Tato diplomová práce se zabývá efektivitou nástrojů interní komunikace průmyslových divizí společnosti XY. Cílem je zmapovat současnou podobou interní komunikace v divizích A&B, zjistit informovanost zaměstnanců, definovat nástroje, které jsou zaměstnanci považovány za nejefektivnější, a přinést návrhy pro případná zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické jsou definovány základní pojmy marketingové komunikace, interní komunikace, firemní kultury a marketingového výzkumu. V praktické části je představena firma XY, interní komunikace
jejích průmyslových divizí, provedena analýza individuálních hloubkových rozhovorů s managementem divizí a vyhodnocen dotazník zjišťující současný stav interní komunikace v divizích A&B. Na základě závěrů z kvalitativní a kvantitativní sondy jsou projektové části práce navrženy kroky k zefektivnění nástrojů v interní komunikaci.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the effectiveness of internal communications channels in the industrial divisions of company XY. Main goal of the thesis is to map current situation of internal communication in A&B divisions, find out present-day informedness of divisions' employees, define tools which are considered by aforementioned employees to be the most useful and effective and design eventual improvements. Paper is divided into three parts theoretical, practical and project. Basic terms of marketing communications, internal communications, company culture and marketing research are defined in the theoretical section. Company XY is presented afterwards in the practical part, including internal communications of its divisions. These communications are analyzed using in-depth individual interviews with divisions' management and questionnaire for divisions' employees which examines current situation of internal communications through their eyes. In the last project part of the paper improvements are designed based on the findings of both qualitative and quantitative analyses to make internal communications tools more effective.
Klíčová slova
marketingová komunikace, interní komunikace, nástroje interní komunikace, efektivita, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, internal communications, effectiveness, internal communications channels, marketing research
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou nástrojů interní komunikace průmyslových divizí společnosti XY. Cílem je zmapovat současnou podobou interní komunikace v divizích A&B, zjistit informovanost zaměstnanců, definovat nástroje, které jsou zaměstnanci považovány za nejefektivnější, a přinést návrhy pro případná zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické jsou definovány základní pojmy marketingové komunikace, interní komunikace, firemní kultury a marketingového výzkumu. V praktické části je představena firma XY, interní komunikace
jejích průmyslových divizí, provedena analýza individuálních hloubkových rozhovorů s managementem divizí a vyhodnocen dotazník zjišťující současný stav interní komunikace v divizích A&B. Na základě závěrů z kvalitativní a kvantitativní sondy jsou projektové části práce navrženy kroky k zefektivnění nástrojů v interní komunikaci.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the effectiveness of internal communications channels in the industrial divisions of company XY. Main goal of the thesis is to map current situation of internal communication in A&B divisions, find out present-day informedness of divisions' employees, define tools which are considered by aforementioned employees to be the most useful and effective and design eventual improvements. Paper is divided into three parts theoretical, practical and project. Basic terms of marketing communications, internal communications, company culture and marketing research are defined in the theoretical section. Company XY is presented afterwards in the practical part, including internal communications of its divisions. These communications are analyzed using in-depth individual interviews with divisions' management and questionnaire for divisions' employees which examines current situation of internal communications through their eyes. In the last project part of the paper improvements are designed based on the findings of both qualitative and quantitative analyses to make internal communications tools more effective.
Klíčová slova
marketingová komunikace, interní komunikace, nástroje interní komunikace, efektivita, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, internal communications, effectiveness, internal communications channels, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu. Zaměřte se zejména na oblasti PR, interní komunikace a jejích nástrojů.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní šetření u zaměstnanců dané firmy mapující současný stav interní komunikace.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Na základě zjištěných dat z analýz zpracujte návrh efektivní interní komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu. Zaměřte se zejména na oblasti PR, interní komunikace a jejích nástrojů.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní šetření u zaměstnanců dané firmy mapující současný stav interní komunikace.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Na základě zjištěných dat z analýz zpracujte návrh efektivní interní komunikace.
Seznam doporučené literatury
BARTON, Paul. Maximizing Internal Communication: Strategies to Turn Heads, Win Hearts, Engage Employees and Get Results. 1. BookBaby, 2014. ISBN 9781483534633.
DE PELSMACKER, P., GUENES, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 600 s., ISBN: 80-247-0254-1.
FORMÁNKOVÁ, Dana. Případová studie úspěšného využití nástrojů řízení lidských zdrojů. 2008. Vyd. 1. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1380-5.
HLOUŠKOVÁ, Ivana, Vnitrofiremní komunikace, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 1998, 103 s., ISBN 80-716-9550-5.
HOLÁ, Jana, Interní komunikace ve firmě, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 170 s., ISBN 80-251-1250-0.
HOLÁ, Jana, Jak zlepšit interní komunikaci, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 317 s., ISBN 978-80-251-2636-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 2010. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
QUIRKE, Bill. Making the connections: using internal communication to turn strategy into action. 2nd ed. Burlington, VT: Ashgate, c2008. ISBN 9780566087806.
RUCK, Kevin. Exploring internal communication: towards informed employee voice. Third edition. Burlington, VT: Gower, 2015. ISBN 9781472430670.
Seznam doporučené literatury
BARTON, Paul. Maximizing Internal Communication: Strategies to Turn Heads, Win Hearts, Engage Employees and Get Results. 1. BookBaby, 2014. ISBN 9781483534633.
DE PELSMACKER, P., GUENES, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 600 s., ISBN: 80-247-0254-1.
FORMÁNKOVÁ, Dana. Případová studie úspěšného využití nástrojů řízení lidských zdrojů. 2008. Vyd. 1. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1380-5.
HLOUŠKOVÁ, Ivana, Vnitrofiremní komunikace, 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 1998, 103 s., ISBN 80-716-9550-5.
HOLÁ, Jana, Interní komunikace ve firmě, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 170 s., ISBN 80-251-1250-0.
HOLÁ, Jana, Jak zlepšit interní komunikaci, 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 317 s., ISBN 978-80-251-2636-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 2010. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
QUIRKE, Bill. Making the connections: using internal communication to turn strategy into action. 2nd ed. Burlington, VT: Ashgate, c2008. ISBN 9780566087806.
RUCK, Kevin. Exploring internal communication: towards informed employee voice. Third edition. Burlington, VT: Gower, 2015. ISBN 9781472430670.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Pro zlepšení úrovně e-mailové komunikace navrhujete cyklus školení, jehož součástí je i sdílení špatných příkladů mailů. V současné době je spíše obvyklé sdílení příkladů dobré praxe. Myslíte, že pranýřování (i když neadresné) může být účinnější metodou výuky?
"Ke zlepšení interní komunikace navrhujete také přednášky a videoprezentace. Nebylo by vhodné zařadit například on-line kurz, který by učil i na pozitivních příkladech a ke kterému by se mohli zájemci vracet formou opakovacího testu?
"Získat čtvrtinu zaměstnanců pro kvantitativní výzkum není snadné. Čím by se toto pozitivum dalo vysvětlit?
Navrhuji hodnocení stupněm A-výborně s přihlédnutím k výkonu u obhajoby.