Bakalářská práce se zabývá postojem dětí ve věku 14 až 15 let k televizi a televizní reklamě. Cílem práce je na základě výzkumného šetření zjistit postoj dané cílové skupiny k televizi a k televizním reklamám. V teoretické části je stručně přiblížen historický vývoj reklamy a televize, výhody a limity televizní reklamy, kodex reklamy a vyspělost dětí v období pubescence. Kvalitativní výzkum, který je součástí praktické části, je proveden pomocí focus group u vytyčené cílové skupiny, kterou jsou pubescenti ve věku 14 až 15 let navštěvující 9. ročník základní školy. V praktické části se autorka zaměřuje na roli televize v životech zkoumaných dětí, jaké televizní reklamy se jim líbí, popřípadě nelíbí, jak detailně si pamatují konkrétní televizní reklamy a jaký k nim zaujímají postoj.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the attitude of 14 and 15 years old children towards television and television advertising. The goal of the bachelor thesis is, through the research, to find out attitudes of the target group towards television and television advertising. The theoretical part is focused on historical development of advertising and television, advantages and disadvantages of TV advertising, codex of advertising and maturity of children during the pubescence. The practical part consists of qualitative research. This research is implemented with the help of the target group. The target groups are 14 and 15 years old children who are students of the 9th grade of primary school. The practical part is aimed at the role of television in children's life, which television advertisements they like or they do not like, how they can remember television advertisements and what attitudes they have towards them.
Klíčová slova
reklama, televize, pubescenti, televizní reklama, postoj
Klíčová slova v angličtině
advertising, television, teenagers, TV advertisement, attitude
Rozsah průvodní práce
79 s. (127 041 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postojem dětí ve věku 14 až 15 let k televizi a televizní reklamě. Cílem práce je na základě výzkumného šetření zjistit postoj dané cílové skupiny k televizi a k televizním reklamám. V teoretické části je stručně přiblížen historický vývoj reklamy a televize, výhody a limity televizní reklamy, kodex reklamy a vyspělost dětí v období pubescence. Kvalitativní výzkum, který je součástí praktické části, je proveden pomocí focus group u vytyčené cílové skupiny, kterou jsou pubescenti ve věku 14 až 15 let navštěvující 9. ročník základní školy. V praktické části se autorka zaměřuje na roli televize v životech zkoumaných dětí, jaké televizní reklamy se jim líbí, popřípadě nelíbí, jak detailně si pamatují konkrétní televizní reklamy a jaký k nim zaujímají postoj.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the attitude of 14 and 15 years old children towards television and television advertising. The goal of the bachelor thesis is, through the research, to find out attitudes of the target group towards television and television advertising. The theoretical part is focused on historical development of advertising and television, advantages and disadvantages of TV advertising, codex of advertising and maturity of children during the pubescence. The practical part consists of qualitative research. This research is implemented with the help of the target group. The target groups are 14 and 15 years old children who are students of the 9th grade of primary school. The practical part is aimed at the role of television in children's life, which television advertisements they like or they do not like, how they can remember television advertisements and what attitudes they have towards them.
Klíčová slova
reklama, televize, pubescenti, televizní reklama, postoj
Klíčová slova v angličtině
advertising, television, teenagers, TV advertisement, attitude
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pojednávající o postoji dětí k televizní reklamě. Stručně přibližte historický vývoj reklamy, výhody a limity televizní reklamy, Kodex reklamy a vyspělost dětí v období pubescence.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Proveďte kvalitativní výzkum pomocí focus group u vytyčené cílové skupiny, tzn. u dětí ve věku 14 až 15 let, jehož cílem je zjistit jejich postoj k televizi a televizním reklamám.
4. Na základě výsledků šetření formulujte relevantní závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pojednávající o postoji dětí k televizní reklamě. Stručně přibližte historický vývoj reklamy, výhody a limity televizní reklamy, Kodex reklamy a vyspělost dětí v období pubescence.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Proveďte kvalitativní výzkum pomocí focus group u vytyčené cílové skupiny, tzn. u dětí ve věku 14 až 15 let, jehož cílem je zjistit jejich postoj k televizi a televizním reklamám.
4. Na základě výsledků šetření formulujte relevantní závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
GILES, David. 2012. Psychologie médií. Praha: Grada, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2.
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
HORŇÁK, Pavel. 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
SKORUNKOVÁ, Radka. 2013. Základy vývojové psychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 159 s. ISBN 978-80-7435-253-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. 2005. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2007. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 192 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
GILES, David. 2012. Psychologie médií. Praha: Grada, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2.
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
HORŇÁK, Pavel. 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
SKORUNKOVÁ, Radka. 2013. Základy vývojové psychologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 159 s. ISBN 978-80-7435-253-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. 2005. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2007. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 192 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Současné výzkumy ukazují na daleko masivnější využívání elektronických médií ve srovnání s televizí u mladé generace. Není v tomto smyslu televize poněkud "zastaralým médiem" pro vámi sledovanou věkovou kategorii? Jak vnímáte vzdělávací potenciál nových médií ve vztahu k jejich možnostem v oblasti prevence rizikového nebo nežádoucího chování?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak by mohla vypadat studie, která by rozhodla, zda sledování televize vede u dětí k materialismu, či naopak materialismus vede ke sledování televize?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaká doporučení byste na základě vašich znalostí s TV problematikou zformulovala pro ministerské úředníky, kteří by právě připravovali ke schválení zákon o regulaci televizní reklamy pro dětské publikum?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.