Ve své diplomové práci se věnuji pocitu nestability a ostrosti a to jak po vizuální stránce, tak po stránce pocitové. Rozhodl jsem se tyto dva faktory propojit mezi sebou tak, aby vytvářely ucelený prvek ve finálním díle a zapojily diváka svými pocity do celku mé práce.
V této diplomové práci lehce navazuji na práci bakalářskou, ve které jsem se věnoval nožům na základě ostrosti a lesku čepele. Ty jsem zpracovával ze vzpomínek z dětství a dosavadního života. Cílem mé práce je evokovat ostrost skla v kombinaci s pocitem nebezpečí z pořezání nebo jeho pádu. A to jak v jeho velikosti a křehkosti tak i ve své vyváženosti. Objekt, který jsem zpracoval je náročný na prostor a vstupy světla, které se rozbíjejí v harmonii dvou kontrastních barev a použitých struktur
Anotace v angličtině
The primary focus of my dissertation is the lack of stability and sharpness of objects from both the visual aspect and its feel. I have decided to combine these two factors, so they would create votive feature in the final product and it would contribute to my overall work by the enhancement of the audience's feelings.
I partially continue in my honours project, in which I focused on the sharpness and shine of blades. The aim of my dissertation is to evoke the sharpness of glass in combination with the feel of danger from its possible fall or accidental cuts. The level of evoked feel of danger is driven by the size, fragility and by the balance of the object. The object I have created is demanding in terms of space and its light permeability, which is broken by both the contrasting colours and structures used.
: blade, light, knife, memories, acuity, slenderness, fragility, fear
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se věnuji pocitu nestability a ostrosti a to jak po vizuální stránce, tak po stránce pocitové. Rozhodl jsem se tyto dva faktory propojit mezi sebou tak, aby vytvářely ucelený prvek ve finálním díle a zapojily diváka svými pocity do celku mé práce.
V této diplomové práci lehce navazuji na práci bakalářskou, ve které jsem se věnoval nožům na základě ostrosti a lesku čepele. Ty jsem zpracovával ze vzpomínek z dětství a dosavadního života. Cílem mé práce je evokovat ostrost skla v kombinaci s pocitem nebezpečí z pořezání nebo jeho pádu. A to jak v jeho velikosti a křehkosti tak i ve své vyváženosti. Objekt, který jsem zpracoval je náročný na prostor a vstupy světla, které se rozbíjejí v harmonii dvou kontrastních barev a použitých struktur
Anotace v angličtině
The primary focus of my dissertation is the lack of stability and sharpness of objects from both the visual aspect and its feel. I have decided to combine these two factors, so they would create votive feature in the final product and it would contribute to my overall work by the enhancement of the audience's feelings.
I partially continue in my honours project, in which I focused on the sharpness and shine of blades. The aim of my dissertation is to evoke the sharpness of glass in combination with the feel of danger from its possible fall or accidental cuts. The level of evoked feel of danger is driven by the size, fragility and by the balance of the object. The object I have created is demanding in terms of space and its light permeability, which is broken by both the contrasting colours and structures used.
: blade, light, knife, memories, acuity, slenderness, fragility, fear
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím bakalářské práce.
2. Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie.
3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu.
4. Fotodokumentace.
5. Obeznámení s technologií.
6. Realizace v materiálu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím bakalářské práce.
2. Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie.
3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu.
4. Fotodokumentace.
5. Obeznámení s technologií.
6. Realizace v materiálu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8
CHALUMEAU, Jean-Luc. Přehled teorií umění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003.
ISBN 80-7178-663-2.
DAVIS, Harold L. Kreativní detail a makro: tipy a techniky pro digitální
fotografie. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3332-3.
MILLER, Judith, Frankie LEIBE, Mark HILL a Graham RAE. Sklo 20. století.
1. vyd. Bratislava: Noxi, 2005. Průvodce pro sběratele. ISBN 80-89179-21-5.
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000: generace 1989-2009. Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 978-80-254-5751-1.
RICKE, Helmut. a Susanne K. FRANTZ. Czech glass, 1945-1980: design in an age of
adversity. Stuttgart: Arnoldsche, c2005. ISBN 3897902176.
Seznam doporučené literatury
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8
CHALUMEAU, Jean-Luc. Přehled teorií umění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003.
ISBN 80-7178-663-2.
DAVIS, Harold L. Kreativní detail a makro: tipy a techniky pro digitální
fotografie. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3332-3.
MILLER, Judith, Frankie LEIBE, Mark HILL a Graham RAE. Sklo 20. století.
1. vyd. Bratislava: Noxi, 2005. Průvodce pro sběratele. ISBN 80-89179-21-5.
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000: generace 1989-2009. Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 978-80-254-5751-1.
RICKE, Helmut. a Susanne K. FRANTZ. Czech glass, 1945-1980: design in an age of
adversity. Stuttgart: Arnoldsche, c2005. ISBN 3897902176.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji práci. Její shledaná podoba však byla v rozporu s teoretickou částí. Komise Liškovi dále vytkla nedokončenost.