Tato bakalářská práce se bude zabývat budováním značky projektu PechaKucha Night Zlin, který je organizován studenty Univerzity Tomáše Bati, především tedy Fakulty multimediálních komunikací, na úrovni dobrovolnictví a za účelem podpory místní umělecké a designérské kultury. PechaKucha Night Zlin byla ve Zlíně založena 4. března 2014 a od té doby do tohoto malebného města přivádí umělce nejrůznějších zaměření, designéry, architekty nebo kohokoliv, kdo má co zajímavého říci. V teoretické části je definován pojem značka a vše, co s ní souvisí, včetně jednotlivých prvků jejího budování a komunikace. Vzápětí dochází k rozklíčování pojmů, jako je projekt a event, projektový management a event management. Je popisován jejich vztah, rozdílnosti a jejich branding. V závěru teoretické části je metodika výzkumu, o které lze říci, že tvoří pomyslný úvod pro část praktickou. Ta už se zabývá konceptem
PechaKucha Night, jak na obecné rovině, tak konkrétně ve Zlíně a výzkumem zaměřeným na budování značky. Výzkum má povahu kvantitativní, v podobě elektronického písemného dotazníku, která je pro lepší názornost doplněna o grafy a kvalitativní, pomocí hloubkových rozhovorů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with brand building of PechaKucha Night Zlin, an event based on volunteering and promoting local art and designer culture organized by Tomas Bata University students, mainly by those of the Faculty of Multimedia Communications. PechaKucha Night Zlin was founded on March 4, 2014 and has ever since been bringing different types of artists, designers, architects and anyone with something interesting to share to this lovely town.
The theoretical part is focused on brand, its definition and every aspect of it, including each element of brand building and communication. That is followed by describing with terms, such as project, event, project management and event management, these are compared and contrasted. The last part of the theoretical part is concerned with methodology and is basically an introduction of the practical part, which is focused on PechaKucha Night concept and brand building research that consists of quantitative online
questionnaires and qualitative in-depth interviews.
Tato bakalářská práce se bude zabývat budováním značky projektu PechaKucha Night Zlin, který je organizován studenty Univerzity Tomáše Bati, především tedy Fakulty multimediálních komunikací, na úrovni dobrovolnictví a za účelem podpory místní umělecké a designérské kultury. PechaKucha Night Zlin byla ve Zlíně založena 4. března 2014 a od té doby do tohoto malebného města přivádí umělce nejrůznějších zaměření, designéry, architekty nebo kohokoliv, kdo má co zajímavého říci. V teoretické části je definován pojem značka a vše, co s ní souvisí, včetně jednotlivých prvků jejího budování a komunikace. Vzápětí dochází k rozklíčování pojmů, jako je projekt a event, projektový management a event management. Je popisován jejich vztah, rozdílnosti a jejich branding. V závěru teoretické části je metodika výzkumu, o které lze říci, že tvoří pomyslný úvod pro část praktickou. Ta už se zabývá konceptem
PechaKucha Night, jak na obecné rovině, tak konkrétně ve Zlíně a výzkumem zaměřeným na budování značky. Výzkum má povahu kvantitativní, v podobě elektronického písemného dotazníku, která je pro lepší názornost doplněna o grafy a kvalitativní, pomocí hloubkových rozhovorů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with brand building of PechaKucha Night Zlin, an event based on volunteering and promoting local art and designer culture organized by Tomas Bata University students, mainly by those of the Faculty of Multimedia Communications. PechaKucha Night Zlin was founded on March 4, 2014 and has ever since been bringing different types of artists, designers, architects and anyone with something interesting to share to this lovely town.
The theoretical part is focused on brand, its definition and every aspect of it, including each element of brand building and communication. That is followed by describing with terms, such as project, event, project management and event management, these are compared and contrasted. The last part of the theoretical part is concerned with methodology and is basically an introduction of the practical part, which is focused on PechaKucha Night concept and brand building research that consists of quantitative online
questionnaires and qualitative in-depth interviews.
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti vnímání a budování značky.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci dotazníkového šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat. Využijte také hloubkový rozhovor, který doplní údaje z kvantitativního šetření.
3. Zpracujte oba druhy výzkumných šetření pro subjekt PechaKucha Night Zlin. Vyhodnoťte získané informace a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů z oblasti vnímání a budování značky.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci dotazníkového šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat. Využijte také hloubkový rozhovor, který doplní údaje z kvantitativního šetření.
3. Zpracujte oba druhy výzkumných šetření pro subjekt PechaKucha Night Zlin. Vyhodnoťte získané informace a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A.. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Přeložil Vilém
JUNGMANN. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 226 s. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. První vydání. Praha: Grada, 2017, 171 s. ISBN 978-80-247-5693-6
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 2013. 14. Vyd. Praha. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A.. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Přeložil Vilém
JUNGMANN. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 226 s. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. První vydání. Praha: Grada, 2017, 171 s. ISBN 978-80-247-5693-6
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 2013. 14. Vyd. Praha. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5
Přílohy volně vložené
Audio záznam hloubkových rozhovorů na CD
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Káčerková ve svém posudku položila tuto otázku:
1. Na straně 22 uvádíte tabulku s popisem archetypů. Jaký archetyp představuje značka PechaKucha Night Zlin? Lze s tímto zjištěním v rámci používaných komunikačních nástrojů nějak pracovat?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kupková):
1. Prosím, vysvětlete, jak je akce financována.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Je tvorba loga značky PechaKucha Night Zlin v souladu s pravidly globální zastřešující organizace? Proč ta nemá logo, které by sjednotilo vizuální komunikaci jednotlivých akcí? Nebo má?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.