Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociální reklamy a její percepcí u mladé generace středoškolských a vysokoškolských studentů. První část poskytuje teoretická východiska v oblasti sociálního marketingu, vývojové psychologie u mladých lidí a také emoční aspekty v reklamě. Druhá, tedy praktická část, se zaměřuje na porovnání čtyř sociálních reklam, které jsou zaměřené na aktuální sociální problémy společnosti. Následný kvalitativní výzkum zjišťuje, jak působí vybrané sociální reklamy na dvě skupiny mladých studentů a v jakých ohledech se názory dvou věkových skupin studentů liší. Výzkum je proveden se skupinou středoškolských a vysokoškolských studentů. Práce přináší možné návrhy na zlepšení komunikace směrem k mladé generaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with social advertisement topic and its perception by young generation, especially secondary school and university students. First part of this work offers theoretical solutions to sphere of social marketing, developmental psychology of young people and also emotional advertisement aspects. Second part of this work is more or less practical and it is focused on comparison of four social advertisement spots which are presenting current social problems of our society. Qualitative research follows and evaluates how these spots affect two groups of young students. It also shows some difference between opinions of younger and older students on the abovementioned topic. This research concentrates both on secondary and university students. My work brings possible solutions for communication improvement towards young generation.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, sociální kampaně, sociální sítě, kvalitativní výzkum, mladá generace
Klíčová slova v angličtině
social advertisement, social marketing, social campaigns, social networks, qualitative research, young generation
Rozsah průvodní práce
60 s. (86 970 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociální reklamy a její percepcí u mladé generace středoškolských a vysokoškolských studentů. První část poskytuje teoretická východiska v oblasti sociálního marketingu, vývojové psychologie u mladých lidí a také emoční aspekty v reklamě. Druhá, tedy praktická část, se zaměřuje na porovnání čtyř sociálních reklam, které jsou zaměřené na aktuální sociální problémy společnosti. Následný kvalitativní výzkum zjišťuje, jak působí vybrané sociální reklamy na dvě skupiny mladých studentů a v jakých ohledech se názory dvou věkových skupin studentů liší. Výzkum je proveden se skupinou středoškolských a vysokoškolských studentů. Práce přináší možné návrhy na zlepšení komunikace směrem k mladé generaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with social advertisement topic and its perception by young generation, especially secondary school and university students. First part of this work offers theoretical solutions to sphere of social marketing, developmental psychology of young people and also emotional advertisement aspects. Second part of this work is more or less practical and it is focused on comparison of four social advertisement spots which are presenting current social problems of our society. Qualitative research follows and evaluates how these spots affect two groups of young students. It also shows some difference between opinions of younger and older students on the abovementioned topic. This research concentrates both on secondary and university students. My work brings possible solutions for communication improvement towards young generation.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, sociální kampaně, sociální sítě, kvalitativní výzkum, mladá generace
Klíčová slova v angličtině
social advertisement, social marketing, social campaigns, social networks, qualitative research, young generation
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy s orientací na emocionální apely v reklamě. Pozornost dále zaměřte na specifika zvolené cílové skupiny.
2. Na základě teoretické báze definujte výzkumné otázky, stanovte metody a nastavte cíl práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum u vybrané cílové skupiny v kontinuitě s cílem práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte, vyvoďte z nich závěry a zodpovězte výzkumné otázky, případně navrhněte potřebná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy s orientací na emocionální apely v reklamě. Pozornost dále zaměřte na specifika zvolené cílové skupiny.
2. Na základě teoretické báze definujte výzkumné otázky, stanovte metody a nastavte cíl práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum u vybrané cílové skupiny v kontinuitě s cílem práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte, vyvoďte z nich závěry a zodpovězte výzkumné otázky, případně navrhněte potřebná doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. ANDREASEN, A., R. 2006. Social Marketing in the 21st Century. SAGE Publication. s. 264, ISBN 1-4129-1634-8 (pbk.).
2. BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
3. LEE, N., R., KOTLER, P. 2016. Social Marketing: changing Behaviors for Good. 5th. ed., Thousand Oaks, California SAGE Publications. s. 567. ISBN 978-1-4529-214-4.
4. VÁGNEROVÁ, M. 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. rozšíř. a přeprac. vydání. Praha: Karolinum. s. 531. ISBN 978-80-246-2846-2.
5. VYSEKALOVÁ, Jitka. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
1. ANDREASEN, A., R. 2006. Social Marketing in the 21st Century. SAGE Publication. s. 264, ISBN 1-4129-1634-8 (pbk.).
2. BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
3. LEE, N., R., KOTLER, P. 2016. Social Marketing: changing Behaviors for Good. 5th. ed., Thousand Oaks, California SAGE Publications. s. 567. ISBN 978-1-4529-214-4.
4. VÁGNEROVÁ, M. 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. rozšíř. a přeprac. vydání. Praha: Karolinum. s. 531. ISBN 978-80-246-2846-2.
5. VYSEKALOVÁ, Jitka. (2012) Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada. 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Navrátilová):
1. Vysvětlete volbu účastníků druhé FG.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Reklama Greenpeace byla hodnocena jako nejméně srozumitelná a tím i málo účinná. Působí spíše na ty, kteří dobře znají kontext a orientují se v problematice ekologie. Jak byste strukturovala tuto reklamu, aby byla srozumitelná i pro širší publikum?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Reklamu Colgate lze vnímat i v kontextu CSR (společenské odpovědnosti firem). Která rovina CSR v této reklamě převažuje?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Göttlichová ve svém posudku položila tyto otázky:
1. Co Vás vedlo k výběru reklamy Colgate: Water?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Reklama Behind the Leather získala nejvyšší hodnocení u obou CS z pohledu sdělení poslání i kreativity, přestože zpracování je silně naturalistické. Proč si myslíte, že právě tato reklama dokázala nejvíce obě CS oslovit?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Zkuste do tří bodů shrnout, na co by měli tvůrci sociálních reklam zaměřit pozornost, aby dokázali oslovit mladou generaci.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.