Tématem diplomové práce je pořádání výstav minerálů, specifikace vlastností tohoto eventu a jeho pozice v rámci marketingových komunikací. Cílem práce je vyhodnocení efektivnosti stávajících komunikačních nástrojů a vytvoření komunikačního plánu.
Teoretická část práce definuje pojem marketing služeb, event marketing a popisuje komunikační mix, jeho nástroje a oblast veletrhů a výstav. V této části je také vymezen teoretický rámec marketingového výzkumu.
Analytická část obsahuje charakteristiku pořádaných výstav minerálů a analýzu jejích dosavadních komunikačních aktivit. Další část se věnuje vyhodnocení dotazníkového šetření a analýze sekundárních dat.
Obsahem projektové části je návrh komunikačního plánu v návaznosti na stávající komunikační aktivity výstav vedoucí k jejich zefektivnění a celkovému rozvoji v dalším časovém horizontu.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is the organization of mineral exhibitions, specification of the characteristics of this event and its position within the marketing communications. The goal of the thesis is to evaluate the effectiveness of existing communication tools and to create a communication plan.
The theoretical part of the thesis defines the concept of marketing services, event marketing and characterizes the communication mix, its tools and the field of trade fairs and exhibitions. In this part, theoretical background of marketing research is also defined.
The analytical part contains the characteristics of organized exhibitions of minerals and analysis of its existing communication activities. The next part deals with evaluation of the questionnaire survey and analysis of secondary data.
The content of the project part is a proposal of a communication plan in connection with the existing communication activities of exhibitions leading to their rationalizing and overall development in the next time horizon.
Event marketing, event, trade fairs, exhibitions, marketing research, communication mix, Google analytics, Facebook
Rozsah průvodní práce
95 s. (128 953 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je pořádání výstav minerálů, specifikace vlastností tohoto eventu a jeho pozice v rámci marketingových komunikací. Cílem práce je vyhodnocení efektivnosti stávajících komunikačních nástrojů a vytvoření komunikačního plánu.
Teoretická část práce definuje pojem marketing služeb, event marketing a popisuje komunikační mix, jeho nástroje a oblast veletrhů a výstav. V této části je také vymezen teoretický rámec marketingového výzkumu.
Analytická část obsahuje charakteristiku pořádaných výstav minerálů a analýzu jejích dosavadních komunikačních aktivit. Další část se věnuje vyhodnocení dotazníkového šetření a analýze sekundárních dat.
Obsahem projektové části je návrh komunikačního plánu v návaznosti na stávající komunikační aktivity výstav vedoucí k jejich zefektivnění a celkovému rozvoji v dalším časovém horizontu.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is the organization of mineral exhibitions, specification of the characteristics of this event and its position within the marketing communications. The goal of the thesis is to evaluate the effectiveness of existing communication tools and to create a communication plan.
The theoretical part of the thesis defines the concept of marketing services, event marketing and characterizes the communication mix, its tools and the field of trade fairs and exhibitions. In this part, theoretical background of marketing research is also defined.
The analytical part contains the characteristics of organized exhibitions of minerals and analysis of its existing communication activities. The next part deals with evaluation of the questionnaire survey and analysis of secondary data.
The content of the project part is a proposal of a communication plan in connection with the existing communication activities of exhibitions leading to their rationalizing and overall development in the next time horizon.
Event marketing, event, trade fairs, exhibitions, marketing research, communication mix, Google analytics, Facebook
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši odpovídajících odborných materiálů k tématu práce.
2. Definujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte event, vyhodnoťte stávající situaci a proveďte marketingový výzkum.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte, s využitím výsledků výzkumů, adekvátní projekt komunikační kampaně výstavy minerálů.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši odpovídajících odborných materiálů k tématu práce.
2. Definujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, stanovte výzkumné otázky a metody práce.
3. Charakterizujte event, vyhodnoťte stávající situaci a proveďte marketingový výzkum.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte, s využitím výsledků výzkumů, adekvátní projekt komunikační kampaně výstavy minerálů.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem: Vyd. 1., Brno: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3.
PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. [Praha]: Professional Publishing, 2009. 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, GIRGAŠOVÁ, Jana a HRUBALOVÁ, Monika. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 159 s. Manažer. ISBN 80-247-0894-9.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
LATTENBERG, V., 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem: Vyd. 1., Brno: Computer Press, a.s., ISBN 978-80-251-2397-3.
PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. [Praha]: Professional Publishing, 2009. 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, GIRGAŠOVÁ, Jana a HRUBALOVÁ, Monika. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 159 s. Manažer. ISBN 80-247-0894-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (doc. Weberová):
1. Aký je názor autorky na budúcnosť výstav typu MINERAL-EXPO?
Studentka vyjádřila svůj optimistický názor na budoucnost regionálních výstav.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Stránský):
1. Dokázala by diplomantka nyní s odstupem říct, jaké další faktory by bylo ještě zajímavé ve výzkumu uvážit a k jakým praktickým závěrům by to mohlo vést?
Studentka uvedla další faktory, které by bylo možné ve výzkumu zvážit.
2. Výzkumnou otázku č. 3 diplomantka zodpovídá "? Je také potřeba brát pořádání pravidelných eventů jako budování značky. Konkrétně v tomto případě se jedná o zlepšení již nastavených procesů, provádění průběžných šetření a analýz výstupů.". Mohla by diplomantka konkretizovat, co tím míní a jaké výsledky od toho očekává?
Studentka zodpověděla položenou otázku.
3. Na několika místech práce diplomantka zdůrazňuje, že je potřeba dodat výstavě přidanou hodnotu, aby byla odlišena od jiných výstav tohoto typu. Je tato přidaná hodnota realizována ještě v jiné podobě, než je dětský kreativní koutek?
Studentka zodpověděla položenou otázku.