Diplomová práce se zaobírá tématem využití eventu ve vinařské turistice, návrhem vinařského eventu "ZAŽÍT ZNOJMO". Hlavním cílem této práce je, na základě výsledků primárního výzkumu, navrhnout event "Zažít Znojmo" pro znojemskou Vinotéku Jezuitská, na němž se snoubí znojemské víno a historie města Znojma a který podpoří prodej a konzumaci vína ve Vinotéce Jezuitská.
Teoretická část práce obsahuje rešerše a podrobné studium odborné literatury a zdrojů a definuje pojmy, které se váží k tématu cestovního ruchu, eventů a jejich plánovaní a realizaci v oblasti vinařské turistiky. Metodická část je věnována výzkumným otázkám, cílům práce a metodám výzkumu.
V analytické části je využito několik analytických nástrojů. Jedná se především o vyhodnocení dotazníkového šetření mezi návštěvníky Vinotéky Jezuitská, pro kterou se event navrhuje a výsledků tohoto šetření pro návrh celého eventu a společně s pretestem samotného eventu, který je výstupem této diplomové práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of events in wine tourism and it proposes a wine-making event "ZAŽÍT ZNOJMO". The main goal of this work is to propose the event "Experience Znojmo" for the Jesuit Znojmo Vinotheque, a combination of the Znojmo wine and history and which will support the sale and consumption of wine at the Jesuit Vinotheque.
The theoretical part of the thesis includes research and detailed study of scientific literature and resources and it defines concepts related to the topic of tourism and events with a focus on planning and implementation in the field of wine tourism. The methodical part is devoted to research questions, work objectives and methods of research.
Several analytical tools are used in the analytical part. This part is mainly focused on the evaluation of the questionnaire survey conducted among the visitors of the Jesuit Vinotheque, for which the event is proposed. And the results of this research are used together with the outputs of a pretest to design the whole event, which is the main outcome of this diploma thesis.
Diplomová práce se zaobírá tématem využití eventu ve vinařské turistice, návrhem vinařského eventu "ZAŽÍT ZNOJMO". Hlavním cílem této práce je, na základě výsledků primárního výzkumu, navrhnout event "Zažít Znojmo" pro znojemskou Vinotéku Jezuitská, na němž se snoubí znojemské víno a historie města Znojma a který podpoří prodej a konzumaci vína ve Vinotéce Jezuitská.
Teoretická část práce obsahuje rešerše a podrobné studium odborné literatury a zdrojů a definuje pojmy, které se váží k tématu cestovního ruchu, eventů a jejich plánovaní a realizaci v oblasti vinařské turistiky. Metodická část je věnována výzkumným otázkám, cílům práce a metodám výzkumu.
V analytické části je využito několik analytických nástrojů. Jedná se především o vyhodnocení dotazníkového šetření mezi návštěvníky Vinotéky Jezuitská, pro kterou se event navrhuje a výsledků tohoto šetření pro návrh celého eventu a společně s pretestem samotného eventu, který je výstupem této diplomové práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of events in wine tourism and it proposes a wine-making event "ZAŽÍT ZNOJMO". The main goal of this work is to propose the event "Experience Znojmo" for the Jesuit Znojmo Vinotheque, a combination of the Znojmo wine and history and which will support the sale and consumption of wine at the Jesuit Vinotheque.
The theoretical part of the thesis includes research and detailed study of scientific literature and resources and it defines concepts related to the topic of tourism and events with a focus on planning and implementation in the field of wine tourism. The methodical part is devoted to research questions, work objectives and methods of research.
Several analytical tools are used in the analytical part. This part is mainly focused on the evaluation of the questionnaire survey conducted among the visitors of the Jesuit Vinotheque, for which the event is proposed. And the results of this research are used together with the outputs of a pretest to design the whole event, which is the main outcome of this diploma thesis.
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k tématu eventu ve vinařské turistice.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody.
3. Realizujte výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Ze zjištění vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. V projektové části, s využitím získaných dat, navrhněte event "ZAŽÍT ZNOJMO" s ohledem na jeho realizaci v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k tématu eventu ve vinařské turistice.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody.
3. Realizujte výzkum vzhledem k cílům práce.
4. Ze zjištění vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. V projektové části, s využitím získaných dat, navrhněte event "ZAŽÍT ZNOJMO" s ohledem na jeho realizaci v praxi.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, Manažer. ISBN 80-247-0207-x.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87147-05-4.
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem: Vyd. 1., Brno: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Věra FORETOVÁ. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, Manažer. ISBN 80-247-0207-x.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
KOTÍKOVÁ, Halina a Eva SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-87147-05-4.
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem: Vyd. 1., Brno: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Výzkum i pretest, jak zmiňujete, jste dělala ve spolupráci s návštěvníky, kteří jsou již s vinotékou spjatí a navštívili ji. Jak byste rozšířila CS a s ní spojenou propagaci mimo vaši vytyčenou CS?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Do Znojma jezdí i spousty zahraničních turistů, dokážu si představit, že o event tohoto typu by určitě projevili zájem. V čem by se lišilo navržení eventu vůči zahraničním turistům, pomineme-li jazyk komunikace?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Přemýšlela jste o dalších externích zdrojích financování organizace akce? Jaké by to mohly být?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.