Diplomová práce se zabývá programatickým nakupováním mediálního prostoru, který je srovnáván se standardními nákupními modely v digitálním prostředí. Teoretická část obsa-huje informace z oblasti marketingové komunikace až po internetový marketing a proces nakupování reklamy. Větší část teorie se věnuje problematice RTB. Praktická část za po-moci kvantitativního výzkumu a experimentu, hledá odpovědi na výzkumné otázky, které se týkají nákupního chování zadavatelů reklamy v digitálním prostředí a jejich preference-mi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with programmatic purchase of media space, which is compared to stand-ard purchase models in digital environment. The theoretical part includes information from marketing communication to internet marketing and ad-buying process. The larger part of the theory deals with RTB issues. The practical part, with the help of quantitative research and experiment, seeks answers to research questions about the purchase behavior of adver-tisers in the digital environment and their preferences.
Klíčová slova
RTB, programatický nákup, PPC systémy, nákupní modely, reklama na in-ternetu.
Klíčová slova v angličtině
RTB, Programmatic Purchase, PPC Systems, Purchasing Models, Advertising on the Internet
Rozsah průvodní práce
82 s. (102 414 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá programatickým nakupováním mediálního prostoru, který je srovnáván se standardními nákupními modely v digitálním prostředí. Teoretická část obsa-huje informace z oblasti marketingové komunikace až po internetový marketing a proces nakupování reklamy. Větší část teorie se věnuje problematice RTB. Praktická část za po-moci kvantitativního výzkumu a experimentu, hledá odpovědi na výzkumné otázky, které se týkají nákupního chování zadavatelů reklamy v digitálním prostředí a jejich preference-mi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with programmatic purchase of media space, which is compared to stand-ard purchase models in digital environment. The theoretical part includes information from marketing communication to internet marketing and ad-buying process. The larger part of the theory deals with RTB issues. The practical part, with the help of quantitative research and experiment, seeks answers to research questions about the purchase behavior of adver-tisers in the digital environment and their preferences.
Klíčová slova
RTB, programatický nákup, PPC systémy, nákupní modely, reklama na in-ternetu.
Klíčová slova v angličtině
RTB, Programmatic Purchase, PPC Systems, Purchasing Models, Advertising on the Internet
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů pojednávajících o tématu nákupu mediálního prostoru v digitálním prostředí a následně zpracujete teoretický základ bakalářské práce.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Pomocí kvantitativního výzkumu, zjistěte nákupní chování zadavatelů reklamy. Pomocí experimentu zjistěte, jaký nákupní model odpovídá zadání kampaně a který z nich se vyplatí z pohledu ROI.
4. Analyzujte a interpretujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a dejte doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů pojednávajících o tématu nákupu mediálního prostoru v digitálním prostředí a následně zpracujete teoretický základ bakalářské práce.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Pomocí kvantitativního výzkumu, zjistěte nákupní chování zadavatelů reklamy. Pomocí experimentu zjistěte, jaký nákupní model odpovídá zadání kampaně a který z nich se vyplatí z pohledu ROI.
4. Analyzujte a interpretujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků šetření formulujte závěry a dejte doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-2898-8.
BROWN, Bruce C. The complete guide to affiliate marketing on the Web: how to use and profit from affiliate marketing programs. Ocala, Fla.: Atlantic Pub. Group, 2009, 384 p. ISBN 1601381255.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP (eds.). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Pra-ha: Grada, 2013, 362 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Vyd. 1. Brno: Compu-ter Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7
KUČERA, Dalibor. Moderní psychologie: hlavní obory a témata současné psycholo-gické vědy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4621-0.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4222-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
The Internet Marketing Academy, 2011. Affiliate marketing. ISBN 978-87-7681-969-2
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-2898-8.
BROWN, Bruce C. The complete guide to affiliate marketing on the Web: how to use and profit from affiliate marketing programs. Ocala, Fla.: Atlantic Pub. Group, 2009, 384 p. ISBN 1601381255.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP (eds.). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Pra-ha: Grada, 2013, 362 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Vyd. 1. Brno: Compu-ter Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7
KUČERA, Dalibor. Moderní psychologie: hlavní obory a témata současné psycholo-gické vědy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4621-0.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4222-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
The Internet Marketing Academy, 2011. Affiliate marketing. ISBN 978-87-7681-969-2
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla položena tato otázka (Ph.D. Šula):
1. Který z Vámi uvedených systémů byste doporučil pro malého inzerenta, který s RTB nemá žádnou zkušenost?
Student plně zodpověděl položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. O výhodách výzkumu prostřednictvím internetu píšete. Jaká jsou omezení a nevýhody tohoto typu výzkumu?
Student plně zodpověděl položenou otázku.
2. Prohloubilo by využití metod kvalitativního výzkumu výsledky získané kvantitativním šetřením?
Student plně zodpověděl položenou otázku.