Hlavní cílem této diplomové práce je identifikace konkurenčního prostředí a vytvoření adekvátní marketingové strategie internetového obchodu s hračkami na dálkové ovládání pro děti. Teoretická část se zaměřuje na problematikou konkurence. Dále je pozornost soustředěna na oblast marketingové strategie a vymezení relevantní terminologie. Koncentrace je rovněž věnována internetovému marketingu. V analytické části práce se pak pozornost zacílí na představení hraček na dálkové ovládání a specifikaci internetových obchodů a trhu s hračkami v České republice. Dále jsou zpracovány analýzy výstupů dotazníkového šetření a analýza mapy tržního bojiště. Projektovou část pak tvoří návrh marketingové strategie internetového obchodu zahrnující jednotlivé prvky marketingového, komunikačního marketingového mixu a rovněž rozpočet.
Anotace v angličtině
The main target of this diploma thesis is to identify the competitive environment and to create an appropriate marketing strategy of the Internet shop with remote control toys for childern. The theoretical part focuses on the matter of competition. The attention is also concentrated on marketing strategy and definition of its relevant terminology. The concentration will be devoted to the online marketing as well. In the analytical part of the work, the attention is focused on the introduction of remote control toys and the specification of internet shops and the toy market in the Czech Republic. Also the results of the research and the competition analysis are furher disccussed in details. The project part is then aimed at the design of the relevant marketing strategy, including the various elements of the marketing, communication marketing mix as well as the budget.
Hlavní cílem této diplomové práce je identifikace konkurenčního prostředí a vytvoření adekvátní marketingové strategie internetového obchodu s hračkami na dálkové ovládání pro děti. Teoretická část se zaměřuje na problematikou konkurence. Dále je pozornost soustředěna na oblast marketingové strategie a vymezení relevantní terminologie. Koncentrace je rovněž věnována internetovému marketingu. V analytické části práce se pak pozornost zacílí na představení hraček na dálkové ovládání a specifikaci internetových obchodů a trhu s hračkami v České republice. Dále jsou zpracovány analýzy výstupů dotazníkového šetření a analýza mapy tržního bojiště. Projektovou část pak tvoří návrh marketingové strategie internetového obchodu zahrnující jednotlivé prvky marketingového, komunikačního marketingového mixu a rovněž rozpočet.
Anotace v angličtině
The main target of this diploma thesis is to identify the competitive environment and to create an appropriate marketing strategy of the Internet shop with remote control toys for childern. The theoretical part focuses on the matter of competition. The attention is also concentrated on marketing strategy and definition of its relevant terminology. The concentration will be devoted to the online marketing as well. In the analytical part of the work, the attention is focused on the introduction of remote control toys and the specification of internet shops and the toy market in the Czech Republic. Also the results of the research and the competition analysis are furher disccussed in details. The project part is then aimed at the design of the relevant marketing strategy, including the various elements of the marketing, communication marketing mix as well as the budget.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. Na základě výzkumu definujte příležitosti pro firmu a navrhněte marketingovou strategii.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. Na základě výzkumu definujte příležitosti pro firmu a navrhněte marketingovou strategii.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1535-3
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. Vyd. 3. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ, Dana ODEHNALOVÁ a Oldřich VYKYPĚL, 2009. Strategický marketing: Teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4
KOTLER, Philip a Milton Kotler, 2013. 8 strategií růstu: Jak ovládnout trh. Přel.K. Růžičková, Vyd.1. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0076-6
SOUKALOVÁ, Radomila, 2015. Marketing je věda kreativní. Vyd. 1. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-71-2
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1535-3
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. Vyd. 3. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ, Dana ODEHNALOVÁ a Oldřich VYKYPĚL, 2009. Strategický marketing: Teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8
HENDL, Jan, 2008. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-485-4
KOTLER, Philip a Milton Kotler, 2013. 8 strategií růstu: Jak ovládnout trh. Přel.K. Růžičková, Vyd.1. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0076-6
SOUKALOVÁ, Radomila, 2015. Marketing je věda kreativní. Vyd. 1. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-71-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byla položena jedna otázka (Ph.D. Soukalová):
1. Jakým způsobem jste vyprofilovala 3 kategorie cílových skupin pro váš e-shop? (str. 69)
Studentka objasnila způsob profilace cílových skupin a zodpověděla tak položenou otázku.
2. Navrhněte časový harmonogram realizace marketingové strategie (můžete doplnit i do obhajoby).
Studentka navrhla časový harmonogram realizace marketingové kampaně a zodpověděla tak položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Gamalová):
1. Myšlenka umístění výdejny na okraj Brna poblíž přírody má jistě mnoho výhod jako je bezproblémové parkování, možnost přímého vyzkoušení RC modelů a tím zprostředkování zážitku. Zamýšlela jste se však nad řešením negativních aspektů umístění výdejny na okraji Brna, jako je okrajová lokalita a horší dostupnost?
Studentka odůvodnila výběr lokality a zodpověděla tak položenou otázku.
2. Jak chcete svými RC modely oslovit děvčata? Produkt je určitě zajímavý, ale přemýšlela jste, jak ho budete děvčatům komunikovat, aby pro ně byl atraktivní?
Studentka uvedla možnosti komunikace produktu cílové skupině a zodpověděla tak položenou otázku.
3. Z jakého důvodu bude otevírací doba výdejny omezená na víkendy, svátky a pozdější hodiny pracovních dní?
Studentka uvedla důvody a zodpověděla tak položenou otázku.