Předmětem diplomové práce je fenomén generací. Práce se zabývá primárně generací Z, kterou srovnává s generací Y. Záměrem diplomové práce je vymezit členy generace Z v českém prostředí. Teoretická část přibližuje podstatu generací, jejich projevy a specifika, dále vysvětluje dílčí nástroje digitálního marketingu v souvislosti se spotřebitelským chováním a v závěru pojednává o metodách marketingového výzkumu. Teoretická východiska nastiňují problematiku generace Y a Z, která byla analyzována prostřednictvím dotazníkového šetření, komparativní analýzy a analýzy sociálních sítí. Analýza odpovídá na klíčové otázky diplomové práce a objasňuje situaci generací v českém internetovém prostředí. Výsledky praktické části slouží jako podklad pro vytvoření příkladových komunikačních strategií v závěrečné projektové části, která aplikuje zjištěné poznatky konkrétně na generaci Z. Projektová část obsahuje plnohodnotné návrhy komunikačních strategií. První se zaměřuje na výkon internetového obchodu a druhá je strategií orientující se na nábor studentů.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis is the phenomenon of generations. The thesis deals primarily with the generation Z, which is compared with the generation Y. The aim of the diploma thesis is to define the members of the generation Z in the Czech environment. The theoretical part describes the essence of generations, their manifestations and specifics and further explains the partial tools of digital marketing in relation to consumer behaviour and in the end deals with methods of marketing research. The theoretical backgrounds outline the issues of generation Y and Z, which were analyzed through questionnaire survey, comparative analysis and analysis of social networks. The analysis answers the key issues of the diploma thesis and clarifies the situation of generations in the Czech Internet environment. The results of the practical part serve as a basis for the creation of exemplary communication strategies in the final project part, which applies the findings to the generation Z. The project part contains full-scale proposals of communication strategies. The first strategy focuses on the performance of an online business, and the second one is a student-centered strategy.
Klíčová slova
generace Y, milénialové, generace Z, nákupní chování, e-commerce, digitální marketing, sociální sítě, vlogger, streamer, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
generation Y, millenials, generations Z, purchase behaviour, e-commerce, digital marketing, social networks, vlogger, streamer, communication strategy
Rozsah průvodní práce
149 s. (235 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je fenomén generací. Práce se zabývá primárně generací Z, kterou srovnává s generací Y. Záměrem diplomové práce je vymezit členy generace Z v českém prostředí. Teoretická část přibližuje podstatu generací, jejich projevy a specifika, dále vysvětluje dílčí nástroje digitálního marketingu v souvislosti se spotřebitelským chováním a v závěru pojednává o metodách marketingového výzkumu. Teoretická východiska nastiňují problematiku generace Y a Z, která byla analyzována prostřednictvím dotazníkového šetření, komparativní analýzy a analýzy sociálních sítí. Analýza odpovídá na klíčové otázky diplomové práce a objasňuje situaci generací v českém internetovém prostředí. Výsledky praktické části slouží jako podklad pro vytvoření příkladových komunikačních strategií v závěrečné projektové části, která aplikuje zjištěné poznatky konkrétně na generaci Z. Projektová část obsahuje plnohodnotné návrhy komunikačních strategií. První se zaměřuje na výkon internetového obchodu a druhá je strategií orientující se na nábor studentů.
Anotace v angličtině
The subject of the diploma thesis is the phenomenon of generations. The thesis deals primarily with the generation Z, which is compared with the generation Y. The aim of the diploma thesis is to define the members of the generation Z in the Czech environment. The theoretical part describes the essence of generations, their manifestations and specifics and further explains the partial tools of digital marketing in relation to consumer behaviour and in the end deals with methods of marketing research. The theoretical backgrounds outline the issues of generation Y and Z, which were analyzed through questionnaire survey, comparative analysis and analysis of social networks. The analysis answers the key issues of the diploma thesis and clarifies the situation of generations in the Czech Internet environment. The results of the practical part serve as a basis for the creation of exemplary communication strategies in the final project part, which applies the findings to the generation Z. The project part contains full-scale proposals of communication strategies. The first strategy focuses on the performance of an online business, and the second one is a student-centered strategy.
Klíčová slova
generace Y, milénialové, generace Z, nákupní chování, e-commerce, digitální marketing, sociální sítě, vlogger, streamer, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
generation Y, millenials, generations Z, purchase behaviour, e-commerce, digital marketing, social networks, vlogger, streamer, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu chování generace Z v online prostředí.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte a vyhodnoťte dotazníkové šetření, zapracujte výsledky sekundárních studií.
4. Z výsledků analýz vyvoďte projekt komunikační strategie pro online prodejce při komunikaci s danou generací.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a limity řešení projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu chování generace Z v online prostředí.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte a vyhodnoťte dotazníkové šetření, zapracujte výsledky sekundárních studií.
4. Z výsledků analýz vyvoďte projekt komunikační strategie pro online prodejce při komunikaci s danou generací.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a limity řešení projektu.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada Publishing, 1997, 191 s. ISBN 8071693723.
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ: understanding the global generations. 3rd ed., fully expanded and updated. Bella Vista, Australia: McCrindle Research, 2014, xiv, 269 s., [8] s. obr.příl. ISBN 978-0-9924839-0-6.
DUHIGG, Charles. Síla zvyku: proč děláme, co děláme, a jak to změnit. Brno: BizBooks, 2013, 280 s. ISBN 978-80-265-0055-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, xxxv, 424. ISBN 978-0-7494-7843-8.
Bottom of Form
TAPSCOTT, Don. Grown up digital: how the net generation is changing your world. New York: McGraw-Hill, c2009, xvi, 368 s. ISBN 0071508635.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada Publishing, 1997, 191 s. ISBN 8071693723.
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ: understanding the global generations. 3rd ed., fully expanded and updated. Bella Vista, Australia: McCrindle Research, 2014, xiv, 269 s., [8] s. obr.příl. ISBN 978-0-9924839-0-6.
DUHIGG, Charles. Síla zvyku: proč děláme, co děláme, a jak to změnit. Brno: BizBooks, 2013, 280 s. ISBN 978-80-265-0055-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, xxxv, 424. ISBN 978-0-7494-7843-8.
Bottom of Form
TAPSCOTT, Don. Grown up digital: how the net generation is changing your world. New York: McGraw-Hill, c2009, xvi, 368 s. ISBN 0071508635.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kotyzová):
1. Na s. 16 uvádíte klíčové faktory pro generaci Z. Můžete se k nim více vyjádřit a doložit je příklady z českého prostředí?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Je možné určit hlavní rozdíl mezi uvedenými generacemi Y a Z? Dá se predikovat, jaká bude generace alfa?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak bude prakticky využito vaší diplomové práce?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.