Tématem diplomové práce je analýza hlavních faktorů, které ovlivňují nákupní rozhodování majitelů vozidel značky Ford. Teoretická část práce vymezuje stěžejní pojmy daného téma-tu jako jsou značka, řízení značky, nákupní chování a marketingový výzkum. Praktická část se zabývá samotnou historií značky Ford, její hodnotou a strategii a analyzuje data zjištěná z primárního i sekundárního výzkumu. V projektové části diplomové práce je zpracován návrh kampaně pro automobil Ford Mondeo, který vychází z analýzy a interpretace dat zjištěných v provedeném výzkumu.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is the analysis of the main factors influencing the purchasing behavior of the owners of Ford vehicles. The theoretical part of the thesis defines the key concepts of a given topic, such as brand, brand management, purchasing behavior and marketing research. The practical part deals with the history of Ford brand, its value and strategy, and analyzes data from primary and secondary research. In the project part of the thesis is prepared a proposal for a campaign for Ford Mondeo, which is based on the analy-sis and interpretation of the data found in the research.
Klíčová slova
značka, budování značky, nákupní rozhodování, automobilový průmysl, Ford Motor Company
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand Building, Purchasing Behavior, Automotive Industry, Ford Motor Company
Rozsah průvodní práce
105
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je analýza hlavních faktorů, které ovlivňují nákupní rozhodování majitelů vozidel značky Ford. Teoretická část práce vymezuje stěžejní pojmy daného téma-tu jako jsou značka, řízení značky, nákupní chování a marketingový výzkum. Praktická část se zabývá samotnou historií značky Ford, její hodnotou a strategii a analyzuje data zjištěná z primárního i sekundárního výzkumu. V projektové části diplomové práce je zpracován návrh kampaně pro automobil Ford Mondeo, který vychází z analýzy a interpretace dat zjištěných v provedeném výzkumu.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is the analysis of the main factors influencing the purchasing behavior of the owners of Ford vehicles. The theoretical part of the thesis defines the key concepts of a given topic, such as brand, brand management, purchasing behavior and marketing research. The practical part deals with the history of Ford brand, its value and strategy, and analyzes data from primary and secondary research. In the project part of the thesis is prepared a proposal for a campaign for Ford Mondeo, which is based on the analy-sis and interpretation of the data found in the research.
Klíčová slova
značka, budování značky, nákupní rozhodování, automobilový průmysl, Ford Motor Company
Klíčová slova v angličtině
Brand, Brand Building, Purchasing Behavior, Automotive Industry, Ford Motor Company
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a sekundární analýzu
4. Realizujte primární dotazníkové šetření
5. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky
6. Na základě výzkumu vyvoďte příležitostí pro analyzovanou značku
7. Navrhněte projekt kampaně na základě stěžejních dat
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a sekundární analýzu
4. Realizujte primární dotazníkové šetření
5. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky
6. Na základě výzkumu vyvoďte příležitostí pro analyzovanou značku
7. Navrhněte projekt kampaně na základě stěžejních dat
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. Manažer. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. Manažer. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šrámová):
1. Navrhujete rovnakú komunikačnú stratégiu pre potencionálnych zákazníkov značky Ford bez ďalšej ich segmentácie? Alebo je možné segmentovať trh na základe Vašich výsledkov a ako by potom komunikácia k nim vyzerala?
Student odpověděl na položenou otázku.