Diplomová práce se zabývá identifikací konkurenčního prostředí značky Jack Daniel´s a následně vyhodnocuje a navrhuje marketingovou komunikaci značky. Teoretická část obsahuje rešerše odborné literatury a zdrojů, které se váží k tématu značka, konkurenční prostředí a marketingová komunikace. V praktické části je nejprve popsán profil značky Jack Daniel´s. Následně je značka a její konkurence analyzována, za použití sekundárních dat poskytnutých společností Brown-Forman. Další analytické nástroje tvoří vybrané analýzy a focus group se skupinou spotřebitelů. Doplňujícím nástrojem je také expertní rozhovor s marketingovým manažerem společnosti Brown-Forman. V projektové části se pracuje s výstupy z praktické části a jsou v ní navrženy nástroje pro optimální marketingovou komunikaci značky a jejich variant, s důrazem na její působení vůči spotřebiteli.
Anotace v angličtině
The theses deal with identification of competitive environment of Jack Daniel´s brand. It also evaluates and suggests marketing communication of the brand. The theoretical part includes output of special literature research, as well as research related to brand subject, competitive environment and marketing communication in general. Practical section starts with profile description of Jack Daniel´s brand. Then follow the analysis of the brand and its competitors using secondary data provided by Brown-Forman. Other analytic tools contain various studies and focus group research. Interview with marketing manager of Brown-Forman is another expertise addition. Project section then operates with practical part outputs and also suggests optimization tools of marketing communication and its variants. The brand effect on the customer is the main focus of this section.
Diplomová práce se zabývá identifikací konkurenčního prostředí značky Jack Daniel´s a následně vyhodnocuje a navrhuje marketingovou komunikaci značky. Teoretická část obsahuje rešerše odborné literatury a zdrojů, které se váží k tématu značka, konkurenční prostředí a marketingová komunikace. V praktické části je nejprve popsán profil značky Jack Daniel´s. Následně je značka a její konkurence analyzována, za použití sekundárních dat poskytnutých společností Brown-Forman. Další analytické nástroje tvoří vybrané analýzy a focus group se skupinou spotřebitelů. Doplňujícím nástrojem je také expertní rozhovor s marketingovým manažerem společnosti Brown-Forman. V projektové části se pracuje s výstupy z praktické části a jsou v ní navrženy nástroje pro optimální marketingovou komunikaci značky a jejich variant, s důrazem na její působení vůči spotřebiteli.
Anotace v angličtině
The theses deal with identification of competitive environment of Jack Daniel´s brand. It also evaluates and suggests marketing communication of the brand. The theoretical part includes output of special literature research, as well as research related to brand subject, competitive environment and marketing communication in general. Practical section starts with profile description of Jack Daniel´s brand. Then follow the analysis of the brand and its competitors using secondary data provided by Brown-Forman. Other analytic tools contain various studies and focus group research. Interview with marketing manager of Brown-Forman is another expertise addition. Project section then operates with practical part outputs and also suggests optimization tools of marketing communication and its variants. The brand effect on the customer is the main focus of this section.
1. Prostudujte teoretické zdroje zabývající se teorií marketingové komunikace a teorií analýzy konkurence
2. Stručně a jasně formulujte cíle práce a definujte základní problémové okruhy.
3. S využitím analytických přístupů proveďte analýzu současné situace firmy a její konkurence se zaměřením na marketingovou komunikaci.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a východiska a navrhněte plán marketingové komunikace značky Jack Daniel´s
5. V závěru práce zhodnoťte splnění cílů a stanovených problémů
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretické zdroje zabývající se teorií marketingové komunikace a teorií analýzy konkurence
2. Stručně a jasně formulujte cíle práce a definujte základní problémové okruhy.
3. S využitím analytických přístupů proveďte analýzu současné situace firmy a její konkurence se zaměřením na marketingovou komunikaci.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a východiska a navrhněte plán marketingové komunikace značky Jack Daniel´s
5. V závěru práce zhodnoťte splnění cílů a stanovených problémů
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2016, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-251-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2016, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-251-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Ph.D. Soukalová):
1. Pro analýzu hodnocení konkurenčního prostředí vytvořte přehlednou tabulku výsledků analýzy a interpretujte.
Studentka vytvořila požadanou tabulku, interpretovala výsledky.
2. Stručně objasněte postup realizace "Benchmarkingu" v kap. 12.
Studentka zopověděla položenou otázku
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof.Horňák):
1. Píšete, že Tulamore dew nemá také časté akcie ako Jägermeister, či Captain Morgan. Mám iné skúsenosti. Konkretizujte prosím miesto akcií, ktoré máte na mysli?
Studentka odpověděla na položenou otázku a objasnila svůj postoj.
2. Časť Porterov model je celá vaša, keď nemáme zdroje? Odkiaľ ste čerpali informácie až po s. 97, keď ich neuvádzate?
Studentka upřesnila zdroje, které využívá ve své práci a zodpověděla tak položenou otázku.
3. Časť nazvaná Benchmarking podáva základnú charakteristiku konkurenčných značiek, no jej názov, resp. charakter state by sa nemal podľa Vás upraviť, aby charakterizoval presnejšie skutočnú podsatu časti?
Studentka uznala doporučení na úpravu názvu kapitoly.