Diplomová práce se zabývá zkoumáním povědomí a vnímání zvolené značky u spotřebitelů. Speciálně se zaměřuje na značku Dům barev ve vybraném regionu. V teoretické části jsou vymezeny důležité pojmy jako značka, hodnota značky, strategické řízení značky, identita a image značky, nákupní chování, marketingová komunikace, image prodejny, marketingový výzkum. Praktická část obsahuje identifikaci vybrané značky podle pasáží uvedených v teoretické části, metodiku vlastní průzkumné sondy a analýzu s interpretací získaných dat. Obsahem projektové části je vypracování návrhu komunikační kampaně na posílení vnímání zvolené značky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyses the awareness and perception of the chosen brand by consum-ers. It especially focuses on the Dům barev brand in the selected region. The theoretical part defines important concepts such as brand, brand value, strategic brand management, brand identity and image, buying behaviour, marketing communication, shop image, and marketing research. The practical part contains the identification of the selected brand ac-cording to the passages listed in the theoretical part, methodology of the own questionnaire probe and analysis with the interpretation of the obtained data. The content of the project part is to develop a communication campaign to enhance the perception of the chosen brand.
Klíčová slova
Značka, znalost, vnímání, image, identita, spotřebitel, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Brand, knowledge, perception, image, identity, consumer, marketing research
Rozsah průvodní práce
91 s. (120 854 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zkoumáním povědomí a vnímání zvolené značky u spotřebitelů. Speciálně se zaměřuje na značku Dům barev ve vybraném regionu. V teoretické části jsou vymezeny důležité pojmy jako značka, hodnota značky, strategické řízení značky, identita a image značky, nákupní chování, marketingová komunikace, image prodejny, marketingový výzkum. Praktická část obsahuje identifikaci vybrané značky podle pasáží uvedených v teoretické části, metodiku vlastní průzkumné sondy a analýzu s interpretací získaných dat. Obsahem projektové části je vypracování návrhu komunikační kampaně na posílení vnímání zvolené značky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyses the awareness and perception of the chosen brand by consum-ers. It especially focuses on the Dům barev brand in the selected region. The theoretical part defines important concepts such as brand, brand value, strategic brand management, brand identity and image, buying behaviour, marketing communication, shop image, and marketing research. The practical part contains the identification of the selected brand ac-cording to the passages listed in the theoretical part, methodology of the own questionnaire probe and analysis with the interpretation of the obtained data. The content of the project part is to develop a communication campaign to enhance the perception of the chosen brand.
Klíčová slova
Značka, znalost, vnímání, image, identita, spotřebitel, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Brand, knowledge, perception, image, identity, consumer, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupné literatury k danému tématu.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujete kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data, verifikujte výzkumné otázky a stanovte doporučení.
5. V rámci projektové části navrhněte efektivní komunikaci značky na základě zjištěných dat.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupné literatury k danému tématu.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Realizujete kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data, verifikujte výzkumné otázky a stanovte doporučení.
5. V rámci projektové části navrhněte efektivní komunikaci značky na základě zjištěných dat.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003 Brand building: budování obchodní značky, Brno: Computer Press, ISBN 80-722-6885-6.
FORET, M.: STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum Jak poznávat své zákazníky. 1. vydání Praha: GradaPublishing, a.s. 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praha: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 8072269178.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 9788025120071.
KELLER, K. L., 2007 Strategické řízení značky Praha:Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOZEL, R.: MYNÁŘOVÁ, L.: SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1.vydání Praha: GradaPublishing, a.s. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6
SCHIFFMAN, L.G.: KANUK, L.L., 2004 Nákupní chování. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-0094-4
VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2011 Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada
Publishing, ISBN 978-80-247-3528-3
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A., 2003 Brand building: budování obchodní značky, Brno: Computer Press, ISBN 80-722-6885-6.
FORET, M.: STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum Jak poznávat své zákazníky. 1. vydání Praha: GradaPublishing, a.s. 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Praha: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 8072269178.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 9788025120071.
KELLER, K. L., 2007 Strategické řízení značky Praha:Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOZEL, R.: MYNÁŘOVÁ, L.: SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1.vydání Praha: GradaPublishing, a.s. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6
SCHIFFMAN, L.G.: KANUK, L.L., 2004 Nákupní chování. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-0094-4
VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2011 Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada
Publishing, ISBN 978-80-247-3528-3
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"V kterých aspektech mohla ovlivnit skladba respondentů získaná data?
"Uvádíte, že komunikační mix je řízen z centra. Co může tedy dělat pro svůj image Dům barev v Třebíči?
"Jak lze zjišťovat a měřit reakce zákazníků na benefit? S. 82 uvádíte: "Benefit je nabídnut formou uživatelské zkušenosti a zpětná vazba bude možná znát už přímo na místě z reakcí zákazníků."
Studentka připraveně a zcela odpověděla na všechny položené otázky.