Diplomová práce se zabývá vznikem crowdfundingu a jeho využitím v praxi. Existuje několik druhů crowdfundingu, které se vzájmně od sebe liší svým konceptem. Přičemž každý typ je vhodný na jiný druh podnikání. Tato diplomová práce je zaměřena zejména na konkrétní odměnovou kampaň ZEMBAG.
V teoretické části je vymezen pojem crowdfunding, jeho vznik a podoby. Kde jsou také uvedeny veškeré odměnové portály existující v České republice. Rovněž je nastíněna problematika marketingu jako taková. Praktická část je zaměřena na kampaň ZEMBAG, od realizace, jednotlivé fáze až po její vyhodnocení prostřednictvím výzkumů. Díky nimž lze vidět jednotlivé faktory, které zapříčinily úspěch dané kampaně.
Poslední, projektová část vychází z kvalitativního výzkumu, na základě jehož výsledků je navržen nový koncept komunikační strategie produktu ZEMBAG, vhodný pro prohloubení komunikace s cílovým trhem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the emergence of crowdfunding and its use in practice.
There are several types of crowdfunding that differ from each other by their concept. Each type is suitable for a different kind of business. This diploma thesis focuses mainly on the specific reward of the ZEMBAG campaign.
The theoretical part defines the term crowdfunding, its origin and its appearance. Where are also all the reward portals existing in the Czech Republic. It also outlines marketing issues. The practical part is focused on ZEMBAG campaigns, from realization to evaluation through research. This can be the individual factors that result in the success of the campaign.
The project part deals with qualitative research, on the basis of which a new concept of ZEMBAG communication strategy is proposed, suitable for expanding the communication with the target market.
Klíčová slova
crowdfunding, kampaň, marketing, fundraising, sociální média, komunikace
Klíčová slova v angličtině
crowdfunding, campaign, marketing, fundraising, social media, communication
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vznikem crowdfundingu a jeho využitím v praxi. Existuje několik druhů crowdfundingu, které se vzájmně od sebe liší svým konceptem. Přičemž každý typ je vhodný na jiný druh podnikání. Tato diplomová práce je zaměřena zejména na konkrétní odměnovou kampaň ZEMBAG.
V teoretické části je vymezen pojem crowdfunding, jeho vznik a podoby. Kde jsou také uvedeny veškeré odměnové portály existující v České republice. Rovněž je nastíněna problematika marketingu jako taková. Praktická část je zaměřena na kampaň ZEMBAG, od realizace, jednotlivé fáze až po její vyhodnocení prostřednictvím výzkumů. Díky nimž lze vidět jednotlivé faktory, které zapříčinily úspěch dané kampaně.
Poslední, projektová část vychází z kvalitativního výzkumu, na základě jehož výsledků je navržen nový koncept komunikační strategie produktu ZEMBAG, vhodný pro prohloubení komunikace s cílovým trhem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the emergence of crowdfunding and its use in practice.
There are several types of crowdfunding that differ from each other by their concept. Each type is suitable for a different kind of business. This diploma thesis focuses mainly on the specific reward of the ZEMBAG campaign.
The theoretical part defines the term crowdfunding, its origin and its appearance. Where are also all the reward portals existing in the Czech Republic. It also outlines marketing issues. The practical part is focused on ZEMBAG campaigns, from realization to evaluation through research. This can be the individual factors that result in the success of the campaign.
The project part deals with qualitative research, on the basis of which a new concept of ZEMBAG communication strategy is proposed, suitable for expanding the communication with the target market.
Klíčová slova
crowdfunding, kampaň, marketing, fundraising, sociální média, komunikace
Klíčová slova v angličtině
crowdfunding, campaign, marketing, fundraising, social media, communication
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborných publikací týkající se problematiky crowdfundingových kampaní
2. Platformy pro crowdfundingové kampaně
3. Stanovení cíle výzkumu, výzkumných otázek a metod výzkumu
4. Představení crowdfunding kampaně Zembag na HitHit
5. Vyhodnocení kampaně
6. Návrh na zlepšení kampaně
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborných publikací týkající se problematiky crowdfundingových kampaní
2. Platformy pro crowdfundingové kampaně
3. Stanovení cíle výzkumu, výzkumných otázek a metod výzkumu
4. Představení crowdfunding kampaně Zembag na HitHit
5. Vyhodnocení kampaně
6. Návrh na zlepšení kampaně
Seznam doporučené literatury
1. CHARLESWORTH, Alan. An introduction to social media marketing. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015.
2. KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
3. STEINBERG, Scott. The Crowdfunding Bible: How To Raise Money For Any Startup, Video Game Or Project [online]., 2012 [cit. 2014-12-30]. ISBN 9781105726286. Dostupné z: http://www.crowdfundingguides.com
4. YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 978-1440550331.
5. LAWTON, Kevin. a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, c2013. ISBN 00-717-9045-4.
Seznam doporučené literatury
1. CHARLESWORTH, Alan. An introduction to social media marketing. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015.
2. KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
3. STEINBERG, Scott. The Crowdfunding Bible: How To Raise Money For Any Startup, Video Game Or Project [online]., 2012 [cit. 2014-12-30]. ISBN 9781105726286. Dostupné z: http://www.crowdfundingguides.com
4. YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 978-1440550331.
5. LAWTON, Kevin. a Dan MAROM. The crowdfunding revolution: how to raise venture capital using social media. New York: McGraw-Hill, c2013. ISBN 00-717-9045-4.
Přílohy volně vložené
Meiální plán
Dotazník
Rozhovor
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Soukalová):
1. U obhajoby doplňte a jasně formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii práce.
Studentka odpověděla na položenou otázku. Vysvětlila důvody chybějící metodologické kapitoly práce.
2. Stručně popište a vysvětlete, jak jste realizovala analýzu videí (kap. 4.10.2)
Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. Formulujte východiska pro projektovou část.
Studentka formulovala požadavaná východiska.