Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikační strategie vybrané destinace cestovního ruchu. Práce se skládá ze tří částí: teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje vymezení teoretických východisek marketingové komunikace a destinace cestovního ruchu. Praktická část popisuje charakteristiku vybrané destinace, analyzuje současný stav komunikačních aktivit a nezbytné analýzy a šetření, které povedou k samotnému návrhu komunikační strategie. Závěrečná, tj. projektová část se zabývá řešením komunikační strategie a zohledňuje výsledky v konkrétním návrhu komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on designing the communication strategy of a selected destination of defines the theoretical founations of marketing communication and destinations of tourism. The practical part describes the characteristics of the selected destination, analyzes the current state of communication activities and the necessary analysis and investigation that lead to the actual draft of the communication stratégy. The final part, the project part, deals with the solution of the communication strategy and takes into account the results in the concrete design of the communication strategy.
communication strategy, destination management, marketing research, target groups, Microregion Buchlov, Old Town Microregion, online communication, off-line communica-tion.
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikační strategie vybrané destinace cestovního ruchu. Práce se skládá ze tří částí: teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje vymezení teoretických východisek marketingové komunikace a destinace cestovního ruchu. Praktická část popisuje charakteristiku vybrané destinace, analyzuje současný stav komunikačních aktivit a nezbytné analýzy a šetření, které povedou k samotnému návrhu komunikační strategie. Závěrečná, tj. projektová část se zabývá řešením komunikační strategie a zohledňuje výsledky v konkrétním návrhu komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on designing the communication strategy of a selected destination of defines the theoretical founations of marketing communication and destinations of tourism. The practical part describes the characteristics of the selected destination, analyzes the current state of communication activities and the necessary analysis and investigation that lead to the actual draft of the communication stratégy. The final part, the project part, deals with the solution of the communication strategy and takes into account the results in the concrete design of the communication strategy.
communication strategy, destination management, marketing research, target groups, Microregion Buchlov, Old Town Microregion, online communication, off-line communica-tion.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte aktuálním trendům v marketingové komunikaci destinací cestovního ruchu a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané mikroregiony a jejich marketingovou komunikaci ve zvoleném období.
4. Na základě rozhovoru a podrobné kriteriální analýzy prostředí analyzujte komunikační potenciál mikroregionů.
5. Vytvořte komunikační strategii mikroregionů a komunikační plán na zvolené období.
6. Vyvoďte závěry, možnosti a limity vašich návrhů, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte aktuálním trendům v marketingové komunikaci destinací cestovního ruchu a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané mikroregiony a jejich marketingovou komunikaci ve zvoleném období.
4. Na základě rozhovoru a podrobné kriteriální analýzy prostředí analyzujte komunikační potenciál mikroregionů.
5. Vytvořte komunikační strategii mikroregionů a komunikační plán na zvolené období.
6. Vyvoďte závěry, možnosti a limity vašich návrhů, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2009. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4603-6.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2009. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4603-6.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce dr. Juříková ve svém posudku položila tyto otázky:
1. Jak byste charakterizovala "velký potenciál" destinace cestovního ruchu? - hypotéza č. 1
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Co bude konkrétním "produktem" a co "obsahem" komunikace vaší komunikační strategie pro vámi zvolené cílové skupiny?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Na s. 70 píšete, že zapojení internetu je levná záležitost a navrhujete web prostřednictvím interaktivní mapy pro plánování tras. Vysvětlete, zda je to opravdu levné a čím a zda byste neměli vy plánovat "ucelenou nabídku pro trávení volného času", jak píšete v cíli komunikační strategie.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Bačuvčík):
1. Str. 56 - "Tabulka 6 nám ukazuje, že je v území (ubytovací) kapacita dostatečná". Na základě čeho tak soudíte?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Kap. 6 - Analýza současných komunikačních aktivit - není mi jasná metodika a účel této analýzy. O čem vlastně vypovídá?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vysvětlete návaznost praktické a projektové části. V čem konkrétně přispěly poznatky z individuálních rozhovorů při tvorbě projektové části?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.