Práce zkoumá nakupování rychloobrátkového spotřebního zboží v rámci e-commerce a vztahy mezi nakupujícími a e-shopy. V teoretické části se definují základní pojmy a analy-zuje se vývoj nákupu FMCG na internetu. Praktická část zkoumá postoje k nákupu rychlo-obrátkového spotřebního zboží na internetu mezi nakupujícími kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Projektová část nabízí řešení možného projektu na zvýšení pově-domí o nakupování rychloobrátkového spotřebního zboží na internetu. Zároveň se zabývá možným vývojem nákupu FMCG v e-commerce do budoucna.
Anotace v angličtině
The paper examines the purchase of fast moving consumer goods in e-commerce and the relationship between shoppers and e-shops. The theoretical part defines the basic concepts and analyzes the development of the FMCG purchases on the Internet. The practical part analyzes attitudes towards the purchase of fast moving consumer goods on the Internet among the shoppers with combination of quantitative and qualitative research. The project part offers a solution to a possible project to raise awareness of fast moving consumer goods in online shopping. At the same time, it looks at the possible development of the future FMCG purchases in the e-commerce channel.
Práce zkoumá nakupování rychloobrátkového spotřebního zboží v rámci e-commerce a vztahy mezi nakupujícími a e-shopy. V teoretické části se definují základní pojmy a analy-zuje se vývoj nákupu FMCG na internetu. Praktická část zkoumá postoje k nákupu rychlo-obrátkového spotřebního zboží na internetu mezi nakupujícími kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Projektová část nabízí řešení možného projektu na zvýšení pově-domí o nakupování rychloobrátkového spotřebního zboží na internetu. Zároveň se zabývá možným vývojem nákupu FMCG v e-commerce do budoucna.
Anotace v angličtině
The paper examines the purchase of fast moving consumer goods in e-commerce and the relationship between shoppers and e-shops. The theoretical part defines the basic concepts and analyzes the development of the FMCG purchases on the Internet. The practical part analyzes attitudes towards the purchase of fast moving consumer goods on the Internet among the shoppers with combination of quantitative and qualitative research. The project part offers a solution to a possible project to raise awareness of fast moving consumer goods in online shopping. At the same time, it looks at the possible development of the future FMCG purchases in the e-commerce channel.
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se e-commerce, a konkrétně segmentu FMCG.
2. Formulujte výzkumné otázky, vztahující se k tématu práce, spolu s popisem metodiky.
3. Analyzujte současný stav e-commerce v segmentu FMCG v ČR.
4. Zpracujte výzkumné šetření nákupu FMCG přes e-commerce kanál dotazníkovým šetřením mezi spotřebiteli a hloubkovými rozhovory se zástupci prodejců, vyvoďte závěry.
5. Na základě zjištěného v projektové části navrhněte možná řešení problémů a jejich implementaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky týkající se e-commerce, a konkrétně segmentu FMCG.
2. Formulujte výzkumné otázky, vztahující se k tématu práce, spolu s popisem metodiky.
3. Analyzujte současný stav e-commerce v segmentu FMCG v ČR.
4. Zpracujte výzkumné šetření nákupu FMCG přes e-commerce kanál dotazníkovým šetřením mezi spotřebiteli a hloubkovými rozhovory se zástupci prodejců, vyvoďte závěry.
5. Na základě zjištěného v projektové části navrhněte možná řešení problémů a jejich implementaci.
Seznam doporučené literatury
ADDISON, Greg, 2017. Shopify: How to Create Your Online Empire!- E-commerce, Dropshipping and Making Money Online. 2017. Lulu.com. ISBN 978-1365664090.
LARSSON, Tanner, Ecommerce Evolved: The Essential Playbook To Build, Grow & Scale A Successful Ecommerce Business. CreateSpace Independent Publishing Platform; 1 edition. ISBN 978-1534619340.
LAUDON, Kenneth C. a Carol Guercio TRAVER, E-commerce 2017: business, technology, society. Thirteenth EDITION. ISBN 978-0134601564.
SUCHÁNEK, Petr, 2012. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-84-2.
Seznam doporučené literatury
ADDISON, Greg, 2017. Shopify: How to Create Your Online Empire!- E-commerce, Dropshipping and Making Money Online. 2017. Lulu.com. ISBN 978-1365664090.
LARSSON, Tanner, Ecommerce Evolved: The Essential Playbook To Build, Grow & Scale A Successful Ecommerce Business. CreateSpace Independent Publishing Platform; 1 edition. ISBN 978-1534619340.
LAUDON, Kenneth C. a Carol Guercio TRAVER, E-commerce 2017: business, technology, society. Thirteenth EDITION. ISBN 978-0134601564.
SUCHÁNEK, Petr, 2012. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-84-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. První otázka se týká účelu diplomové práce a má tři části. Na čem jste založil váš (finančně náročný) konceptuální návrh společné kampaně všech tří FMCG e-commerce subjektů? Znáte jiný případ (může být i v segmentu, který nemá miliardové obraty), kdy se spojily firmy, které jsou na trhu v přímé konkurenci, aby získaly více zákazníků? Pokud takový případ existuje (v jiném nebo podobném segmentu trhu), byl účinný pro zvyšování podílu na trhu?
2. Všechny tři zkoumané e-shopy operují ve stejných nebo podobných oblastech a konkurují si. Dokázal byste odhadnout, která z těchto tří společností jako první rozšíří svou zavážku do dalších oblastí a co to bude znamenat pro hodnotový objem nákupů rychloobrátkového zboží přes internet?