Diplomová práca sa zaoberá možnosťami ovplyvňovania zákazníka v rámci internetového copywritingu. Teoretická časť je zameraná na štúdium odbornej literatúry o marketingovej komunikácii, psychológii a ovplyvňovaní v reklame. Praktická časť hodnotí praktické použitie persuázie v copywritingu vybraných značiek a je doplnená kvalitatívnymi rozhovormi s profesionálnymi textármi. Projektová časť sumarizuje najúčinnejšie prvky persuázie a predkladá konkrétne príklady na ich použitie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the possibilities of influencing customers through internet copywriting. The theoretical part is focused on the study of professional literature on marketing communication, psychology and influence in advertising. The practical part evaluates the practical use of influence in copywriting of selected brands and is supplemented by qualitative interviews with professional copywriters. The project summarizes the most effective elements of persuasion and presents concrete examples of their use.
copywriting, persuasion, influence, psychology of advertising, consumer behaviour, online marketing
Rozsah průvodní práce
97 s. (169 920 znakov).
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá možnosťami ovplyvňovania zákazníka v rámci internetového copywritingu. Teoretická časť je zameraná na štúdium odbornej literatúry o marketingovej komunikácii, psychológii a ovplyvňovaní v reklame. Praktická časť hodnotí praktické použitie persuázie v copywritingu vybraných značiek a je doplnená kvalitatívnymi rozhovormi s profesionálnymi textármi. Projektová časť sumarizuje najúčinnejšie prvky persuázie a predkladá konkrétne príklady na ich použitie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the possibilities of influencing customers through internet copywriting. The theoretical part is focused on the study of professional literature on marketing communication, psychology and influence in advertising. The practical part evaluates the practical use of influence in copywriting of selected brands and is supplemented by qualitative interviews with professional copywriters. The project summarizes the most effective elements of persuasion and presents concrete examples of their use.
copywriting, persuasion, influence, psychology of advertising, consumer behaviour, online marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z odborné literatury a jiných zdrojů se zaměřením na copywriting a psychologii reklamy v marketingové komunikaci na internetu.
2. Definujte předmět a cíle práce. Stanovte metody výzkumu a výzkumné otázky.
3. Proveďte výzkum na vybrané vzorce respondentů. Analyzujte úroveň využití psychologie reklamy na vybraných textových komunikátech.
4. Vytvořte zásady tvorby efektivních reklamních textů s ohledem na techniky přesvědčování.
5. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky. Formulujte závěr. Zhodnoťte přínosy a limitace práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky z odborné literatury a jiných zdrojů se zaměřením na copywriting a psychologii reklamy v marketingové komunikaci na internetu.
2. Definujte předmět a cíle práce. Stanovte metody výzkumu a výzkumné otázky.
3. Proveďte výzkum na vybrané vzorce respondentů. Analyzujte úroveň využití psychologie reklamy na vybraných textových komunikátech.
4. Vytvořte zásady tvorby efektivních reklamních textů s ohledem na techniky přesvědčování.
5. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky. Formulujte závěr. Zhodnoťte přínosy a limitace práce.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-9042-733-4.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2012. 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
MULLIN, Shannelle. Shopify Blogs. [online]. 2017. 13 Persuasion Techniques to Convince Ecommerce Visitors to Buy More. Dostupné z: https://www.shopify.ca/blog/13-persuasion-techniques
PULIZZI, Joe. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. McGraw Hill Professional,
2013. 352 s. ISBN 978-0-07-181991-6
ŘEZNÍČEK, Josef., PROCHÁZKA, Tomáš. Obsahový marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada, 2012, ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-9042-733-4.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2012. 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
MULLIN, Shannelle. Shopify Blogs. [online]. 2017. 13 Persuasion Techniques to Convince Ecommerce Visitors to Buy More. Dostupné z: https://www.shopify.ca/blog/13-persuasion-techniques
PULIZZI, Joe. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. McGraw Hill Professional,
2013. 352 s. ISBN 978-0-07-181991-6
ŘEZNÍČEK, Josef., PROCHÁZKA, Tomáš. Obsahový marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada, 2012, ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla položena tato otázka (prof.Horňák):
Táto Vaša citácia vyjadruje podľa Vás, že primárnym cieľom obsahového marketingu je vzdelávať?, súhlasíte s tým? Tvorený obsah je vždy úzko spätý s predmetom predaja, no jeho primárnym účelom je vzdelávať ľudí, aby danú značku poznali, mali k nej sympatie a dôverovali jej natoľko, aby sa stali jej stálymi zákazníkmi"
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ph.D. Navrátilová):
Pokud bych jako oponentka postupovala tradičním způsobem, ptala bych se patrně na úplný přepis kvalitativních rozhovorů, který je obvykle součástí příloh kvalifikační práce. Vaše šetření však svými postupy připomíná tzv. grounded theory, obvyklou u výzkumu v sociálních vědách, takže nepůsobí jako běžný kvalitativní marketingový výzkum. Vysvětlete, zda jde o podobnost záměrnou či spíše intuitivně zvolenou.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.