Diplomová práce se zaměřuje na ochranu člověka proti dešti a špatným povětrnostním podmínkám v běžném každodenním životě. Výsledným produktem je kolekce svrchního oděvu, vytvořený z textilie na které je aplikována nanovláknitá membrána.
Teoretická část se zabývá historií oděvů do deště a následně analýzou hydrofobních materiálů a jejich vlastnostmi.
V druhé praktické části je popsaný celý vývoj finálního produktu od počátečních návrhů po finální řešení celé kolekce do deště.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focusing on protection of people against rain and bad weather conditions during regular everyday life. The final product is a collection of upper clothes made of textile. There is a nanofibre membrane used on the textile.
The theoretical part is concentrating on history of clothes using during rainy days and than it is dealing with analysis of hydrophobic materials and their qualities.
In the second part practical part- there is described the whole development of final product from initial designs till final solution of the whole collection for rainy days.
Klíčová slova
Kolekce do deště, fashion, ochrana člověka, unisex, unisize, aplikace nanovláknité membrány, Nanomembrane, hydrofobní materiál
Klíčová slova v angličtině
collection for rainy days, fashion, protection of people, unisex, unisize, using of nanofibre membrane, hydrophobic material
Rozsah průvodní práce
106 s (105 981 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na ochranu člověka proti dešti a špatným povětrnostním podmínkám v běžném každodenním životě. Výsledným produktem je kolekce svrchního oděvu, vytvořený z textilie na které je aplikována nanovláknitá membrána.
Teoretická část se zabývá historií oděvů do deště a následně analýzou hydrofobních materiálů a jejich vlastnostmi.
V druhé praktické části je popsaný celý vývoj finálního produktu od počátečních návrhů po finální řešení celé kolekce do deště.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focusing on protection of people against rain and bad weather conditions during regular everyday life. The final product is a collection of upper clothes made of textile. There is a nanofibre membrane used on the textile.
The theoretical part is concentrating on history of clothes using during rainy days and than it is dealing with analysis of hydrophobic materials and their qualities.
In the second part practical part- there is described the whole development of final product from initial designs till final solution of the whole collection for rainy days.
Klíčová slova
Kolekce do deště, fashion, ochrana člověka, unisex, unisize, aplikace nanovláknité membrány, Nanomembrane, hydrofobní materiál
Klíčová slova v angličtině
collection for rainy days, fashion, protection of people, unisex, unisize, using of nanofibre membrane, hydrophobic material
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj oděvů a doplňků do nepříznivého počasí
2. Analýza současné produkce
3. Materiály vhodné k využití
4. Výzkumná část
5. Filozofie návrhu, inspirační zdroje
6. Počáteční kresebné návrhy
7. Rozpracování vybrané koncepce
8. Technická dokumentace
9. Ergonomická studie
10. Fyzický model
11. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces práce.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj oděvů a doplňků do nepříznivého počasí
2. Analýza současné produkce
3. Materiály vhodné k využití
4. Výzkumná část
5. Filozofie návrhu, inspirační zdroje
6. Počáteční kresebné návrhy
7. Rozpracování vybrané koncepce
8. Technická dokumentace
9. Ergonomická studie
10. Fyzický model
11. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces práce.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem
materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials,
c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Vyd. 1. Zlín:
Kniha Zlin, 2014. Tema (Kniha Zlín). ISBN 978-80-7473-226-3.
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/fashion in the 21st century. 1st
pub. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
BRAND, Jan, José TEUNISSEN, Catelijne de MUIJNCK a Jos ARTS. Fashion and
imagination: about clothes and art. Arnhem: ArtEZ Press, c2009, 413 s.
ISBN 978-90-8910-140-2
REILLY, Andrew. Key concepts for the fashion industry. London: Bloomsbury, 2014,
xi, 140 s. ISBN 978-0-8578-5364-6.
POSNER, Harriet. Marketing Fashon: Portfolio Series. Laurence King publishing,
2011. ISBN 1856697231 (ISBN13: 9781856697231).
JACKSON, Tom. Matematika: 100 objevů, které změnily historii. Praha, Slovart,
2013. ISBN:9788073917708
Seznam doporučené literatury
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem
materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials,
c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Vyd. 1. Zlín:
Kniha Zlin, 2014. Tema (Kniha Zlín). ISBN 978-80-7473-226-3.
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/fashion in the 21st century. 1st
pub. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
BRAND, Jan, José TEUNISSEN, Catelijne de MUIJNCK a Jos ARTS. Fashion and
imagination: about clothes and art. Arnhem: ArtEZ Press, c2009, 413 s.
ISBN 978-90-8910-140-2
REILLY, Andrew. Key concepts for the fashion industry. London: Bloomsbury, 2014,
xi, 140 s. ISBN 978-0-8578-5364-6.
POSNER, Harriet. Marketing Fashon: Portfolio Series. Laurence King publishing,
2011. ISBN 1856697231 (ISBN13: 9781856697231).
JACKSON, Tom. Matematika: 100 objevů, které změnily historii. Praha, Slovart,
2013. ISBN:9788073917708
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi představila zvolené téme kolekce do deště. Popsala zvolený materiál na bázi laminátu. Bylo prezentováno několik návrhů pláštěnek, UNISIZE, UNISEX ve formě funkčních prototypů.
Podzimek: Unisize produkt není možné vytvořit.
Odpověď: Studentka částečně souhlasí.