhledem k posudku vedoucího, oponenta práce a vzhledem k obhajobě bakalářské práce komise rozhodla o hodnocení FX.