Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie a komunikačního mixu nově vznikající kavárny. Práci tvoří část teoretická, praktická a projektová. Teoretická část práce je tvořena definicemi základních pojmů týkajících se marketingu služeb a marketin-gového mixu služeb, specifik komunikace ve službách, strategického marketingového plá-nování a dále představuje teoretická východiska marketingových analýz a marketingového výzkumu. Praktická část představuje konkrétní kavárnu, aplikuje na ni získané poznatky a obsahuje také vyhodnocení dotazníkového šetření, analýzu konkurence a PEST a SWOT analýzu. Projektová část obsahuje návrh marketingového mixu kavárny a projekt komuni-kační strategie pro zvolenou cílovou skupinu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with creation of marketing strategy and communication mix of newly emerging cafe. The thesis consists of the theoretical, analytical and project part. The theoretical part consists of definitions of basic concepts related to marketing of services and marketing mix of services, specifics of communication in services, strategic marketing planning and also presents the theoretical basis of marketing analyses and marketing re-search. The analytical part represents a specific café, applies the acquired knowledge and also includes evaluation of the questionnaire survey, competition analysis, PEST analysis and SWOT analysis. The project part consists of the draft of the marketing mix of the café and the project of the communication strategy for the selected target group.
service, services marketing, marketing mix of services, communication mix of services, stra-tegic planning, marketing research, cafe
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie a komunikačního mixu nově vznikající kavárny. Práci tvoří část teoretická, praktická a projektová. Teoretická část práce je tvořena definicemi základních pojmů týkajících se marketingu služeb a marketin-gového mixu služeb, specifik komunikace ve službách, strategického marketingového plá-nování a dále představuje teoretická východiska marketingových analýz a marketingového výzkumu. Praktická část představuje konkrétní kavárnu, aplikuje na ni získané poznatky a obsahuje také vyhodnocení dotazníkového šetření, analýzu konkurence a PEST a SWOT analýzu. Projektová část obsahuje návrh marketingového mixu kavárny a projekt komuni-kační strategie pro zvolenou cílovou skupinu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with creation of marketing strategy and communication mix of newly emerging cafe. The thesis consists of the theoretical, analytical and project part. The theoretical part consists of definitions of basic concepts related to marketing of services and marketing mix of services, specifics of communication in services, strategic marketing planning and also presents the theoretical basis of marketing analyses and marketing re-search. The analytical part represents a specific café, applies the acquired knowledge and also includes evaluation of the questionnaire survey, competition analysis, PEST analysis and SWOT analysis. The project part consists of the draft of the marketing mix of the café and the project of the communication strategy for the selected target group.
service, services marketing, marketing mix of services, communication mix of services, stra-tegic planning, marketing research, cafe
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska vztahující se k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do analytické části práce, proveďte analýzu konkurence a výzkumné šetření u zvolené cílové skupiny respondentů s ohledem na cíl práce.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu, konfrontujte je s výzkumými otázkami a vyvoďte závěry.
5. Navrhněte marketingovou strategii a komunikační plán kavárny určený pro vstup na trh.
6. Vymezte limity a možnosti realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a teoretická východiska vztahující se k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do analytické části práce, proveďte analýzu konkurence a výzkumné šetření u zvolené cílové skupiny respondentů s ohledem na cíl práce.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu, konfrontujte je s výzkumými otázkami a vyvoďte závěry.
5. Navrhněte marketingovou strategii a komunikační plán kavárny určený pro vstup na trh.
6. Vymezte limity a možnosti realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada, 2001, 150 s. ISBN 8071699969.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. Praha: Grada, 2001, 179 s. Manažer. ISBN 80-7169-995-0.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996, 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada, 2001, 150 s. ISBN 8071699969.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. Praha: Grada, 2001, 179 s. Manažer. ISBN 80-7169-995-0.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996, 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008, 232 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Štarchoň):
1. Identifikujte možnosti využitia mystery shoppingu v podmienkach daného podnikateľského subjektu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Definujte profil cieľového segmentu (segmentov) kaviarne v kontexte výsledkov primárneho výskumu (nad rámec kapitoly 12.4).
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Zdôvodnite absenciu priameho marketingu v kapitole 14 (jeho implicitné využitie je pritom evidentné).
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Zvažujte možnosti využitia tzv. co-brandingu v podmienkach kaviarne.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Juříková ve svém posudku položila tuto otázku:
Jaké možné limity přináší zjištění z dotazníků pro nastavení komunikace?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.