Internetová televize Stream.cz se dlouhodobě potýká s nedostatečnou znalostí své značky. Její diváci mají větší povědomí o jednotlivých tvůrcích, event. pořadech a seriálech, aniž by byli schopni identifikovat, s jakým médiem jsou spjati. Nežádoucí status quo je důvodem ke změně, a to vytvořením tzv. "umbrella brandu", který zastřeší videoprodukci této VOD služby. K posunu ve vnímání značky má přispět navrhovaná kampaň vycházející z předchozího úspěchu tří na sobě nezávislých videí, jež se po svém zveřejnění stala pasivně virální. Jejím záměrem je spontánní šíření účelově napodobit a využít aktivně virální video jako nástroj marketingové komunikace. Stěžejní je s uplatněním metod kvalitativního výzkumu najít teoretický algoritmus eliminující nepředvídatelnost šíření virálu a podporující řízenost procesu i jeho stanové cíle. Jeho definice je tématem diplomové práce Virální video jako nástroj posilující znalost značky.
Anotace v angličtině
Internet Television Stream.cz has been struggling with a lack of knowledge of its brand for a while. The Stream.cz audience has a greater awareness of the individual creators, programs and series without being able to identify that the above mentioned are actually related to Stream.cz (as medium itself). This undesirable status quo is the motivating factor for creating the so-called "umbrella brand,'' which will cover the video production of this video on demand service. For a better brand perception should help the proposed campaign, which is based on the success of the previous three videos, released independently of each other. These videos have become passive viral, after being released online. The proposed campaign's purpose is the spontaneous propagation purposefully imitate and use viral video actively as a marketing communication tool. It is therefore essential to find a theoretical algorithm to eliminate the unpredictability of the viral propagation and its process management and goals. The algorithm's definition is the topic of this thesis called viral Video a as a brand-enhancing tool.
Klíčová slova
Obsahový marketing, internetová televize, umbrella efect, virální marketing, word of mouth, znalost značky
Klíčová slova v angličtině
Brand awarness, content marketing, streaming service, umbrella efect, viral video, word of mouth
Rozsah průvodní práce
86 s (celkem 153 760)
Jazyk
CZ
Anotace
Internetová televize Stream.cz se dlouhodobě potýká s nedostatečnou znalostí své značky. Její diváci mají větší povědomí o jednotlivých tvůrcích, event. pořadech a seriálech, aniž by byli schopni identifikovat, s jakým médiem jsou spjati. Nežádoucí status quo je důvodem ke změně, a to vytvořením tzv. "umbrella brandu", který zastřeší videoprodukci této VOD služby. K posunu ve vnímání značky má přispět navrhovaná kampaň vycházející z předchozího úspěchu tří na sobě nezávislých videí, jež se po svém zveřejnění stala pasivně virální. Jejím záměrem je spontánní šíření účelově napodobit a využít aktivně virální video jako nástroj marketingové komunikace. Stěžejní je s uplatněním metod kvalitativního výzkumu najít teoretický algoritmus eliminující nepředvídatelnost šíření virálu a podporující řízenost procesu i jeho stanové cíle. Jeho definice je tématem diplomové práce Virální video jako nástroj posilující znalost značky.
Anotace v angličtině
Internet Television Stream.cz has been struggling with a lack of knowledge of its brand for a while. The Stream.cz audience has a greater awareness of the individual creators, programs and series without being able to identify that the above mentioned are actually related to Stream.cz (as medium itself). This undesirable status quo is the motivating factor for creating the so-called "umbrella brand,'' which will cover the video production of this video on demand service. For a better brand perception should help the proposed campaign, which is based on the success of the previous three videos, released independently of each other. These videos have become passive viral, after being released online. The proposed campaign's purpose is the spontaneous propagation purposefully imitate and use viral video actively as a marketing communication tool. It is therefore essential to find a theoretical algorithm to eliminate the unpredictability of the viral propagation and its process management and goals. The algorithm's definition is the topic of this thesis called viral Video a as a brand-enhancing tool.
Klíčová slova
Obsahový marketing, internetová televize, umbrella efect, virální marketing, word of mouth, znalost značky
Klíčová slova v angličtině
Brand awarness, content marketing, streaming service, umbrella efect, viral video, word of mouth
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte s využitím odborné literatury nosný teoretický základ zpracovávaného tématu.
2. Navrhněte výzkum a jeho východiska v podobě předmětu a cíle, strategii a přínos.
3. Proveďte empirické šetření za účelem formulace teoretického konceptu.
4. Na základě vyhodnocení závěrů definujte obsahová a formální kritéria, která přispívají ke zvýšení virálního efektu, a tudíž efektivitě virálního videa jako nástroje propagace.
5. Uplatněte vytvořenou teorii v návrhu marketingově-komunikační kampaně sledující stanovené cíle.
Zásady pro vypracování
1. Vytvořte s využitím odborné literatury nosný teoretický základ zpracovávaného tématu.
2. Navrhněte výzkum a jeho východiska v podobě předmětu a cíle, strategii a přínos.
3. Proveďte empirické šetření za účelem formulace teoretického konceptu.
4. Na základě vyhodnocení závěrů definujte obsahová a formální kritéria, která přispívají ke zvýšení virálního efektu, a tudíž efektivitě virálního videa jako nástroje propagace.
5. Uplatněte vytvořenou teorii v návrhu marketingově-komunikační kampaně sledující stanovené cíle.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta, číslo 430. ISBN 978-80-210-7756-0.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4.MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: Jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Brno: Zoner Press, 2008. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-86815-93-0.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. 1. vyd. Brno: Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-026-2.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta, číslo 430. ISBN 978-80-210-7756-0.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3546-4.MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec: Jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Brno: Zoner Press, 2008. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-86815-93-0.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. 1. vyd. Brno: Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-026-2.
Přílohy volně vložené
1 externí
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Interpretáciu rozhovorov nebolo možné bližšie kvantifikovať aspoň přibližnou tabulkou?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Nemyslíte, že tú poslednú časť by ste mohli dať do záveru. Jednak by tam patril svojim zhrňujúcim charakterom a jednak by rozšíril jeho dosť chudobný rozsah.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Ktorý aspekt virálneho videa považuje autorka za kľúčový pre profit firmy?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.