Diplomová práce s názvem Vstup nové značky na český trh se zabývá strategií a návrhem prvků značky pro nově vznikající společnost. Teoretická část zpracována formou literární rešerše se věnuje definování a zkoumání pojmů z oblasti značky, brand buildingu, corporate designu, image a marketingovému výzkumu. Praktická část představuje nově vznikající společnost zaměřenou na investiční poradenství. Součástí je i konkurenční analýza. Stěžejním bodem této části jsou dva kvalitativní a jeden kvantitativní průzkum. První kvalitativní polostrukturovaný rozhovor zkoumá vnímání investování a aspekty, které jsou při procesu investování důležité u cílové skupiny. Druhý polostrukturovaný rozhovor zjišťuje názory a postoje k navržené brand strategii a jednotlivým prvkům značky. Získané poznatky jsou následně validovány v kvantitativním dotazníkovém šetření. Provedené sondy jsou východiskem pro navržení strategie a prvků značky pro nově vznikající společnost zpracované do brand booku.
Anotace v angličtině
The master thesis ´Entry of the new brand on the Czech market´ focuses on the strategy and the design of a new brand, seeing this problem as a part of marketing communication. The theoretical part is devoted to a literature review which defines and explores the concepts of brand, brand building, corporate design, image and marketing research. The practical part describes a newly emerging company focused on an investment consulting, its target group, brand elements and values. This description also contains a competitive analysis. The mainstay of the practical part is comprised of two qualitative and one quantitative surveys. The first qualitative semi-structured interview examines the perception of investing and the aspects which are important for the target group in the process of investment. The second qualitative semi-structured interview looks at the opinions and attitudes towards the proposed brand strategy and individual brand elements. The findings obtained are validated in a quantitative questionnaire survey. Proved probes are the basis for designing the brand strategy and branding of the brand elements, all compiled into brand book.
Diplomová práce s názvem Vstup nové značky na český trh se zabývá strategií a návrhem prvků značky pro nově vznikající společnost. Teoretická část zpracována formou literární rešerše se věnuje definování a zkoumání pojmů z oblasti značky, brand buildingu, corporate designu, image a marketingovému výzkumu. Praktická část představuje nově vznikající společnost zaměřenou na investiční poradenství. Součástí je i konkurenční analýza. Stěžejním bodem této části jsou dva kvalitativní a jeden kvantitativní průzkum. První kvalitativní polostrukturovaný rozhovor zkoumá vnímání investování a aspekty, které jsou při procesu investování důležité u cílové skupiny. Druhý polostrukturovaný rozhovor zjišťuje názory a postoje k navržené brand strategii a jednotlivým prvkům značky. Získané poznatky jsou následně validovány v kvantitativním dotazníkovém šetření. Provedené sondy jsou východiskem pro navržení strategie a prvků značky pro nově vznikající společnost zpracované do brand booku.
Anotace v angličtině
The master thesis ´Entry of the new brand on the Czech market´ focuses on the strategy and the design of a new brand, seeing this problem as a part of marketing communication. The theoretical part is devoted to a literature review which defines and explores the concepts of brand, brand building, corporate design, image and marketing research. The practical part describes a newly emerging company focused on an investment consulting, its target group, brand elements and values. This description also contains a competitive analysis. The mainstay of the practical part is comprised of two qualitative and one quantitative surveys. The first qualitative semi-structured interview examines the perception of investing and the aspects which are important for the target group in the process of investment. The second qualitative semi-structured interview looks at the opinions and attitudes towards the proposed brand strategy and individual brand elements. The findings obtained are validated in a quantitative questionnaire survey. Proved probes are the basis for designing the brand strategy and branding of the brand elements, all compiled into brand book.
1. Zpracujte literární rešerši zaměřenou na zadané téma.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybranou značku.
4. Realizujte kvalitativní šetření na zvolené cílové skupině a vyvoďte závěry z šetření.
5. Realizujte kvantitativní šetření na zvolené cílové skupině a vyvoďte závěry z šetření.
6. Zformulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši zaměřenou na zadané téma.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybranou značku.
4. Realizujte kvalitativní šetření na zvolené cílové skupině a vyvoďte závěry z šetření.
5. Realizujte kvantitativní šetření na zvolené cílové skupině a vyvoďte závěry z šetření.
6. Zformulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BLOUDEK, Jan. Rozumíte svým zákazníkům?. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-258-1.
DE CHERNATONY, Leslie. From brand vision to brand evaluation: the strategic process of growing and strengthening brands. 3rd ed. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010. ISBN 978-185-6177-733.
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., global ed. Harlow: Pearson, c2013, 590 s. ISBN 978-0-273-77941-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
LINDSTRÖM, Martin. Nákupologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON. Hrdina nebo psanec: Jak vytvořit jedinečnou značku pomoci síly archetypů. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Seznam doporučené literatury
BLOUDEK, Jan. Rozumíte svým zákazníkům?. Praha: Management Press, 2013. Action Learning - praktický management. ISBN 978-80-7261-258-1.
DE CHERNATONY, Leslie. From brand vision to brand evaluation: the strategic process of growing and strengthening brands. 3rd ed. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010. ISBN 978-185-6177-733.
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., global ed. Harlow: Pearson, c2013, 590 s. ISBN 978-0-273-77941-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
LINDSTRÖM, Martin. Nákupologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON. Hrdina nebo psanec: Jak vytvořit jedinečnou značku pomoci síly archetypů. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0027-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Jak může firma předejít riziku neporozumění pojmů např. investice, spoření, finanční poradce, míra zhodnocení apod. u případné cílové skupiny?
"Co vy soudíte o dodatku v názvu firmy? Investment x investments? Jsou zde nějaká rizika v oblasti rozšíření zaměření nejen na finance, ale i na čas, vzdělávání?
"?dívat se na investice jako prvek, se kterým pracujeme v životě, ať už je to čas, vzdělání nebo právě peníze?" Jak lze porozumět této části vize?
"Jaká další opatření doporučujete realizovat?
Studentka připraveně odpoěděla na všechny dotazy.