Bakalářská práce se zabývá product placementem ve videích beauty vlogerů. Klade si za cíl zanalyzovat míru ovlivnění cílové skupiny beauty vlogerů product placementem. Teoretická část se mimo jiné zabývá budováním značky v online prostředí, internetovým marketingem a vysvětluje nejzásadnější termíny používané v oblasti YouTube. Praktická část obsahuje výsledky předchozího výzkumu ohledně product placementu ve videích beauty vlogerů. Na tento výzkum navazuje analýza, která je součástí této bakalářské práce. Nástrojem jsou po-lostrukturované rozhovory, na které odpovídali zástupci cílových skupin beauty vlogerů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with product placement in videos of beauty vlogers. It aims to analyze the degree of influence of the target group of beauty vlogers by product placement. The theoretical part deals with online brand building, internet marketing and explains the most basic terms used in the YouTube area. The practical part contains the results of previ-ous research about product placement in beauty vlogers videos. Followed by the analysis, which is part of this bachelor thesis. Used instruments for this analysis are semi-structured interviews, which were answered by representatives of the beauty vlogers target groups.
Klíčová slova
budování značky, internet, sociální média, influencer marketing, beauty vloger, vlogování, YouTube, cílová skupina, product placement, kosmetika
Bakalářská práce se zabývá product placementem ve videích beauty vlogerů. Klade si za cíl zanalyzovat míru ovlivnění cílové skupiny beauty vlogerů product placementem. Teoretická část se mimo jiné zabývá budováním značky v online prostředí, internetovým marketingem a vysvětluje nejzásadnější termíny používané v oblasti YouTube. Praktická část obsahuje výsledky předchozího výzkumu ohledně product placementu ve videích beauty vlogerů. Na tento výzkum navazuje analýza, která je součástí této bakalářské práce. Nástrojem jsou po-lostrukturované rozhovory, na které odpovídali zástupci cílových skupin beauty vlogerů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with product placement in videos of beauty vlogers. It aims to analyze the degree of influence of the target group of beauty vlogers by product placement. The theoretical part deals with online brand building, internet marketing and explains the most basic terms used in the YouTube area. The practical part contains the results of previ-ous research about product placement in beauty vlogers videos. Followed by the analysis, which is part of this bachelor thesis. Used instruments for this analysis are semi-structured interviews, which were answered by representatives of the beauty vlogers target groups.
Klíčová slova
budování značky, internet, sociální média, influencer marketing, beauty vloger, vlogování, YouTube, cílová skupina, product placement, kosmetika
1. Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Proveďte kvalitativní výzkum prostřednictvím pozorování videí vybraných beauty vlogerů za určené časové období.
3. Proveďte kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci cílových skupin beauty vlogerů.
4. Analyzujte výsledky obou výzkumů, vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Proveďte kvalitativní výzkum prostřednictvím pozorování videí vybraných beauty vlogerů za určené časové období.
3. Proveďte kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci cílových skupin beauty vlogerů.
4. Analyzujte výsledky obou výzkumů, vyvozte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
MILES, Matthew B., A. M. HUBERMAN a Johnny SALDANA. 2014. Qualitative data analysis: a methods sourcebook. Third edition. ISBN 978-1452257877.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. London: KoganPage, 287 s. ISBN 978-0-7494-7717-2.
KAPUTA, Catherine, 2011. Staňte se značkou!: Osobní branding aneb Jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Přeložil Michal ČAKRT. Praha: Management Press. 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
MILES, Matthew B., A. M. HUBERMAN a Johnny SALDANA. 2014. Qualitative data analysis: a methods sourcebook. Third edition. ISBN 978-1452257877.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. London: KoganPage, 287 s. ISBN 978-0-7494-7717-2.
KAPUTA, Catherine, 2011. Staňte se značkou!: Osobní branding aneb Jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Přeložil Michal ČAKRT. Praha: Management Press. 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Kdo je podle vás vloger/ka číslo 1 v České republice a proč?
2. Vím, že jste uvedla x formátů, ale jaký vlogový formát je nejúčinnější podle vás a pro vás?
3. Vycházejí koncepty vlogerů z brand positioningu jednotlivých značek, respektive, existují odlišné přistupy mezi dvěma vybranými konkurenty? Uveďte příklad.