Tato bakalářská práce pojednává o vlivu UX na objem prodejů ve vybraném segmentu, konkrétně v segmentu elektrospotřebičů. Jejím hlavním cílem je zjistit skutečnou důležitost UX v praxi, zejména pomocí uživatelského testování webu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, související s danou problematikou, popsaný vývoj e-shopů, s nimi souvisejících prvků UI a UX, zvoleny a vysvětleny výzkumné metody a rovněž stanoveny výzkumné otázky. V praktické části jsou popsány výsledky šetření, provedena jejich analýza a také zodpovězeny výzkumné otázky a vyhodnoceno, zda byly cíle práce splněny beze zbytku či nikoli.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with influence of UX on volume of sales in a specific segment of market, specifically in a segment of electrical appliances. The thesis mainly aims on finding true importance of UX in practice, especially by using of user testing. There are named and explained terms and concepts, connected with the topic, in a theoretical part of the thesis. There is also described evolution of elements of UI and UX, chosen and explained methods of research and there are specified research questions as well. In a practical part of the thesis, there are included results of marketing research, just as well as their analysis and there are also answered research questions and summary, whether the questions have been answered without any doubts or not.
Klíčová slova
Digitální marketing, e-shop, SEM, SEO, CRO, CTR, UI, UX
Klíčová slova v angličtině
Digital marketing, e-shop, SEM, SEO, CRO, CTR, UI, UX
Rozsah průvodní práce
74 s. (127 593 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o vlivu UX na objem prodejů ve vybraném segmentu, konkrétně v segmentu elektrospotřebičů. Jejím hlavním cílem je zjistit skutečnou důležitost UX v praxi, zejména pomocí uživatelského testování webu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, související s danou problematikou, popsaný vývoj e-shopů, s nimi souvisejících prvků UI a UX, zvoleny a vysvětleny výzkumné metody a rovněž stanoveny výzkumné otázky. V praktické části jsou popsány výsledky šetření, provedena jejich analýza a také zodpovězeny výzkumné otázky a vyhodnoceno, zda byly cíle práce splněny beze zbytku či nikoli.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with influence of UX on volume of sales in a specific segment of market, specifically in a segment of electrical appliances. The thesis mainly aims on finding true importance of UX in practice, especially by using of user testing. There are named and explained terms and concepts, connected with the topic, in a theoretical part of the thesis. There is also described evolution of elements of UI and UX, chosen and explained methods of research and there are specified research questions as well. In a practical part of the thesis, there are included results of marketing research, just as well as their analysis and there are also answered research questions and summary, whether the questions have been answered without any doubts or not.
Klíčová slova
Digitální marketing, e-shop, SEM, SEO, CRO, CTR, UI, UX
Klíčová slova v angličtině
Digital marketing, e-shop, SEM, SEO, CRO, CTR, UI, UX
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z aktuálně dostupných zdrojů.
2. Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a výzkumné postupy.
3. Určete a analyzujte weby, které budou předmětem testování.
4. Proveďte výzkum pomocí zvolených metod a analyzujte jeho výsledky.
5. Na základě analýzy výsledků šetření zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska z aktuálně dostupných zdrojů.
2. Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a výzkumné postupy.
3. Určete a analyzujte weby, které budou předmětem testování.
4. Proveďte výzkum pomocí zvolených metod a analyzujte jeho výsledky.
5. Na základě analýzy výsledků šetření zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení.
Seznam doporučené literatury
ASH, Tim, Rich PAGE a Maura GINTY. Landing page optimization: the definitive guide to testing and tuning for conversions. 2nd ed. Indianapolis, Ind.: John Wiley, c2012, xviii, 461 s. Serious skills. ISBN 978-0-470-61012-1.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016, xxvii, 702. ISBN 978-1-292-07761-1.
FEINBERG, Fred M., Thomas C. KINNEAR a James R. TAYLOR. Modern marketing research: concepts, methods, and cases. 2nd ed. Stamford: Cengage Learning, c2013, xxx, 689 s. ISBN 978-1-133-19102-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KEEGAN, Warren J. a Mark C. GREEN. Global marketing. Global edition. Boston: Pearson, 2017, 624 s. ISBN 978-1-292-15076-5.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
STRÁNSKÝ, Petr. Internetový marketing. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, 42 s. Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/9366. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací. Vedoucí práce Prachař, Štěpán.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
VAHALÍKOVÁ, Elena. E-shop a jeho optimalizace. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016, 107 s. (118 299 znaků). Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/39216. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací. Vedoucí práce Šula, Tomáš.
Seznam doporučené literatury
ASH, Tim, Rich PAGE a Maura GINTY. Landing page optimization: the definitive guide to testing and tuning for conversions. 2nd ed. Indianapolis, Ind.: John Wiley, c2012, xviii, 461 s. Serious skills. ISBN 978-0-470-61012-1.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016, xxvii, 702. ISBN 978-1-292-07761-1.
FEINBERG, Fred M., Thomas C. KINNEAR a James R. TAYLOR. Modern marketing research: concepts, methods, and cases. 2nd ed. Stamford: Cengage Learning, c2013, xxx, 689 s. ISBN 978-1-133-19102-5.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KEEGAN, Warren J. a Mark C. GREEN. Global marketing. Global edition. Boston: Pearson, 2017, 624 s. ISBN 978-1-292-15076-5.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
STRÁNSKÝ, Petr. Internetový marketing. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, 42 s. Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/9366. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací. Vedoucí práce Prachař, Štěpán.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
VAHALÍKOVÁ, Elena. E-shop a jeho optimalizace. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016, 107 s. (118 299 znaků). Dostupné také z: http://hdl.handle.net/10563/39216. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací. Vedoucí práce Šula, Tomáš.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké jsou náklady na testování UX pomocí eye-trackingu?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Programátor má tendenci vždy volit řešení, které je pro něj nejjednodušší. UX specialista takové, které považuje za funkčně nejlepší. Jak tyto protichůdné tendence dovést k dobrému výsledku?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Existují v Česku a ve světě konference, semináře či odborná setkání zaměřená na UX?
Student plně odpověděl na položenou otázku.